Gå til innhold

RRoD fører til kjøp av PS3?

maximelling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedrifter krever kvittering for det meste av repareringer, om det er spillkonsoll eller vaskemaskin. Det er en grunn til at MS reparerer gratis ...

Så nå skal de kritiseres for god service også. La oss hylle Sony som krever 1800kr for en PS3 reparasjon. Smaker ekstra godt etter å ha betalt 6000kr på lansering.

Lenke til kommentar

Så du mener att det tull og fanteri att 360 maskinene havarerer?

Jeg kjenner 7 stk som har/hatt 360 + meg selv. Samtlige 8 maskiner har vært inne til rep.

De samme folka har også ps3. Der er det 1 som har vært inne til nå(en 60 gb) Og han betalte da ingentig for det. Nå har ikke jeg tall på hvor stor feilprosent ps3 har, men den er langt unna 360 sin feilrate.

Microsoft skal ha for att de har løst detta på en fin måte. Men det er ikke til og komme unna att 360 maskiner krasjer.

Lenke til kommentar

Du skjønner vel at bedrifter ønsker kjøpsbevis for reparering? På grunn av RRoD har Microsoft opparbeidet seg gode rutiner for reparering av defekte konsoller, noe du kaller god service. Du om det. Hvorfor du drar inn PS3/Sony vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Så du mener att det tull og fanteri att 360 maskinene havarerer?

Jeg kjenner 7 stk som har/hatt 360 + meg selv. Samtlige 8 maskiner har vært inne til rep.

De samme folka har også ps3. Der er det 1 som har vært inne til nå(en 60 gb) Og han betalte da ingentig for det. Nå har ikke jeg tall på hvor stor feilprosent ps3 har, men den er langt unna 360 sin feilrate.

Microsoft skal ha for att de har løst detta på en fin måte. Men det er ikke til og komme unna att 360 maskiner krasjer.

Hvor mange av de har jasper maskiner? Jeg har kun sagt at de er veldig stabile. Selvsagt er gamle 360'er ustabile.

Endret av Perborten
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at bedrifter ønsker kjøpsbevis for reparering? På grunn av RRoD har Microsoft opparbeidet seg gode rutiner for reparering av defekte konsoller, noe du kaller god service. Du om det. Hvorfor du drar inn PS3/Sony vet jeg ikke.

Hvorfor kan ikke Sony gjøre det samme som MS,at serienummeret på maskinen er nok for å få reparasjon? Har man ikke forresten 5 års garanti i dette landet? Så hvorfor må man da ofte betale for PS3 rep og ikke 360?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fem års garanti i dette landet. Garanti er noe bedriftene yter av egen fri vilje. Hvordan du klarer å snu en MS-flause til mangler hos Sony forstår jeg enda ikke. Ja, det er mye Sony kunne ha gjort for å gjort dagen min mer behagelig, men når de følger vanlige forretningsnormer kan ikke jeg klage. Det er du som sier at jasper er mer 'stabil' enn PS3, samt PS3 slim. Det er meget mulig, men du har enda ikke kommet med noen form for dokumentasjon.

Lenke til kommentar

squaretrade_2_07676_screen.jpg

Perborten har et poeng med at Jasper konsollene har en høy feil toleranse. Den er vel rundt 4 % på sitt verste. Men det er mange, mange, MANGE maskiner som ikke er Jasper basert som feiler daglig. Men det burde ikke hindre folk i å kjøpe nye Xboxer nå siden MS har forbedret seg nå og lært leksa si.

Eier en PS3 60 Gb selv som har levd trofast og lenge (og sikket enda lenger) frem til i dag :)

EDIT: Høy, ikke lav feiltoleranse :)

Endret av Bakura
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fem års garanti i dette landet. Garanti er noe bedriftene yter av egen fri vilje. Hvordan du klarer å snu en MS-flause til mangler hos Sony forstår jeg enda ikke. Ja, det er mye Sony kunne ha gjort for å gjort dagen min mer behagelig, men når de følger vanlige forretningsnormer kan ikke jeg klage. Det er du som sier at jasper er mer 'stabil' enn PS3, samt PS3 slim. Det er meget mulig, men du har enda ikke kommet med noen form for dokumentasjon.

Hva slags ms flause? Den eneste flausen er hvor lavt journalistikk nivået er i dette landet. De skriver at 360'er fortsatt dør når problemet ble fikset for godt over 1 år siden...?

Gamle maskiner dør fortsatt selvsagt men dagens er like stabile som alt annet.

Selvsagt kan man ikke dokumentere at jasper er mer stabil en slim ps3, men ser man i tråder som omhandler temaet så ser man nesten aldri noe om jasper rrod.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke lovpålagt 5 års garanti på noen produkter.

Derimot så er det 5 års reklamasjon på slike produkter som xbox,ps3 og andre elektroniske dingser.

Så man har altså 5 år på konsoller? Likevel krever Sony f.eks 1800kr for PS3 rep her. Hvordan kan de da slippe unna med det?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke peiling på hva de har tatt betalt for så jeg skal ikke uttale meg om det.

Men ved ødelagt maskinvare pga svakheter slik som dårlig kjøling så er det selvfølgelig en reklamasjon.

Det skal mye til for å bevise at eier har f.eks sperret konsollen sin inne blant andre komponenter slik at den ikke får puste.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke lovpålagt 5 års garanti på noen produkter.

Derimot så er det 5 års reklamasjon på slike produkter som xbox,ps3 og andre elektroniske dingser.

Så man har altså 5 år på konsoller? Likevel krever Sony f.eks 1800kr for PS3 rep her. Hvordan kan de da slippe unna med det?

Nettopp fordi du må ha kjøpsbevis ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...