DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hun bruker en medisin mot astmaen sin. Den åpner opp halsen slik at hun får puste normalt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Nei, det er steroider i medisinen Marit bruker. Derfor medisinen er ulovlig. Dette gir henne selvsagt fordeler. Medisinen står ikke på dopinglista nei, mao ikke ulovlig. Neivel? Så det media skriver er løgn? Da må jeg i så fall beklage. EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954 Endret 27. februar 2010 av Benbjo Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 De som tror Marit "doper" seg med den astmamedisinen har rett og slett ikke forstått hvordan både den og astma fungerer. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Kom med noen media linker som sier at det er steroider i den medisinen hun bruker. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hun bruker en medisin mot astmaen sin. Den åpner opp halsen slik at hun får puste normalt. Ja, men er det noen som vet spesifikt hvilken medisin det er. Jeg er bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Neivel? Så det media skriver er løgn? Da må jeg i så fall beklage. Tviler jeg ikke på at det er til tider, men i dette tilfellet har i hvert fall media vært veldig tydelige på at medisinen Marit bruker ikke er ulovlig fra og med 1.1.2010. Mao: Media skriver at medisinen er lovlig. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 DET VAR DA SOM FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEN :cry: Lenke til kommentar
wûst Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Nei, det er steroider i medisinen Marit bruker. Derfor medisinen er ulovlig. Dette gir henne selvsagt fordeler. Medisinen står ikke på dopinglista nei, mao ikke ulovlig. Neivel? Så det media skriver er løgn? Da må jeg i så fall beklage. EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954 Hvis du høre intervjuet med Marit nå nettopp...In your face. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Mener jeg leste at det var steroider i medisinen. Skal se om jeg finner det igjen. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ja, skjønner ikke hva folk griner over. Ta nå den jævla medisinen sjæl da grinefitte. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) De som tror Marit "doper" seg med den astmamedisinen har rett og slett ikke forstått hvordan både den og astma fungerer. Jeg vet utifra EGEN erfaring at Astmamedisiner gjør at man presterer rundt 20-25% bedre. At Bjørgen sier at sykdommen hennes reduserer prestasjonsevnen sin med 20% vil jeg gjerne se noen eksperter bekrefte. Endret 27. februar 2010 av dicktator Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954 Les dette: - Med den nye medisinen holdes luftveiene bedre oppe. Marit får bedre surstofftilførsel og musklene får det dermed bedre, sier landslagslege Hans Petter Stokke til VG. Med andre ord sånn det er normalt for oss. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954 Les dette: - Med den nye medisinen holdes luftveiene bedre oppe. Marit får bedre surstofftilførsel og musklene får det dermed bedre, sier landslagslege Hans Petter Stokke til VG. Med andre ord sånn det er normalt for oss. Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Folk som ikke har astma skal ikke få noen effekt av medisinen. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg vet utifra EGEN erfaring at Astmamedisiner gjør at man presterer rundt 20-25% bedre. At Bjørgen sier at sykdommen hennes reduserer prestasjonsevnen sin med 20% vil jeg gjerne se noen eksperter bekrefte. Men du vet ikke hvordan du ville prestert om du ikke hadde astma? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 De som tror Marit "doper" seg med den astmamedisinen har rett og slett ikke forstått hvordan både den og astma fungerer. Jeg vet utifra EGEN erfaring at Astmamedisiner gjør at man presterer rundt 20-25% bedre. At Bjørgen sier at sykdommen hennes reduserer prestasjonsevnen sin med 20% vil jeg gjerne se noen eksperter bekrefte. Det er jo akkurat det ekspertene som har testet henne har konkludert med. Noe sier meg at det er VELDIG strenge regler for ting som dette. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Marit er STOR som går å gratulerer hu bitchen etter hun rappa gullet vårt Godt å se Marit ikke har synket ned på nivået til kovalcsik eller hvordan hu staver navnet sitt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 EDIT: http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=580954 Les dette: - Med den nye medisinen holdes luftveiene bedre oppe. Marit får bedre surstofftilførsel og musklene får det dermed bedre, sier landslagslege Hans Petter Stokke til VG. Med andre ord sånn det er normalt for oss. Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten. Man har jo varierende grad av astma. De som har samme type astma som Marit bruker nok helt sikkert samme medisinen. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Men det er jo en fordel? De fleste langrennsløpere har jo "astma" (utløst av mye pusting i høyden og kald luft). Ergo burde alle få lov til å bruke dette stoffet. Er en grunn til at det står på dopinglisten. Mener da visselig at Marit har både medfødt astma og sportsastma. Uansett er dette lovlig ifølge WADA, og de har nok bedre kontroll enn hvermannsen på hvilke medisiner som gir fordeler og hvilke som bare jevner ut bakdelene. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Finner ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om medisinen hennes. Kan være noe jeg har drømt Mener fortsatt at det er en fordel for Bjørgen å ta medisinen kontra de andre som ikke får lov. Alle burde hvertfall få lov til å ha muligheten så får se om de presterer bedre eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå