Alt-Ctrl Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Bare jeg som synes det er litt synd med fellesstart på tre og femmila? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Kvifor blir løypa fast og fin når den saltes? Er det fordi snøen smelter og pakker seg saman? Er vel fordi det senker frysepunktet til isen. Da smelter ikke isen så lett når det er varmegrader. Skyt meg hvis det er feil Endret 28. februar 2010 av mikkello Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Vanligvis gjør jo salting om vinteren på veier osv at isen smelter så jeg skjønner det ikke helt selv heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Petter er maskin når det kjem til ein skøytespurt, men korleis er han i ein klassisk spurt? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Han er en rå staker. Du så jo i Tour de Ski hvor han var langt bak i feltet før spurten. Han vant jo 5-mila i VM i fjor i klassisk og. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Bare jeg som synes det er litt synd med fellesstart på tre og femmila? Nei, det synes jeg også. Det bør gjeninnføres individuell start uten skibytte. Mye mer spennende. Endret 28. februar 2010 av Josh Homme Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Bare jeg som synes det er litt synd med fellesstart på tre og femmila? Ja. Ville ikke hatt 3 eller 5mil på noen annen måte! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Synes jeg og. I fellesstart er liksom løpet over når de tre første er kommet i mål. Også er det jo vanvittig spennende å se om løperne klarer å holde følge/hente inn tapt tid o.l. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Vanligvis gjør jo salting om vinteren på veier osv at isen smelter så jeg skjønner det ikke helt selv heller. Tenkte litt feil. Saltet senker smeltepunktet til vann. Skjønner ikke hvorfor de salter snøen da Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Liker ikke at NRK stadig bryter inn med intervjuer og sånt midt i konnkurransene. Irriterende Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Tenkte litt feil. Saltet senker smeltepunktet til vann. Skjønner ikke hvorfor de salter snøen da Sporet blir hardere mer jevnt og kompakt. Lager du en snøball når det er mildt i været er jo snøen mer kram og snøballen blir enklere å lage og den blir mye hardere enn om det er veldig kaldt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Enig, sånt kan dei ta i forkant. Petter ligg mykje fremst, er det for å kontrollere tempoet til hans fart? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Der døde faen meg nrklol og.... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Har noe med hvilken type salt de bruker. Leste at det i et annet mesterskap ble løse og jævlige forhold fordi de saltet med feil type salt. Synes jeg og. I fellesstart er liksom løpet over når de tre første er kommet i mål. Også er det jo vanvittig spennende å se om løperne klarer å holde følge/hente inn tapt tid o.l. Helt enig, fellesstart 5 mil er noe tull. Målet med et mesterskap må være å skildre de beste løperne på ulike distanser og stilarter. 3 mil er alt for likt 5 mil. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Også helt enig. Fellesstart på kortere distanser, intervallstart på lengre. Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Personlig så synes jeg fellesstarter er mye morsommere enn intervallstart og det er jo i grunn mer rettferdig også. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Hvorfor kan de ikke bare sende nyhetene på NRK2? Bare glem det, det var bare to minutter Endret 28. februar 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Personlig så synes jeg fellesstarter er mye morsommere enn intervallstart og det er jo i grunn mer rettferdig også. Mer rettferdig? Det eneste som er 'rettferdigere' er vel at eventuelle endringer av vær o.l. blir likt for alle. Begge deler trengs, for de krever forskjellige styrker og egenskaper, noe som igjen gjør langrennssporten mer interessant og øker konkurransen mellom løperne. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Flinke de franske smørerne der... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Flinke de franske smørerne der... Helvette så sur jeg hadde blitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå