Christian86 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vel - må nesten få stikke en pinne i boblen din - men jeg finner faktisk ikke noe firma i brreg på henne, hverken på navn (svensk eller rustad), ei heller aj-design. HAdde det vært ENK skulle jeg ha funnet det på enten Thor Martin, henne eller Aj - Design. Kanskje Aj_design kan oppgi sitt org nummer for oss? Så enten har hun firma i et annet land - Sverige feks, eller så har hun ikke firma. Så inntil videre så bør vi være forsiktig på hvor god fisk vi tar enkelte påstander. Teknisk sett så har hun ikke siden det nå er slettet, men hun hadde Ser man det ja - da gjelder fkjl heldigvis for kjøper, uheldigvis for selger. Med et så omfattende salg og bedrift så blir det neppe tale om annet uansett etter konferering med en bekjent. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Har vært på leting etter en Nexus One en period nå, og kom tilfeldigvis over denne annonsen på QXL. Som dere ser er prisen betraktelig under det som telefonen vanligvis blir solgt for, og jeg ble derfor svært skeptisk. Stilte et par spm til selger, noe som ga meg svar på hva firmaet het (Aj Design), samt selger (Anna Marie Jönsson). Fikk også vite hvem innehaver av firmaet er (Anna Marie Rustad). Etter litt leting fant jeg frem til en person ved navn Thor-Martin Rustad i firmaet PC START SMART. Linken jeg fant videre var faktisk her på diskusjon.no. Funderer derfor på om det er en sammenheng mellom disse to firmaene? Tydeligvis sto Thor-Martin Rustad for noe svindel hvis man går ut i fra tråden her på diskusjon.no. Hva sier dere, er det en eneste stor scam alt sammen? Ville dere tatt sjansen på å kjøpe fra denne selgeren? Takker for all hjelp Har du navnet er det safe bet Lurer de deg oppsøker du dem irl og driter i postkassa deres. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Som Justisia nevnte i sin post så er det ingen plikt for kjøperne å godta selgers forslag til tilbakebetaling. Det at selgers leverandør ikke klarte å levere, er strengt talt uvedkommende for kontrakten mellom selger og kjøper. I dette tilfellet er det flisespikkeri å diskutere hvilken lov som kommer til anvendelse, uansett hva som legges til grunn så har man en leveringsplikt. I dette tilfellet foreligger det et kontraktsbrudd, og selger har da selvfølgelig plikt til å betale tilbake pengene. Den skadelidte part i saken kan faktisk gå ut å foreta et såkalt dekningskjøp. Det vil si at vedkommende kjøper seg en tilsvarende vare. En eventuell prisforskjell mellom den prisen som ble betalt for dekningskjøpet og det som stod avertert må da selger stå for. Dette vil komme på toppen av de 116. 000. Uansett så ville jeg nok ikke rådet noen til å inngå avbetalingsordningen hvis det stemmer at man får betalt innen ubestemt tid. Jeg ville dog uansett krevd at selger hadde underskrevet et såkalt eksigibilitet gjeldsbrev, det vil si at gjeldsbrevet er et selvstendig tvangsgrunnlag etter tvangsl. §7-2. Da slipper man å bringe saken til doms hvis betalingsviljen til skyldner skulle avta. Selv om det høres komplisert ut, er det ganske enkelt. Her er et eksempel på gjeldsbrev dere kan bruke: http://www.vestfold-inkasso.no/filer/Gjeldsbrev-med-Eunderskrift.doc (HTML: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-zCDuGTGxzMJ:www.vestfold-inkasso.no/filer/Gjeldsbrev-med-Eunderskrift.doc+gjeldsbrev&cd=5&hl=en&ct=clnk&client=safari ) Det er viktig at gjeldsbrevet blir undertegnet av skyldner med to vitner til stede, ellers er det ikke gyldig. Dette er et forslag dere er like berettiget til å stille som de kravene som skyldners advokat stiller. Selv om det kanskje kan leses slik, er dere ikke pliktig til å godta tilbudet. Et siste tips er at uansett hva dere gjør så krev renter etter forsinkelsesrenteloven, det har dere full rett til. Lenke til kommentar
aj_design Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg bare lurer på om noen av dere har fått tilbake noen, eller alle pengene endå? Jeg har ikke mottatt noe endå. Hvor lenge skal vi måtte vente på pengene? Jeg har så langt ikke sett noen vilje til å tilbakebetale, annet en tomme lovnader så langt.. Send meg en mail du :-) Eller fikk du inn penger idag kanskje? Fint om du forteller andre hva som skjer også vis du snakker med folk. Coman er en av dem som har fått tilbake litt av pengene. Saken er nå at jeg vil ikke ha noe med advokaten min å gjøre mer siden han begynte å skulle ha penger til seg selv før jeg betalte til dere. (masse piss egentlig) Er 7 personer som har fremmet krav til han. Jeg vet om 5 av dem å de har fått penger. Så vis du er en av de 2 siste så gi meg en mail umiddelbart å jeg overfører penger til deg direkte. Mine kontoer nå: Konto for tilbake førsel til dere står nå i underkant av 29 000 kroner. Dette er et beløp jeg bevist holder delvis tilbake på grunn av at det bare er 7 krav jeg vet om å jeg vil kunne betale krav som kommer på direkten fra nå av vis folk sender mail osv. dette er 25% av total beølpet jeg skylder dere. Konto for del betaling nummer 2 = nesten 7000 kroner. <- Den kontoen jeg betaler de som har fått penger før. Altså så¨nn som Coman osv. Jeg får inn yttligere 38 000 eller hva det ble i løpet av dagen idag eller en av de første dagene. Dette for salg av ei klokke som Martin gjorde (sendte i oppkrav osv). Pr idag har jeg som sagt 7 krav hvorav 5 jeg har betalt. Når jeg får inn pengene for klokken så kommer jeg til å betale ut fullt ut de 5 jeg allerede har begynt å betale til + evt de 2 andre vis jeg får konto info osv. totalt ca 18200 som jeg skal betale dem/dere. Litt innviklet men håper du forstår hva jeg mener. Vis du ikke har fått noe betaling å du er av de 2 som jeg ikke har kontakt info til så gi meg beskjed omgående å jeg overfører penger direkte. Kan også laste opp kopi her av betalingen vis du vil :-) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Saken er nå at jeg vil ikke ha noe med advokaten min å gjøre mer siden han begynte å skulle ha penger til seg selv før jeg betalte til dere. (masse piss egentlig) Hadde du regnet med at han jobbet gratis? Dere er anklaget/mistenkt for å ha svindlet andre og da forstår eg veldig godt at advokaten vil ha betalt på forskudd. Lenke til kommentar
Coman Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har vært litt fraværende her, men det stemmer som hun sier. Jeg fikk rett før påske den første utbetalinga. Jeg tror ikke vi har noen grunn for ikke å stole på henne, for selv om vi har krav på å få pengene tilbake så har hun faktisk blitt svindlet for et aldri så lite ikkeubetydelig beløp på over 100k Det er en kjip kamel å svelge... Vi har utestående et par tusinger til henne som vi vet bi får igjen, hun har over 100k hun vet hun ikke får igjen. Hun viser vilje, og evne til å tilbakebetale, så dette går nok bra skal dere se. Lenke til kommentar
Fauskin Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Joda, nå ser det ut til at jeg får en delbetaling på konto, det er riktignok ikke registrert på banken min endå, men det er ikke AJ_Design sin feil. Og da ser jo også jeg at hun viser vilje til å betale tilbake. Og det er klart en kjip situasjon for oss alle, ink. AJ_Design. Lenke til kommentar
aj_design Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Joda, nå ser det ut til at jeg får en delbetaling på konto, det er riktignok ikke registrert på banken min endå, men det er ikke AJ_Design sin feil. Og da ser jo også jeg at hun viser vilje til å betale tilbake. Og det er klart en kjip situasjon for oss alle, ink. AJ_Design. Hei. Håper du har fått dine penger nå :-) Som sagt så kommer mer om ikke lenge. Mvh Anna Lenke til kommentar
aj_design Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har vært litt fraværende her, men det stemmer som hun sier. Jeg fikk rett før påske den første utbetalinga. Jeg tror ikke vi har noen grunn for ikke å stole på henne, for selv om vi har krav på å få pengene tilbake så har hun faktisk blitt svindlet for et aldri så lite ikkeubetydelig beløp på over 100k Det er en kjip kamel å svelge... Vi har utestående et par tusinger til henne som vi vet bi får igjen, hun har over 100k hun vet hun ikke får igjen. Hun viser vilje, og evne til å tilbakebetale, så dette går nok bra skal dere se. Takk for et innlegg som dette. Dette hjelper meg litt også siden folk fakitsk ser det at dem får penger vis dem bare kontakter meg. Det har overhodet aldri vært noe som helst mening å svindle noen som helst. Å når nettbutikken ser like særiøs ut som en hvilken som helst annen nettbutikk & prisene er mer eller mindre normale + at firmaet dems er registrert osv så tenkte jeg ikke i hele verden at dette kunne være noe svindel. Men dessverre så var det det :-( Noe jeg beklager virkelig for. Jeg kommer til å sende en mail + legge ut info her på forumet innen få dager med info når jeg har mer penger osv å betale dere med. Jeg vet at det ikke er lenge til nå så :-) Mvh Anna Lenke til kommentar
aj_design Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Min advokat vil imorgen sende ut et nytt brev som bekrefter at vi har avsluttet samarbeidet vårt. Dette vil ikke få noe konsekvenser for dere som skal ha tilbake penger av meg i det heletatt siden det er jeg som heletiden har ordnet med alt. Så vis det er noe dere lurer på så kan dere enten sende meg en mail eller ta det over offentlige forum her. Mvh Anna Lenke til kommentar
ArTeMiS84 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg kan også bekrefte at jeg har fått min delbetaling. Håper resten også kommer snart Lenke til kommentar
Coman Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Godt å høre. Brevet fra advokaten har kommet for en god tid siden nå, men jeg lurer på hva som skjer fremover nå? Begynner vi å nærme oss noen dato for når vi kan anse denne saken som ute av verden? Lenke til kommentar
Fauskin Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ja, hvordan går det egentlig med pengene til tilbakebetaling? Tar det like lang tid mellom hver delbetaling? Jeg betalte inn pengene den 27.februar. Og fikk tilbakebetalt en snau tredjedel den 13.april. Det er ca 1,5 måned! Om det da tar like lang tid mellom hver delbetaling så kommer ikke siste rest før medio juli? Det blir høye rentegebyrer av dette! Lenke til kommentar
ArTeMiS84 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei! Jeg betalte inn penger for 2 telefoner til AJ_Design ca 28. februar. Fikk tilbake 20% den 26. april. Sendte da en bekreftelse til selger med oppfølgende spørsmål om ca-dato for når resten av pengene ville komme. Har fortsatt ikke fått noe svar. Fikk også brev av advokaten om at de hadde avsluttet samarbeidet. Dessverre er jeg veldig avhengig av å få tilbake pengene (for jeg er fortsatt "uten" telefon - min snart 3 år gamle mobil synger naturlig nok på siste verset, og pengene jeg skulle bruke på ny telefon, sitter Aj_Design med) så fort som mulig! Helst for 2 mndr siden... Lenke til kommentar
SOP Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Noe nytt blant folket? Noen som har fått kontakt? De har sluttet å svare meg. Ved å klikke på brukernavnet deres her, så ser man at de har vært logget på, sist 7. mai. Det er også interessant hvis man søker opp Martin Rustad på facebook, så ser man at det ble lastet opp bilder fra en ferietur til Spania i slutten av april. Tja, ga de F og valgte å feriere bort pengene de har lovet oss? Skal fryde meg når jeg neste uke skriver under på papirene hos politiet; anmeldelse. Lenke til kommentar
Fauskin Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Noe nytt blant folket? Noen som har fått kontakt? De har sluttet å svare meg. Ved å klikke på brukernavnet deres her, så ser man at de har vært logget på, sist 7. mai. Det er også interessant hvis man søker opp Martin Rustad på facebook, så ser man at det ble lastet opp bilder fra en ferietur til Spania i slutten av april. Tja, ga de F og valgte å feriere bort pengene de har lovet oss? Skal fryde meg når jeg neste uke skriver under på papirene hos politiet; anmeldelse. Jeg skjønner ikke helt hvordan du ser at de har vært på ferietur i Spania, med mindre du er venn med han da. Men jeg har heller ikke hørt noe mer fra noen av dem. Og jeg tviler vel ikke på at de har nytt godt av pengene våres. Når det er sagt så ser jeg heller ingen beviser på akkurat det. Hvordan er det foresten med politiet og anmeldelser, vil de kunne se at flere har anmeldt samme person, eller er dette noe vi som evt. anmeldere må opplyse om? Det er vel fordel at så mange som mulig står sammen om en evt anmeldelse? Da tar vel politiet saken mer seriøst? Eller har jeg misforstått noe her? Lenke til kommentar
SOP Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt hvordan du ser at de har vært på ferietur i Spania, med mindre du er venn med han da. Men jeg har heller ikke hørt noe mer fra noen av dem. Og jeg tviler vel ikke på at de har nytt godt av pengene våres. Når det er sagt så ser jeg heller ingen beviser på akkurat det. Hvordan er det foresten med politiet og anmeldelser, vil de kunne se at flere har anmeldt samme person, eller er dette noe vi som evt. anmeldere må opplyse om? Det er vel fordel at så mange som mulig står sammen om en evt anmeldelse? Da tar vel politiet saken mer seriøst? Eller har jeg misforstått noe her? Hehe, er på ingen som helst måte venn med noen av de to. Men da jeg ser at det har blitt lagt ut feriebilder i slutten av april, så regner jeg med at turen ikke var veldig langt unna i tid... Det jeg reagerer på er at, hvis det stemmer at de har vært på tur, så har de mest sannsynlig brukt penger som de kunne brukt til å betale tilbake oss med. De var jo så klare på at de skulle gjøre det de kunne for å betale tilbake så fort som mulig... Hvordan politiet sitt system fungerer, det har jeg dessverre dårlig kjennskap til. Kanskje noen andre her som har litt innsikt og kan informere litt? Vil flere anmeldelser om samme sak linkes mot hverandre? Lenke til kommentar
Coman Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ikke fått gjort så mye selv grunnet min frues operasjon, men nå er den vel overstått, så da har jeg tid til å sette i gang det jeg skulle ha gjort for lenge siden. Det er flere grunner til at jeg velger å anmelde, kort summert så føler jeg at jeg blir direkte skubbet til side/løyet til av henne/ham. Hun har ikke svart på SMS, Epost, oppringinger eller direktemeldinger via Facebook. Det ble sendt ut en epost fra QXL ang dette, og jeg kommer til å ta kontakt med dem før jeg går til politiet. Dette med tanke på å få med flest mulig. Har skal de få betale renter på renters rente fra pengene mine gikk over til hennes konto. Hun har selv bekreftet ovenfor meg, skriftlig, at mine penger aldri ble overført fra hennes konto til "svindlernes" konto. Det som er litt morsomt her er at jeg ikke har fått noen svar fra disse to med mindre jeg har nevnt ordet anmeldelse. IKKE bli overrasket om en av de begynner å skrive i denne tråden igjen nå ;-) Sånn for morsomhets skyld, så quoter jeg litt av det som har foregått skriftlig mellom henne og meg. Dette er bare litt av veldig mye... <sigh> -Jeg vet at det har vært dårlig kontroll av meg ovenfor digitaltrades heh... Det er jo nettopp dette som er problemet, her ble det gamblet med andres penger UTEN en skikkelig research først! -Jeg gidder ikke mer piss fra deg nå så dette er siste svar du får. Du får gjöre akkurat hva du selv vil. Jeg forholdte meg saklig, og til tema, og hvorfor jeg skulle ha pengene tilbake umiddelbart. Grunnen til dette ser du her: grunnen for at jeg ikke kunne overföre penger til deg den dagen du sa. Fordi jeg betalte husleien samme dag Mine penger ble aldri sendt til noen mobilselgere??? De ble gitt til DERES HUSEIER! Her prøver hun argumentere meg bort fra å anmelde ved å prøve seg på litt omvent psykologi... -Men for all del, gå å anmeld meg. Eneste som er tjent med det er jo meg selv siden jeg da får et år til (hvertfall) til å vente med å betale deg. Å utgiftene du vil få å tiden du kaster bort er det ene og alene du selv som må stå for.. Men det nytter ikke når hun av en eller annen grunn er livredd for å få denne anmeldelsen mot seg. -Tenk selv hva som skjer vis saken blir henlagt da. Da har du faktisk ikke engang rett til å kreve penger lenger siden du har fått juridisk avslag. Mens vis du bare klapper igjen kjeften å venter noen få dager så blir saken löst. Og helt til slutt, så har jeg en liten innrømmelse til fra henne: jeg har värt drittsekk ...og nei, det har aldri vært snakk om at noe av dette er hemmelige saker som jeg ikke har lov til å videreformidle. Noen som har noe lignende å komme med fra den kanten? 1 Lenke til kommentar
Coman Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 LoOzR Jeg er heller ikke venn med noen av disse to via fjesboka, men jeg kunne lese alle oppdateringer og se alle bilder som ble lagt ut, helt til hun gjorde profilen sin HELT privat. Grunnen er vel at hun inne på facebook skrøt over hvor fint været var hjemme hos dem i Sandefjord, og at de måtte komme seg ut i finværet mens M. Rustad selv prøver å fortelle meg over telefon at hun har dratt hjem til familien i Sverrige. Hehe... Men serr, disse bildene er ikke fra i fjor elno da?? Lenke til kommentar
SOP Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Bildene ble lagt til for 2 uker siden. Søk på Martin Rustad, profilen er ikke "låst"(enda). Har sittet og googlet M. R. litt nå, og må si at det kommer frem ting som rett og slett beskriver han som en kriminell og en svindler. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=769163&st=0 -> Denne tråden snakker jo for seg selv. Som om ikke det var nok, så er han/de visst i gang med pyramidespill om dagen. Trenger man å si mer? http://10min.no/penger/hvem-blir-rik-av-nettverksmarkedsf%C3%B8ring-mlm-kan-jeg-bli-rik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå