Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Intern kommunikasjonsfeil

Anbefalte innlegg

Har følgende problem på min samboers Asus EEE:

Når hun surfer på nettet så kommer det ofte opp en beskjed om at "siden kan ikke vises pga intern kommunikasjonsfeil". Dette gjelder uavhengig av hvilken nettleser en bruker på maskinen, men maskinen mister ikke kontakten med det trådløse nettverket og et raskt trykk på oppdater siden/refresh/F5 så kommer siden en skal inn på.

Problemet er jo irriterende likevel, og på enkelte sider er det veldig upraktisk da hun må logge inn på nytt på for.eks nettbank om dette kommer opp.

Så er spørsmålet, hvordan løser jeg dette?

Jeg har testet det trådløse nettverket med en annen laptop, og det fungerer helt fint. Jeg har også tilbakestilt routeren for å se om det ordnet problemet det var ikke så lett.

Jeg tenkte å oppdatere driveren til nettverkskortet på EEE-maskinen, men nettverkskortet var ganske ukjent og på produsentens side fant jeg ikke noe driver til akkurat dette nettverkskortet.

Jeg er da på enden av hva jeg egentlig vet hva jeg skal prøve, så om noen kunne hjulpet hadde jeg satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start->Kontrollpanel->Administrative Verktøy->Hendelsesliste

Sjekk under system for DHCP feilmeldinger eller info meldinger.

Hvis det er mange meldinger som sier at DHCP har prøvd å fornye adressen til nettverket så er det noe feil. Det kan være flere ting, som dårlig trådløs dekning eller feil på driver til nettverkskort eller ustabil firmware i routeren.

Jeg har vært borti routere som gjør dette hvert minutt og da blir det litt slitsomt.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...