Gå til innhold

OL2010:27-28 feb. 30/50 km klassisk fellesstart


bruno99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om medisinen hennes. Kan være noe jeg har drømt :p

 

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Jeg mener at det er mulig å bygge en stige opp til månen.

Lenke til kommentar

Finner ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om medisinen hennes. Kan være noe jeg har drømt :p

 

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Det er vel heller slik at Bjørgen henter igjen fordelen de andre har ved å ikke ha astmaproblemer.

 

At astmamedisin er juks er ett standpunkt Justina tok etter at hun selv fikk avslag, hadde hun fått det selv hadde det selvsagt ikke vært juks i hennes øyne.

 

Hun forteller selv at hun enda er i en prosess som forhåpentligvis for henne skal gi henne rett til medisinen.

 

Da snakker vi om dobbeltmoral...

Lenke til kommentar

Finner ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om medisinen hennes. Kan være noe jeg har drømt :p

 

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Jeg mener at det er mulig å bygge en stige opp til månen.

 

Det skal du få lov til å mene :) Det er hvertfall ikke helt umulig

 

Finner ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om medisinen hennes. Kan være noe jeg har drømt :p

 

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Det er vel heller slik at Bjørgen henter igjen fordelen de andre har ved å ikke ha astmaproblemer.

 

At astmamedisin er juks er ett standpunkt Justina tok etter at hun selv fikk avslag, hadde hun fått det selv hadde det selvsagt ikke vært juks i hennes øyne.

 

Hun forteller selv at hun enda er i en prosess som forhåpentligvis for henne skal gi henne rett til medisinen.

 

Da snakker vi om dobbeltmoral...

 

_DET_ er jeg enig i og i så fall latterlig av polakken.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Siden man trenger spesialtilatelse så kan det jo hende friske mennesker presterer bedre og dermed ville være en fordel? Er jo en grunn til at de har måttet vurdere om Marit får bruke det.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Siden man trenger spesialtilatelse så kan det jo hende friske mennesker presterer bedre og dermed ville være en fordel? Er jo en grunn til at de har måttet vurdere om Marit får bruke det.

 

My point exactly. Hvordan vet man om Marit ikke får fordeler over andre løpere ved å bruke dette? Umulig å vite.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Ok. Du har en åpen hals. En med astma har en delvis lukket hals. Det finnes en medisin som kan åpne halsen. Personen med astma tar medisinen og får åpen hals. Du tar medisinen og får ... nei, vent du hadde jo åpen hals.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke.

Siden man trenger spesialtilatelse så kan det jo hende friske mennesker presterer bedre og dermed ville være en fordel? Er jo en grunn til at de har måttet vurdere om Marit får bruke det.

 

My point exactly. Hvordan vet man om Marit ikke får fordeler over andre løpere ved å bruke dette? Umulig å vite.

 

Det der er bare trolling.

post-604-1267307351,929_thumb.jpg

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

My point exactly. Hvordan vet man om Marit ikke får fordeler over andre løpere ved å bruke dette? Umulig å vite.

Det må jo fagfolk og leger vurdere. Men klart, du må for all del spekulere.

Det jeg leste, sitert fra en lege var at medisinen i beste fall ville gi en diameter på pusterøet tilsvarende hva en frisk person har.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

My point exactly. Hvordan vet man om Marit ikke får fordeler over andre løpere ved å bruke dette? Umulig å vite.

Ja og nei...

 

Man måler jo lungekapasiteten til utøverne og siden det er profesjonelle vi snakker om tipper jeg de vet hvilket O2 opptak utøverne har i snitt og hvordan fordelingene er over og under.

 

O2 opptaket til utøverne blir nok testet (og muligens dosert) etter hvor plaget de er og de får nok IKKE preperater som gjør at de får unormalt høyt O2 opptak.

 

Såpass kontroll har nok legene.

 

Med andre ord, hvis vi hadde to versjoner av Marit Bjørgen mot hverandre, en uten astmaproblemer og en med problemer som tok medisin hadde nok hun uten noe problemer vunnet ett tungt langrenn som denne 3mila.

Lenke til kommentar

Sølv er bra det. Husk at før mesterskapet så var det "ingen" som forventet medaljer til Bjørgen. Nå står hun med 3 gull, 1 sølv og 1 bronse. Rett og slett et fantastisk mesterskap!

Det er sant, men nå var det jo såå nærme for gull også, og da blir det gjerne litt "dritt" med sølv. Når det er så jevnt som det var der. Uansett, fantastisk innsats av Bjørgen. Det samme til vinneren.
Lenke til kommentar

Sølv er bra det. Husk at før mesterskapet så var det "ingen" som forventet medaljer til Bjørgen. Nå står hun med 3 gull, 1 sølv og 1 bronse. Rett og slett et fantastisk mesterskap!

Sølv er bra ja... men at ingen forventet medaljer til Bjørgen er nok feil.

 

Hun regjerte jo de siste rennene hun var med i før OL.

 

Vanskelig å huske flere uker tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...