peas2 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av ny laptop og lurer på om jeg skal gå for en i5 eller i7 prosessor (F.eks. i5-520M og i7-720QM). Er det noen fordeler med i5 fremfor i7 (som f.eks. varme, batteri osv)? Prisforskjellen spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) notebookcheck.com Endret 25. februar 2010 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hva har du tenkt og bruke den til da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av ny laptop og lurer på om jeg skal gå for en i5 eller i7 prosessor (F.eks. i5-520M og i7-720QM). Er det noen fordeler med i5 fremfor i7 (som f.eks. varme, batteri osv)? Prisforskjellen spiller ingen rolle. i5 har intergrert grafikkdel og bruker mindre strøm enn i7, den bruker faktisk mindre strøm enn en tilsvarende klokket duo core T cpu, 35watt versus 45watt, så batteritiden vil bli vesentlig kortere med en i7. Begge har turbo mode som gjør dem veldig bra egnet til eldre spill som ikke er kodet for flerkjerne cpu, mens i7 vil yte vesentlig bedre i nye spill tilpasset flerkjerne cpu.(4kjerner,8 tråder) i7 vil selfølgelig også utvikle vesentlig høyere temperaturer enn i5 pga det høye strømforbruket. i5 er vel derfor litt mer fleksibel hvis du vil ha en maskin som skal brukes til mer enn bare spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå