Goliath Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Som moderator burde jeg i grunn vite hvor dette spørsmålet skulle falle under men er lite bevandret i denne kategorien. Send meg PM om dette innlegget ligger feil. Jeg ønsker å lage en skript (kanskje en .bat-fil) som fjernet en bestemt nøkkel i registeret ved oppstart av maskinen. Hvordan lager jeg dette om mulig? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det kommer an på hvilken nøkkel du skal endre/fjerne. Jeg har dette lagret i en .vbs-fil, endringene fører til at proxy blir satt på og konfigurert riktig ved pålogging. Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable","1","REG_DWORD" WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyServer","server.proxy.no:8080","REG_SZ" Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg vil ved oppstart fjerne alle REG-BINARY-nøkler som eventuelt dukker opp under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Resiliency\DisabledItems Har noe med at enkelte plugins i min Outlook blir automatisk deaktivert og Outlook oppretter en REG_BINARY-nøkkel for å deaktivere plug-in'en. Man må manuelt slette nøkkelen for å aktivere plug-inen igjen Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Kanskje noe som dette kunne fungert? On Error Resume Next Const HKEY_CURRENT_USER = &H80000001 strComputer = "." strKeyPath = "\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Resiliency\ DisabledItems" Set objRegistry = GetObject("winmgmts:\\" & _ strComputer & "\root\default:StdRegProv") DeleteSubkeys HKEY_CURRENT_USER, strKeypath Sub DeleteSubkeys(HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath) objRegistry.EnumKey HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath, arrSubkeys If IsArray(arrSubkeys) Then For Each strSubkey In arrSubkeys DeleteSubkeys HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath & "\" & strSubkey Next End If objRegistry.DeleteKey HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath End Sub Endret 26. februar 2010 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ble litt avansert med VB... her er en enkel og grei sak som sletter det du vil i CMD: reg delete HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Resiliency\DisabledItems /va /f /va sletter alle verdier under "disabeledItems", /f tvinger sletting uten at man blir spurt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Takk for svar begge to Ja, jeg skjønte desverre ikke stort av VB-programmeringen da jeg ikke er befaren på området. Det var noe ala din løsning aklla som jeg var ute etter men det ser ikke ut som at noen nøkler blir sletter i mappen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 test dette da: reg delete HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Resiliency\ DisabledItems /f Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Den fungerte Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå