Gå til innhold

Trenger vifte til P183/S1366

PSV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå i lengre tid fundert lenge på hvilken kjøleløsning jeg skal ha på min nye prosessor. Det blir enten en i7-920 eller en i7-930 (avhengig av når sistnevnte bestemmer seg for å dukke opp.) I denne jakten har jeg kommet opp med en hel rekke alternativ, men jeg sliter virkelig med å bestemme meg.

Det første jeg tenkte når jeg satte opp oppsettet første gangen var en Corsair H50-vannkjøling, men dette droppet jeg fordi jeg forsto luftkjøling fremdeles ligger et lite hakk foran. Etterhvert har jeg funnet luftkjølere for alt det er verdt, men straks jeg finner en som jeg liker finner jeg en test hvor den enten kommer dårlig ut eller at det er noe som er soleklart bedre. Av de jeg har sett på finner man IFX-14, Cogage, Noctua NH-D14, Prolimatech Megahalems, TRUE, Titan ... Og listen fortsetter. Den siste jeg bumpa borti nå var Thermalright Venomous X som visstnok knuser alt i en test, men er middels i en annen.

Så, uansett hvor subjektivt jeg vet det blir vil jeg rett og slett vite hva som er det beste man kan oppdrive idag. Om det ikke medfølger vifter, tar je gjerne imot det også. Kriteriene er egentlig ganske simple:

- Må passe i et lukket P183, må ikke bruke noen RAM-slots på hovedkortet (Gigabyte UD3P) og må være relativt stille (ytelsen over 800/1200rpm vifter er ganske mye støy per celsius så ikke regn med f.eks 2500rpm vifter. Prisen er ikke av noe særlig betydning. Prosessoren klokkes opp til 3.7-3.8ghz så å takle dette er viktig.

"En PWM-vifte system" er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...