Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor mange skriftlig/muntlig eksamen man kan komme opp i?

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg vil bare ha en bekreftelse når det gjelder hvor mange skriftlig\muntlig eksamen man kan komme opp i. Da snakker jeg om vg2 og vg3 studiespesialisering.

Jeg har fått høre at det har blitt endringer når det gjelder hvor mange dager man kan forberede seg. Kanskje jeg tar feil, men hvertfall fra den siden fikk vite om eksamen endringene :

http://www.facebook.com/group.php?gid=300237171575&ref=ss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Kjipt det. Men jeg tenker vis jeg kommer opp i rettslære, som er e muntlig fag. Har jeg da bare en time på meg :S ?

Og, er det noen som kan bekrefte hvor mange fag jeg kan komme opp ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

Jeg har flere ganger spurt hvordan systemet med trekking av fag fungerer. Jeg spurt over 10 lærere, og det er INGEN som har gitt meg ed klart svar. Er det sånn at skolen bestemmer(vgs) bestemmer, eller er det bare tilfeldig. Jeg har hatt mareritt om jeg (gud forby :p), at jeg kommer opp i tysk skriftlig\muntlig...

Men er det noen som vet hvordan dette fungerer ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Og maks to ?

Men hvordan fungerer eksamen systemet ? Altså er det tilfeldig trekning, eller det skolen som bestemmer ?

Lenke til kommentar

Ja, maksimum to.

Pensumet for muntlig eksamen er lokalbestemt, det vil altså si at skolen bestemmer. Trekninen til eksamen, både skriftlig og muntlig + pensumet for skriftlig eksamen, er landsbestemt. Og så vidt som jeg kjenner til, tilfeldig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Skjønner.

Orker ikke å opprette nytt emnet, så bare skriver spørsmålet mitt angående bruk av av pc til eksamen .

For meg er det helt utenkelig å ikke bruke pcen til eksamen osv. Jeg kan ikke huske sist gang jeg skrev forhånd. Jeg hadde eksamen ifjor(vgs1), engelsk altså, og der brukte vi pc på den skolen jeg går . Så jeg lurer på om alle skolene praktiserer dette ?

Og hva med høyere utdanning ? Skriftlig, eller begynner folk å bruke pcen istedenfor ?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/skole/article2320368.ece

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er. Tror det varierer fra skole til skole. Hos oss skrev vi norskeksamen for hånd (i fjor). Tror for øvrig vi var siste kullet som skulle skrive for hånd, hvertfall på vår skole.

Angående høyere utdanning tror jeg nok mesteparten er for hånd. Virker hvertfall slik her jeg studerer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-140898

Har spørsmål angåend å ta opp eksamen. Hvis jeg blir misfornøyd med kommende eksamen (vgs2), kan jeg ta opp neste år (vgs3) ?

Hvis det går ann og jeg gjør det dårligere, da blir den første jeg fikk fjernet ? Eller kan jeg da velge ?

Hvis jeg ikke er fornøyd med standpunktkarakteren jeg fikk iår, kan jeg ta opp neste år? Er det samme som eksamen ?

Lenke til kommentar

Du kan ta det opp, så lenge du registrerer deg innen tidsfristene for privatisteksamen.

Den beste karakteren står.

Du kan ta det opp neste år. Det blir enten en muntlig eller skriftlig eksamen som bestemmer hvilken karakter du ender opp med.

Jeg tror for øvrig ikke du kan komme opp til i eksamen i fag som ikke er avsluttende. Så det du uansett kommer til å gjøre om du tar opp en eksamen, er å forbedre standpunktkarakteren din.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis jeg vil ta opp matte som var avsluttende karakter iår og hvis jeg kommer opp i matte-eksamen også..Kan jeg ta opp begge ?

Eksmane skriftlig - og den tar jeg opp

Matte - standpunkkarater - Blir det da muntlig eller skriftlig. Er det tilfeldig p?

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Så det erstattes både standpunktkarakteren og eventuell eksamenkarakter i faget jeg hadde øfr, men den karaktere som jeg får på privatiskeksamen.

Men hvis jeg har kommet opp i eksamen og har fått standpunkarktere (som da er egentlig to fag, forskjellige karakter), og hvordan kan det blir erstatter med privatiskeskamen. Må jeg både ta muntlig og skriftlig ?

Lenke til kommentar

Skjønner.

Orker ikke å opprette nytt emnet, så bare skriver spørsmålet mitt angående bruk av av pc til eksamen .

For meg er det helt utenkelig å ikke bruke pcen til eksamen osv. Jeg kan ikke huske sist gang jeg skrev forhånd. Jeg hadde eksamen ifjor(vgs1), engelsk altså, og der brukte vi pc på den skolen jeg går . Så jeg lurer på om alle skolene praktiserer dette ?

Og hva med høyere utdanning ? Skriftlig, eller begynner folk å bruke pcen istedenfor ?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/skole/article2320368.ece

Du skal jo begynne på Akademiet right? Da bruker de kun pcer til prøver, innleveringer ogsånt ;) står jo på hjemmesiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...