Arodin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei, jeg har en kolonne bestående av felter som enten består av tomme felt eller epost adresser, jeg ønsker å anonymisere ved å erstatte alle epostadressene med en dummy adresse, blanke felter må ikke fylles med data. Det er en stor datamengde så ønsker ikke å gjøre det manuelt. Hvordan gjøres dette i excel?, har knota litt med hvis/antall.hvis og ERTOM men gir meg det jeg ønsker i en annen kolonne og får ikke brukt dette til å erstatte eksisterende data i kolonnen. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Så vidt jeg kan se så vil det en enkel måte være å først lage en formel noe slikt som dette =hvis(a1="";"";"en tekst for email") Der kolonne a er der du har emailene. Deretter kopier du den formelen så langt du har data. Etter det så kopierer du hele den nye kolonna med formler og limer det inn, men som tekst. Så kan du slette kolonna med emailer. Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Hei, jeg sleit med å få bort den referansen til kolonnen, men kopierte over i notepad..og så tilbake, var redd for at tomme felter ikke ville bli behold riktig slik at data ble lagt inn feil, men fungerte fint. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå