bruno99 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Dette er tråden for langdistansen, 30 og 50 km. fellesstart for kvinner og menn. 5 siste vinnere (menn). Torino 2006: Giorgio di Centa (ITA) SLC 2002: Mikhail Ivanov (RUS) Nagano 1998: Bjørn Dæhlie (NOR) Lillehammer 1994: Vladimir Smirnov (KAZ) Albertville 1992: Bjørn Dæhlie (NOR) 5 siste vinnere (kvinner). Torino 2006: Kateřina Neumannová (CZE) SLC 2002: Gabriella Paruzzi (ITA) Nagano 1998: Julija Tsjepalova (RUS) Lillehammer 1994: Manuela di Centa (ITA) Albertville 2002: Stefania Belmondo (ITA) Favoritter 30 km. kvinner: Justyna Kowalczyk, Marit Bjørgen, Aino Kaisa Saarinen. Outsidere: Virpi Kuitunen, Charlotte Kalla, Marianna Longa, Kristin Stormer Steira. Favoritter 50 km. menn: Lucas Bauer, Johan Olsson, Andrus Veerpalu, Dario Cologna. Outsidere: Petter Northug, Daniel Rickardsson, Axel Teichman, Alexander Legkov. Norske deltagere 30 km. Marit Bjørgen, Kristin Stormer Steira, Therese Johaug, Marthe Kristoffersen. Artikler: Bauer frykter ikke Northug Bauer kan ødelegge meg totalt Veerpalu ber om hjelp til å knuse Northug Resultat 30 km.: 1. Justyna Kowalczyk 2. Marit Bjørgen 3. Aino Kaisa Saarinen Resultat 50 km.: 1. Petter Northug 2. Axel Teichman 3. Johan Olsson Endret 28. februar 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Northug tar dette, lett. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Fin tråd. Likte bildet veldig godt og tidligere vinnere! Håper på god plassering. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg som trodde at vinter-OL kun arrangeres hvert fjerde år. Hvordan kunne det være OL i Albertville og Salt Lake samtidig? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ja, det er en feil der, men Albertville/Lillehammer hadde kun to år mellom seg. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Det var vel for å spre vinter-OL og sommer-OL som tidligere ble arrangert samme år. Men jeg ser hva Latias mener. Endret 25. februar 2010 av Stonemeister Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) FUUUUUUUUUUU Fikset nå Legg merke til at Bauer trekker frem Hjelmeset som en av de største utfordrerne sine. Ble denne artikkelen skrevet før gårsdagen tro? Endret 25. februar 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Før Albertville pleide det OL å komme hvert fjerde år, men da hadde de sommer og vinter OL det samme året. Liker dette systemet bedre. EDIT: Det var egentlig ikke det jeg reagerte på, hvis noen trodde det. Endret 25. februar 2010 av Latias Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Fellesstart er noe stort tull. Det blir bare luring og skuling hele veien, og snør det så går de oppå hverandre i 5 mil.Nortug hadde ikke hatt sjans i individuell start. Åh, jeg husker glansdagene på 80 og 90 tallet med skikkelig spenning og passeringstider langt inne i skogen. (ikke ironi) Sånn er det ikke lenger Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Er helt enig, 5 mil fellesstart er noe møkk. Det er i relaiteten en enda en 30 km. fellesstart med 20 km. oppvarming. Å si at Northug ikke hadde hatt sjangs blir å spekulere. Seier blir nok vanskelig om det være fellesstart eller ei, men medalje tror jeg nok kan og kunne vært innenfor rekkevidde. Han har utviklet seg stort på enkeltstart, og da spiller det en mindre rolle om det er 15 eller 50 km, det går på den med mest kapasitet og løpsopplegg. Det eneste positive må være at etter Northug kom med i sirkuset kan man ikke lenger gå å se på hverandre på fellesstartene og det blir et langt vassere kjør. Endret 25. februar 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Litt småskeptisk med tanke på at dette er klassisk, men har god tro på Northug likevel. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bauer tar dette etter at han stikker halvveis. Avhengig av vær ofc. Blir det snø vinner nok Northug. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Blir dessverre ikke snø. Men det skulle komme masse regn, fordel Northug. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Blir vanskelig å rykke da også. Tviler på at noen vil ta noen sjanser, og det kommer til å bli gått sakte i hovedfeltet. Northug vil få løpet akkurat der han vil ha det. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Om Bauer går fra hovedfeltet vil antagelig løpere som Olsson henge seg på. Da tviler jeg på om noen er i stand til å kjøre det inn, og tviler på noen gidder ofre seg. Jeg syntes Hjelmeset og MJS bør stille seg som hjelpereløpere for Petter å kjøre om det evt. skulle bli noen luke opp. Men jeg tviler på de er stand til det. Regn vil ikke påvirke løpet i noen stor grad. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Regn vil gjøre løypa tung, man må ut med mye mer krefter. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Bauer kan ødelegge meg totalt - Det er bare Bauer jeg frykter skal gå rett fra meg. Han kan ødelegge meg totalt på den femmila. Det er han jeg frykter. Endret 26. februar 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Enig med Petter. Bra at han demper forventningene til han selv også, det har han faktisk ikke vært god til før. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Tror også Bauer kommer til å bli rimelig hard å slå.. Synes det har vært mye uvanelig i dette OL, feks jaktstarten der svensken kjørte med en gang på fri delen, og er redd flere vil gå sammen om å kjøre av Petter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå