Gå til innhold

Trenger hjelp til oppgradering av pc (noob)


Anbefalte innlegg

Hei er en god stund siden jeg kjøpte denne pc,en jeg har nå og trenger en oppgradering. Jeg bruker den mest til og spille Team fortress 2, Left 4 dead. Greier igrunn tf2 bra (på medium settings) men vill kunne spille på high. Jeg har absolutt ingen peiling, men min bror sa at jeg har sånn low profile så måtte lete etter spesielle datadeeler?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ser ut til at det er skjermkortet ditt som er den store flaskehalsen din. Ikke så tilgjengelig med gode skjermkort i low-profile edition... Det ser ut til at du bruker den intetrerte skjermkortløsningen i hovedkortet. - Disse er jo ikke akkurat high-end... Stemmer det?

Lenke til kommentar

Ifølge google har han sannsynligvis ATI 2400pro/xt.

 

Ikke så veldig sprekt akkurat, så det er nok der flaskehalsen ligger.

 

E8400 og 4GB ram skal være mer enn godt nok for det meste av dagens spill, HD 2400 derimot står overhodet ikke i stil til prosessoren.

 

Er du helt sikker på at du må ha et low profile kort? Det begrenser utvalget betraktelig. 

 

Det eksisterer et GTS 250 kort som er low profile, men vet ikke hvor lett det er å få tak i. GTS 250 er omtrent som HD 4850, altså betydelig bedre enn HD 2400.

 

Sparkle GTS 250

Lenke til kommentar

Den PC'en har en strømforsyning på bare 250W, noe som utelukker GTS 250.

 

Du kan jo lese denne testen: HD 5570

 

Det er vel det beste low profile skjermkortet du kan ha med en såpass liten strømforsyning. Ikke noe ekstremt sprekt kort, men mye bedre enn 2400XT.

 

Dette er vel det billigste low profile 5570 jeg finner nå i farten: Amentio

 

Edit: Hva skjedde med formateringen i innlegget mitt? :nei:

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Steike det var billig :O hadde regnet med sånn 2-3tusen ,jeg vill ha gts 250 du snakket om :O Går det an og skifte strømforsyning?

Det er fordi Maxtron Millenium korta er bygd til noe annet enn Geforce korta. Kommer helt ann på bruksområder, siden du skal ha en PC beregnet til gaming, vil absolutt iskaldcola sin anbefaling være et godt valg. Og ang. PSU-en, tror en kompis hadde en nogen lunde lik PC for noen år siden, den var det mye problemer med, og tror etter det jeg husker at det ikke gikk å bytte PSU, men kan godt hende jeg husker dårlig (noe jeg gjør). Sjekk opp dette, så kan vi hjelpe deg videre.

 

lykke til, noob.

 

 

edit: Hvis PC-en din ser slik ut inni, da går det å bytte:

 

*FAEN stygge forumet lar meg ikke engang sette inn bilde!!*

Får prøve å linke til bilde her da: http://images01.olx.com.pk/ui/2/25/98/32411798_2.jpg

 

For det er vel den PSU-en du har nå (Dell C411H): http://www.txcesssurplus.com/catalog/13691-dell-C411H-power-supply.jpg

 

Er foresten VELDIG lite plass i kabinettet ditt

http://tekgems.com/images/large/INSPIRON-530-2R-soft.jpg

post-162799-1267106702,4711_thumb.jpg

Endret av Frank James Lampard jr.
Lenke til kommentar

Steike det var billig :O hadde regnet med sånn 2-3tusen ,jeg vill ha gts 250 du snakket om :O Går det an og skifte strømforsyning?

 

Har gjort litt research ang. det Geforce GTS 250 kortet. Tror ikke jeg ville kjøpt det. Det er kraftig nedklokket fra et standard GTS 250 (omtrent 20-30%) og det har en kjøler som i mine øyne ser alt for liten ut for et sånt kort. Tipper at det kortet kommer til å glovarmt!

 

Pluss at det krever ekstra 6-pins strømkontakt som jeg helt ærlig tviler på at strømforsyningen din har.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Steike det var billig :O hadde regnet med sånn 2-3tusen ,jeg vill ha gts 250 du snakket om :O Går det an og skifte strømforsyning?

 

Har gjort litt research ang. det Geforce GTS 250 kortet. Tror ikke jeg ville kjøpt det. Det er kraftig nedklokket fra et standard GTS 250 (omtrent 20-30%) og det har en kjøler som i mine øyne ser alt for liten ut for et sånt kort. Tipper at det kortet kommer til å glovarmt!

 

Pluss at det krever ekstra 6-pins strømkontakt som jeg helt ærlig tviler på at strømforsyningen din har. 

 

Takker så mye for svar :) Så det er lurest og ta dette istendefor? :) : http://www.amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=411430&WebSiteMapNodeID=1000001

 

Her er forresten et kjapt bilde jeg tok av pc,en

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...