Gå til innhold

OL2010:27-28 feb. 30/50 km klassisk fellesstart


bruno99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er steroider i medisinen Marit bruker. Derfor medisinen er ulovlig. Dette gir henne selvsagt fordeler.

Medisinen står ikke på dopinglista nei, mao ikke ulovlig.

 

Neivel? Så det media skriver er løgn?

 

Da må jeg i så fall beklage.

 

EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954

Hvis du høre intervjuet med Marit nå nettopp...In your face.

Lenke til kommentar

De som tror Marit "doper" seg med den astmamedisinen har rett og slett ikke forstått hvordan både den og astma fungerer.

Jeg vet utifra EGEN erfaring at Astmamedisiner gjør at man presterer rundt 20-25% bedre. At Bjørgen sier at sykdommen hennes reduserer prestasjonsevnen sin med 20% vil jeg gjerne se noen eksperter bekrefte.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

 

Les dette:

- Med den nye medisinen holdes luftveiene bedre oppe. Marit får bedre surstofftilførsel og musklene får det dermed bedre, sier landslagslege Hans Petter Stokke til VG.

 

Med andre ord sånn det er normalt for oss.

 

Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten.

Lenke til kommentar

De som tror Marit "doper" seg med den astmamedisinen har rett og slett ikke forstått hvordan både den og astma fungerer.

Jeg vet utifra EGEN erfaring at Astmamedisiner gjør at man presterer rundt 20-25% bedre. At Bjørgen sier at sykdommen hennes reduserer prestasjonsevnen sin med 20% vil jeg gjerne se noen eksperter bekrefte.

Det er jo akkurat det ekspertene som har testet henne har konkludert med. Noe sier meg at det er VELDIG strenge regler for ting som dette.

Lenke til kommentar

 

Les dette:

- Med den nye medisinen holdes luftveiene bedre oppe. Marit får bedre surstofftilførsel og musklene får det dermed bedre, sier landslagslege Hans Petter Stokke til VG.

 

Med andre ord sånn det er normalt for oss.

 

Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten.

Man har jo varierende grad av astma. De som har samme type astma som Marit bruker nok helt sikkert samme medisinen.

Lenke til kommentar

Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten.

Mener da visselig at Marit har både medfødt astma og sportsastma.

 

Uansett er dette lovlig ifølge WADA, og de har nok bedre kontroll enn hvermannsen på hvilke medisiner som gir fordeler og hvilke som bare jevner ut bakdelene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...