Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter av seg selv etter og ha blitt slått av.

Anbefalte innlegg

Vel da har jeg fått en merkelig feil. Feilen som beskrevet i tittel er at pcen slår seg selv på etter omkring 5 sek etter den blir skrudd av og dette skjer bare hvis den slås av i operativsystemet.

Jeg har prøvd og rette dette opp siste to dagene. Dette skjedde etter jeg fjernet støv i bunnen og la om kablene. Eneste jeg fant som kan ha noe med problemet som jeg har gjordt er og ta ut skjermkortet, rengjøre og sette det inn igjen. Men alt fungerer som det skal det er bare dette lille problemet og kablene til Power switchen var hele sist jeg skjekket. I det den slås av og jeg rett etter trekker kabelen ut fra baksiden lager den en rar lyd og blinker en gang og er da helt slått av. Hvis ikke kabelen trekkes ut startes pcen på nytt. Jeg kan også trykke på start knappen og slå den helt av i den den booter opp.

Jeg har prøvd litt av hvert men ingen ting skjer. Og jeg har sett på mulige løsninger men ikke noe fungerer.

Til nå er dette prøvd:

Oppdatering av bios.

Sjekking av kabler

slå av wake on lan og pci pme

Opperativsystem: Xp pro 64 bit

Kabinett: CM HAF 932

PSU: Corsair tx 750W

MB: Gigabyte UD3R 1366

CPU: I7 920

GPU: XFX gtx 295

Ram: CORSAIR TWIN3X 1333MHz DDR3

Hdd1: Samsung 750gb 7200rpm sata

Hdd2: WD 300gb 10000rpm sata

Hdd3: WD 200gb 7200rpm Ide

hdd4: WD Elements 1tb 7200rpm external

Takk for svar!

MVH William. A. R

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm

Kan hende det er en eller annen bug, som trigger automatisk restart.

Høyreklikk min datamaskin, og gå inn på egenskaper.

Klikk på avansert → Oppstart og gjenopretting → Instillinger.

Fjern krysset i boksen hvor det står "Automatisk restart"

Hvis ikke det løser det, kan du også sjekke i bios om den står på "Wake on lan"

Lenke til kommentar

Dette styrer automatisk restart ved systemfeil (blåskjerm). Det er nok lite relevant. http://pcsupport.abo...autorestart.htm

LOL @ lite relevant :roll:

Men hvis den kritiske feilen skjer ved avsluttning av windows "critical error" så vil maskinen automatisk restarte, uten å vise feilmeldingen.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/russel_02may13.mspx

If that fatal error only occurs when you're shutting down, the system reboots automatically.
Lenke til kommentar

Det har lenge vært deaktivert wake on lan har jeg prøvd også prøvd og slå av pci pme.

Jeg har prøvd og se om det kan være et virus eller noe annet drit.

Også glemte jeg og nevne at pcen sliter med og starte opp en skjelden gang i blant slik at jeg må trykke på knappen et par ganger før det skjer noe eller så starter den, slår seg av, så restarter og tilslutt kjører like bra som alltid.

Bios er stilt tilbake flere ganger.

Jeg har noen mistanker med PSUen men da ville vel pcen kresja til stadighet hvis den hadde problemer. Men på de 4mnd jeg har hatt pcen har jeg aldri opplevd noe problemer med noe jeg har kjørt som har endt med at pcen kresjer.

Legger til et bilde fra cpu-z, gpu-z og SF:

Scrnshotasfdas.jpg

Hvis det hadde vært noe problemer med knappen ville den vel slått seg av hele tiden?

Lenke til kommentar

Nei, slikt skal ikke skje.

Kan være bios instillinger, start knapp, hk eller psu.

Hadde kanskje tenkt på psu først, siden maskinen ikke alltid lar seg slå på, dessuten er det den letteste delen å teste, se om du får låne en av en kamerat så du får testet om det samme skjer med en annen psu.

Lenke til kommentar

Har sjekket det mange ganger nå.

Det med og bytte psu har jeg verken penger eller noen venner som kan låne bort en som er over 650W

Jeg har rev 1.6 . Men jeg skal prøve og oppdatere enda en gang.

Edit:

Trenger jeg alle FA-FH filene eller bare nyeste?

Lenke til kommentar

Tusen takk.

Edit: Da er bios oppdatert og det gikk kjapt og uten problemer.

Eneste er at problemet fortsatt er der

Jeg kan mulig bruke psuen fra lillebroren mins maskin som er på 650W men jeg er ikke sikker på om den er nok kraft i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...