TheXin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har satt opp ett oppsett for en ny PC og vil bare sjekke her om hva folk mener før jeg går for bestilling om et par dager PC'en er hovedsaklig til gaming, Kommer til å gå til innkjøp av en SSD ganske snart og HDD'en i dette oppsettet er litt liten, men jeg har flere liggende hjemme så har ikke behov for mer plass. Her er oppsettet mitt: HDD Hovdekort DVD\ CD- rom RAM Strømforsyning CPU http://www.dustinhome.no/pd_5010368778.aspx? Tower Lenke til kommentar
zeezy Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har satt opp ett oppsett for en ny PC og vil bare sjekke her om hva folk mener før jeg går for bestilling om et par dager PC'en er hovedsaklig til gaming, Kommer til å gå til innkjøp av en SSD ganske snart og HDD'en i dette oppsettet er litt liten, men jeg har flere liggende hjemme så har ikke behov for mer plass. Her er oppsettet mitt: HDD Hovdekort DVD\ CD- rom RAM Strømforsyning CPU http://www.dustinhome.no/pd_5010368778.aspx? Tower Bare 500GB? Antar at du ikke er en "pirat" Fylte selv en 500GB HDD med spill og diverse saker på 2 korte mnd Hvis du også har tenkt å drive litt med filming i spillene (trenger ikke være så mye heller) så bør du kjøpe en litt større harddisk, eller kjøpe en 500GB SSD, som du sier at du skal kjøpe, når du driver med filming og redigering, går GB-ene fort, husker jeg slapp opp for hdd plass mens jeg filmet, spillet kræsjet, og jeg måtte slette en god del. Men da hadde (har fortsatt) mange "store" spill på HDD-en, kommer så klart helt ann på hva du skal bruke pcen til. Lenke til kommentar
jonol Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det første jeg ser er at rammen ikke er så gunstig! for det første så er det trippelkanals minne, hovedkortet ditt har støtte for dobbelkanals minne, OG du må klokke hovedkortet for og ha 1600 MHz minne i! anbefaler samme som jeg har du kan jo kjøpe to sett så har du 8GB! må si det blir litt av ett oppsett, misunner deg det 5970 kortet har selv både hovedkort og prosessor og det funker utmerket! MEN du kommer sikkert til og oppleve problemer med at maskina ikke vil starte, du må bare sette i en ram-brikke og så starter du opp og legger inn nyeste bios fra asus sin hjemmeside! Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Bare 500GB? Antar at du ikke er en "pirat" Fylte selv en 500GB HDD med spill og diverse saker på 2 korte mnd Hvis du også har tenkt å drive litt med filming i spillene (trenger ikke være så mye heller) så bør du kjøpe en litt større harddisk, eller kjøpe en 500GB SSD, som du sier at du skal kjøpe, når du driver med filming og redigering, går GB-ene fort, husker jeg slapp opp for hdd plass mens jeg filmet, spillet kræsjet, og jeg måtte slette en god del. Men da hadde (har fortsatt) mange "store" spill på HDD-en, kommer så klart helt ann på hva du skal bruke pcen til. Ja, bare 500GB, hehe Spiller for det meste Entropia Universe, som er av typen graits spill samt MW2 (originalt) og League of Legends (gratis), så blir ikke mye piratkopiering^^. Vet at HDD'en kan være liten, men har 1TB ekstern HDD, samt en annen S-ATA HDD hjemme på 500GB, så holder for mitt bruk Film og redigering blir det svært lite av, men skulle jeg begynne med det igjen er det kjapt og enkelt å skaffe en ny HDD Og kommer til å få meg en SSD ganske snart, bare vente på neste lønning tenker jeg, hehe. Til "jonol": Takk for tipset Ser at dette kan være greit å vurdere. Litt lite oppdatert når det gjelder RAM, men ville det være mulig for meg å bare senere legge til 2GB eller er det 6GB settet jeg har satt opp et slags sett som uansett vil fungere som trippelkanal? Etter hva jeg forstod så støtter vel hovedkortet 1600MHz minne, eller tar jeg feil her? Håper dette blir bra, går med en del sparte penger, så gleder meg til dette Takker også for tipset angående oppstarten Hadde nok stått og lurt en stund på hva jeg hadde gjort galt ^^. Lenke til kommentar
areah Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 4GB med ram vil holde lenge, så kjøp det. så kan det sies at 1000watt psu er ganske overkill, ville gått for 750watt, eller 850watt hvis du planlegger crossfireX av hd5970. Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 4GB med ram vil holde lenge, så kjøp det. så kan det sies at 1000watt psu er ganske overkill, ville gått for 750watt, eller 850watt hvis du planlegger crossfireX av hd5970. Vel, 4GB RAM holder, enda(!). Derimot har jeg planer om å utvide denne PC'en etter hvert om det trengs for å ha den en stund Derfor 6GB RAM. (Med muligheter for utvidelse her også. Sikker på at ikke 750W blir lite med såpass stor CPU og et kraftig GPU som dette, i tillegg til vannkjølingsystemet? Det skiller svært lite i pris på 1000Watt og 850Watt, så jeg kommer til å gå for 1000Watt, men takk for tipset. Kan være at jeg bytter RAM og kan selvfølgelig gå for 4GB RAM i første omgang, men vil det være merkbar forskjell på 4GB mot 6GB eller 4GB mot 8GB? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bruk 2 eller 4 minnebrikker, 3 minnebrikker vil senke ytelsen, da du ikke får utnyttet dobble minnekanaler. Hovedkortet er bra, men ville vurdert gigabyte 790FX-TA som har usb 3.0 og sata6 Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Bruk 2 eller 4 minnebrikker, 3 minnebrikker vil senke ytelsen, da du ikke får utnyttet dobble minnekanaler. Hovedkortet er bra, men ville vurdert gigabyte 790FX-TA som har usb 3.0 og sata6 Takker for svar, vil revurdere RAM-brikkene nå Jeg hadde egentlig satt opp 790FX-TA, men jeg forstod det som at dette kortet ikke støtter 1600MHz RAM? Kanskje jeg tar feil^^. Godt du nevner USB 3.0, hadde faktisk glemt å se etter dette, skal kikke litt på hovedkortet også Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 HJELP! Finner ingen butikker som har HD 5970 inne, og ingen av dem vet når disse kan forventes å være inne. Er det noen som har noe info angående dette kortet? Lenke til kommentar
larsg Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Dual Channel DDR3 1866+ for remarkable system performance. Saksa fra produktbeskrivelsen til Gigabyte. Ellers har de ett nytt spennende AMD kort , aner ikke når det kommer til Norge. GA-890GPA-UD3H http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=3342 Bruk 2 eller 4 minnebrikker, 3 minnebrikker vil senke ytelsen, da du ikke får utnyttet dobble minnekanaler. Hovedkortet er bra, men ville vurdert gigabyte 790FX-TA som har usb 3.0 og sata6 Takker for svar, vil revurdere RAM-brikkene nå Jeg hadde egentlig satt opp 790FX-TA, men jeg forstod det som at dette kortet ikke støtter 1600MHz RAM? Kanskje jeg tar feil^^. Godt du nevner USB 3.0, hadde faktisk glemt å se etter dette, skal kikke litt på hovedkortet også Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 ingen vits med 1600minne har selv 1600mhz minne men jeg kjører det på 1333mhz med 6-6-6-25 timing og ja ta Gigabyte GA-790FXTA-UD5, har selv den uten USB3 og SATA 6Gps og jeg er keet på nye nytt hehe, menmen kan jo trøste meg med meg selv at jeg kan oppgradere med PCIe kort i stedet som jeg kan også bruke i servern når jeg oppgraderer hovedkort+cpuen min om et par år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå