Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen på å bestille Nexus One fra denne selgeren?

Vibe89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd for de som har betalt penger. Blir nok mye strev for å få de tilbake kjenner jeg Norge og systemet her rett hvis man i det hele tatt får de.

Jeg så på denne auksjonen rett etter at jeg hadde kjøpt HTC HD2 fra MPX på tilbud til 4800 inkl. frakt og konkluderte etter litt lesing at dette var bare tull. Selger skulle ha 3200 på QXL.

Å kjøpe en HTC HD2 inn for 1400 NOK per stykk når man kjøper 9 stykk (ifølge artikkelen på Dagbladet) virker for godt til å være sant. I alle fall for meg.

Hadde vært moro å høre fra dere som har betalt hvordan det går med saken fremover!

Lenke til kommentar

Her kan det virke som han har brukt henne for å få innpass hos QXL igjen, og dermed få tilgang til å drive med fishy business. Alarmerende at han allerede har et krav på seg!

Men her fremsto jo hun, og hun alene, som selger og ansvarlig under auksjon. Dette med registrert enkeltmannsforetak og det hele...

Sånn for oppdateringen sin skyld, så har også jeg sendt en epost til advokaten, og avventer svar fra ham før jeg eventuelt pusher en anmeldelse. Jeg vil veldig gjerne komme i kontakt med de av dere som også har penger utestående hos disse to, så send meg gjerne en PM med kontaktinfo.

Dette er ikke bare et økonomisk krav fra min side, men like mye et prinsipielt krav.

Lenke til kommentar

Jeg har også tatt kontakt med advokaten nå - men videresendte bare mailen jeg egentlig hadde sendt til selger. Fikk autosvar fra selger om at all kontakt nå skulle foregå gjennom advokat.

Så får vi se hvor fort og hva han svarer...

Ble også sjokkert over at mannen hennes tidligere er dømt for svindel! I mailer før handelen, skrev hun jo også at hun hadde mottatt flere telefoner tidligere...

Siterer fra mail fra selger:

" HVor mye du må ut med hos toll osv er aldri helt sikkert å si. Dem går i 99% av tilfellene utifra hva som står på pakken av verdi, Han justerer alltid ned litt i forhold til reell verdi for at vi skal spare penger.

La oss si at han setter verdien på ca 2000 kr stk = 4000 + frakt 160.

Da blir tollen på ca 175,- + moms 25% = 1215 kroner. Men ofte så er det mindre. (det der var bare verst tenkelige tall)

Jeg hadde en ordre på 28 telefoner med en verdi på ca 78 000 kroner. Dem ble ikke engang stoppet ;-) Så aldri godt å vite med tollen i Norge. "

Lenke til kommentar

Haha, ja, så også hun/han skreiv på QXL at flere telefoner allerede var mottatt og solgt/sendt til kjøpere. Hvor fikk han/hun disse telefonene ifra? Her er det mye rart ute å går, og det er vel ikke uten grunn at han er dømt før. At han og hun står frem i Dagbladet forstår jeg ikke. At de gidder.

Lenke til kommentar

Sånn for oppdateringen sin skyld, så har jeg ikke fått noen tilbakemelding fra Herr Advokat enda. Om han ikke svarer, så kan jeg ikke forholde meg til ham. Har noen av dere andre sendt ham epost og fått noe svar tilbake?

Jeg er, om det ikke blir noen snarlig løsning, interessert i å få med meg flest mulig av dere som er involvert.

Jeg jobber mye denne uka, men neste uke passer perfekt, for meg.

Lenke til kommentar

Vært borti sånt noe før. Det som skjedde var at det var bortimot 11 stykker av oss som hadde gått på en nesten lik blemme, bortsett fra at alle vi hadde kjøpt en HTC Hero til bortimot samme pris som i butikken,(1000 kr billigere) og så fikk vi et brev fra en "advokat" som ikke en gang var en advokat, der vi fikk tilbud om å få refundert pengene over tid, 250 kr i månden, og slikt, for damen var forduftet landet. Med pengene våres. Vi anmeldte og vant:)

Lenke til kommentar

Godt å høre at det ordnet seg for deg. Jeg har heller ingen tro på at denne advokaten liksom skal løse alt. Spesielt siden dere ikke får noe svar. Sikkert bare prat og ingen handling. Derfor hadde i alle fall jeg anmeldt med en eneste gang. Gjør alle det vil nok Politiet våkne opp og ta dette seriøst. At selger har blitt lurt/svindlet har ingen verdens ting med saken å gjøre, dere skal ha pengene deres tilbake uansett.

Lenke til kommentar

Ja, vi burde anmelde saken, jo før jo heller. Problemet er å få tak i alle som har bitt på svindelen.. Qxl vil ikke uten videre sette oss i kontakt med de andre kjøperne, og vi kan ikke få alle til å lese denne tråden på diskusjon.no..

Hvor mange er vi egentlig som er svindlet nå? 3?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg skjönner veldig godt at mange av dere er sinte å frustrerte. Men for å si det mildt så gjör jeg faktisk hva som står i min makt til å rette opp i problemene.. Det er allerede 4 personer som har fått tilbake betalt 20% siden dem svarte på en säriös måte å ikke sånn som et par andre holder på med.

Dere vet faktisk ikke en dritt om saken, Jeg har lest å fulgt med her hele tiden men er jo faktisk ingen av dere som er opplyste i hodet i det heletatt. Å hadde det värt opp til meg hadde dere ikke fått tilbake en eneste krone. Men dessverre så har min mann blitt dratt inn via media siden han er gift med meg. Sannheten er at han er 100% uskyldig. Jeg har sittet å kjöpt å solgt masse på ebay, qxl osv i siste tiden för dette skjedde. Men plutselig sa det stopp da jeg ble svindlet.

Det som skjer vis noen av dere anmelder saken er at min mann blir satt inn til soning ( 7 mnd) fordi han sitter nå på prlöve tid for noe han gjorde for 4-5 år siden.

Hadde det ikke värt for dagbladet at dem la frem saken på måten dem gjorde så hadde ikke han blitt dratt inn i det heletatt.

Jeg skjönner veldig godt hvordan dere alle har det. Men det gjör virkelig ikke saken lettere at dere sitter å syter som noen drittunger hele tiden. Å drive å konspirere ting er ingen vits. Dere som vil kan få pengene deres. Men dere må ta kontakt med advokaten min for å oppgi konto nummer å hva slags alternativ dere går for i forhold til brevet. Jeg fikk låne 45 000 for 2 dager siden så det finnes rom for å betale en del nå. Jeg går å venter på svar fra 2 andre som skulle gå til banken å spörre om lån også (jeg får ikke lånt selv)

Så ikke kom her å syt fordi dere må vente på tragiske 3500 kroner! Jeg taper selv 116 000(til dere) + 31 000 (la ut fra egen lomme til varer, bestilte for 147 000) + 6000 + 15 000 til advokat å masse tull rundt alt!

Men jeg setter meg ikke ned å syter å klager som dere gjör.

Jeg er i Sverige hos mine foreldre for å låne penger nå, Kommer tilbake på Mandag å overförer mer penger til advokaten min da. Så det finnes penger til dere alle!

Å til dere som ikke tror at advokaten min er ekte eller vil pröve å ordne opp osv.

Han er 100% ekte å han er en av de beste advokatene i vestfold. Han har veldig mye å gjöre hele tiden siden han er meget populär. Derfoor har han ikke tid til å svare alle på mail. Han registrerer at dem er kommet inn osv. Men svarer sjeldent. (dette er noe han faktisk har fått beskjed om fra meg siden jeg ikke vil sitte å betale over 2000 kroner timen for at noen skal svare på unödvendige mailer)

Grunnen for at vi valgte å bruke advokat er for at alt skal gå 100% juridisk riktig for seg, i tilfelle noen ender i rettsak.

Ja jeg skylder dere penger, Å ja dere skal få penger. Men vis noen går til anmeldelse så må dere vente LENGE for å få dem. For jeg nekter å åpne lommeboka mi for noen som ikke skjönner hva slags problemer dem lager til. Som sagt, Det finnes penger til dere akkurat nå! Å ingen vits å sende mail til meg med konto nummer osv. Send det til advokaten min, Send også hva slags alternativ du går for (20/50 %) osv.

Er det noe dere lurer på så send pm eller mail.

Mvh Anna Marie Jönsson/Rustad

Lenke til kommentar

er nok ikke så mange desverre

men dere kan vel kontakte dagbladet? tips om topicen

Dem vet allerede om det. För dem skrev reportasjen om min mann.

det var over 100000 kr totalt, så det var endel personer

116 000,- 36 Personer

Ja, vi burde anmelde saken, jo før jo heller. Problemet er å få tak i alle som har bitt på svindelen.. Qxl vil ikke uten videre sette oss i kontakt med de andre kjøperne, og vi kan ikke få alle til å lese denne tråden på diskusjon.no..

Hvor mange er vi egentlig som er svindlet nå? 3?

Ingen av dere har blitt svindlet, Å vis du leser den andre posten min her så er det fler som har fått penger allerede, Det kan du også vis du bare gjör som har blitt sagt i brevet fra advokat osv.

Lenke til kommentar

Anmeld så fort som mulig. Det er ingen ting å vente med. Anmeldelsen kan uansett trekkes tilbake hvis et under skulle skje.

Anmelder dem saken så får dem ingen penger. Jeg vil da nekte å gi dem en krone fordi dem har ödelagt for min mann som egentlig er uskyldig i alt sammen. (Har sitter på betinget med prövetid) Penger finnes å vis folk bare gjör som dem har blitt fortalt så får dem penger dagen etter. Men det finnes så utrolig mange patetiske idioter rundt omkring som snakker uten å vite en dritt..

Om saken blir anmeldt for så å bli trukket igjen hjelper ingenting. Politiet sa selv at da blir det automatisk ny rettsak siden han sitter på prövetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...