Gå til innhold

Ønsker kristikk av nettside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Formaliteter:

Du har en .no side på et ugyldig/slettet organisasjonsnummer. Virker useriøst og tviler sterkt på at Norid er/blir spesielt fornøyd om det oppdages.

Ugyldig organisasjonsnummer skaper også skeptiske brukere. Du bør fikse dette OG publisere nummeret på siden.

Du nevner opptil flere steder kontonr. men kan faktisk ikke se hvor mye man skal betale etc.? Altså litt for mye fokus på å flashe kontonummer i forhold til forklaring rundt produktets formaliteter.

Design:

Enkelt og reint design som absolutt er likenes, men synes du bør bytte ut fadingen. Fadingen minner litt om det man finner av effekter hos ferdige sitebuildere. Vurder å ha den nederste boksen helt grå mens overskriften fader horisontalt mot et aktuelt bilde eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Hei,

Formaliteter:

Du har en .no side på et ugyldig/slettet organisasjonsnummer. Virker useriøst og tviler sterkt på at Norid er/blir spesielt fornøyd om det oppdages.

Ugyldig organisasjonsnummer skaper også skeptiske brukere. Du bør fikse dette OG publisere nummeret på siden.

Du nevner opptil flere steder kontonr. men kan faktisk ikke se hvor mye man skal betale etc.? Altså litt for mye fokus på å flashe kontonummer i forhold til forklaring rundt produktets formaliteter.

Design:

Enkelt og reint design som absolutt er likenes, men synes du bør bytte ut fadingen. Fadingen minner litt om det man finner av effekter hos ferdige sitebuildere. Vurder å ha den nederste boksen helt grå mens overskriften fader horisontalt mot et aktuelt bilde eller tilsvarende.

har registrert bedriften igjen, tar bare et par dager å få nummer.

åja søren. har glemt å skrive pris. gikk litt fort i svingene. skal se på fadingen

Endret av Vektarm
Lenke til kommentar

Som mange før meg har sagt er den enkel og ren, noe som er positivt. Det jeg derimot ikke liker er at den blir litt for enkel og ren. Det grenser nesten mot kjedelig. Jeg tror litt flere farger enn kun nyanser av grått og hvitt hadde gjort siden din mye godt.

KLIKK HER-bildet på høyre side minner meg om en reklame, noe som skaper negative assosiasjoner. Jeg anbefaler deg å enten fjerne den helt, ettersom du allerede har en link til veiledningen, eller finne en mer passende skrifttype å bruke i bildet.

Kodemessig ser det veldig bra ut, men du bør ta en titt på liste-elementene og bytte ut f.eks. dette

<p><strong>Inkludert i veiledningen er</strong></p> 
<p>- Program med utvalgte øvelser og progresjonsmetoder.</p> 
<p>- Kort innføring i riktig kosthold for denne typen trening.</p> 
<p>- Et valgfritt oppskriftshefte fra ThomasA sine oppskriftshefter (<a href="http://www.matsonen.net/thomas/search.php?CategoryID=8" target="_blank">http://www.matsonen.net/thomas/search.php?CategoryID=8)</a>. Verdi 50-70,-</p> 
<p>- 8-ukers veiledning.</p>>

med dette

<h3>Inkludert i veiledningen er:</h3>
<ul>
<li>Program med utvalgte øvelser og progresjonsmetoder</li>
<li>Kort innføring i riktig kosthold for denne typen trening</li>
<li>Et valgfritt oppskriftshefte fra ThomasA sine oppskriftshefter (<a href="http://www.matsonen.net/thomas/search.php?CategoryID=8" target="_blank">http://www.matsonen.net/thomas/search.php?CategoryID=8)</a>. Verdi 50-70,-</li>
<li>8-ukers veiledning.</li>
</ul>

Ikke bare ser dette bedre ut, men det er også mer korrekt enn sånn du har gjort det. Dette gjelder også navigasjonen og listen over artiklene du har postet.

Alt i alt har du laget en fin nettside! Hvis du står på, er jeg sikker på at det blir enda bedre.

Lenke til kommentar

KLIKK HER-bildet på høyre side minner meg om en reklame, noe som skaper negative assosiasjoner. Jeg anbefaler deg å enten fjerne den helt, ettersom du allerede har en link til veiledningen, eller finne en mer passende skrifttype å bruke i bildet.

For ikke og nevne at bildet er helt grusomt

Lenke til kommentar

For ikke og nevne at bildet er helt grusomt

ekkelt? hehe

Lenke til kommentar

kontaktskjemaet vil jeg ha slik det er, for lettvintheten sin skyld. har ikke vært ikke plaget med spam. er lei av trøblete kontaktskjemaer på andre nettsider, så jeg tenkte å ha noe enkelt selv.

Endret av Vektarm
Lenke til kommentar

@Runar, hvorfor er det mer korrekt med

<h3>Inkludert i veiledningen er:</h3>

enn

<p><strong>Inkludert i veiledningen er</strong></p>

?

Om han ikke har h1 og h2 over, så blir det heller mer feil. Koden hans validerer iallefall nå.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

@Runar, hvorfor er det mer korrekt med

Inkludert i veiledningen er:

enn

Inkludert i veiledningen er

?

Om han ikke har h1 og h2 over, så blir det heller mer feil. Koden hans validerer iallefall nå.

Det går ikke nødvendigvis på om siden validerer eller ikke. Det går på hva som er semantisk korrekt. Setningen "Inkludert i veiledningen er" fungerer som en overskrift til listen, og et av overskriftelementene (

til-og-med

) skal derfor brukes fremfor paragrafelementet

. Hadde setningen vært en del av en større setning/blokk med tekst, så hadde

og vært det riktige valget.

At jeg valgte nettopp

var helt tilfeldig, og kun ment som et eksempel.

skal helst kun brukes en gang per side, men jeg kunne uten problemer ha valgt

istedet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...