Gå til innhold

RRoD fører til kjøp av PS3?

maximelling

Anbefalte innlegg

nå sitter jeg her og hadde tenkt å underholde meg selv med litt nhl 10 på min gode trofaste xbox 360. til min forskrekkelse ser jeg at de tre berømte lysene blinker. total frustrasjon oppstår!

så nå sitter jeg her og prøver å veie alternativene mine;

- sende xboxen inn til reperasjon

- kjøpe PS3 (har funnet et knalltilbud)

bør jeg kjøpe ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer jo og henter Xboxen din på døra, fikser den og så leverer den tilbake om du ringer til Microsoft.

Jeg har både Xbox og PS3, eneste spillene jeg kjøper til PS3'en min er de som er eksklusive til plattformen. Dvs ytterst få..

Grunnen til dette er delvis pga at håndkontrolleren er så mye bedre på Xbox, jeg generelt sett bruker den mye mer pga bedre interface for streaming fra PC, samt at hele Live delen er så sykt mye bedre enn PSN.

Jeg hadde nå hvertfall sendt Xboxen for reparasjon om jeg var deg. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er godt poeng ja thecrow77.

Jeg fikk RROD en gang, fikk litt panikk og ringte til Xbox support. De ba meg da plugge ut strømledningen og sette den inn igjen, vips så var den fikset. Det er lenge siden nå og ikke opplevd noe problemer etter det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2 Xbox 360er. en original fra release og en Elite. Ingen av dem har noen gang hatt RROD. Jeg ga bort premium modellen jeg kjøpte ved release til en veninne, og hun har heller ikke hatt noen problemer med den til nå.

Men egentlig anbefaler jeg uansett å sende 360en til rep og kjøpe en PS3 i tillegg :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er vel faktisk YLOD på PS3 mer utbredt enn rrod er på en 360 man kjøper i dag.

Ikke få PS3'er som går i stykker heller nå. Og det er mer knot å få PS3'en reparert enn 360. Som oftest mye lengre ventetid.

Endret av Perborten
Lenke til kommentar

Nå er vel faktisk YLOD på PS3 mer utbredt enn rrod er på en 360 man kjøper i dag.

Ikke få PS3'er som går i stykker heller nå. Og det er mer knot å få PS3'en reparert enn 360. Som oftest mye lengre ventetid.

Og dette har du data på?

Lenke til kommentar

Og dette har du data på?

Omtrent like mye som du har tenker jeg. Men man ser gang på gang i rrod og ylod tråder at kundeservicen til MS virker en god del bedre og raskere reparasjoner. Hører til og med om PS3 eiere som må betale for reparasjon av maskin.

Lenke til kommentar

Min vennekrets er litt eldre og har hovedsaklig PS3'er.

7 har tykke modeller, mens 3 stykker har slim-versjoner.

Kjenner bare en som har hatt problemer med PS3'en sin, av de 10 folkene jeg kjenner som eier konsollen.

Han har til gjengjeld måttet sende den til reperasjon hele 2 ganger, første gang så sluttet den å lese platene, og da ringte han til MPX tror jeg, og da gikk det tre uker før han fikk den reparert tilbake i posten. Han snakket om at MPX dillet endel før dem sendte den på reparasjon.

Andre gangen, han fikk problemer, var garantien utgått, og dengangen ringte han rett til Sony istedenfor å gå om butikken, og han spurte om han kunne få en ny maskin istedenfor reperasjon, da han regnet med at det ville gå raskere, og det fikk han.

Det gikk ca. en uke fra han sendte inn sin gamle PS3 før han fikk en ny maskin med dobbelt så stor HDD tilbake. Og han slapp å betale, og skrøt bra av servicen han fikk. :-/

Eneste klagen han hadde var hvor tungvindt det var å flytte over nedlastbart Singstar-innhold, mens resten var ganske greit å flytte over.

Lenke til kommentar

Og dette har du data på?

Omtrent like mye som du har tenker jeg. Men man ser gang på gang i rrod og ylod tråder at kundeservicen til MS virker en god del bedre og raskere reparasjoner. Hører til og med om PS3 eiere som må betale for reparasjon av maskin.

Haha. Du burde bli journalist.

Uansett, her er en indikasjon: http://news.vgchartz.com/news.php?id=7817

Lenke til kommentar

Og dette har du data på?

Haha. Du burde bli journalist.

Uansett, her er en indikasjon: http://news.vgchartz.com/news.php?id=7817

Jeg sa at dagens maskiner er stabile. Jeg har hørt mange fler slim PS3'er som gått i stykker enn jasper 360. Og gamle 40-60gb PS3'er dør som fluer de også, akkurat som pre-falcon 360'er gjorde.

Lenke til kommentar

Enda så tar du fingeren opp i luften. Javel.

Finn meg noe som helst dokumentasjon på at jasper 360 er ustabil da. Selvsagt er de første 360'ene ustabile men ikke de man kjøper i dag.

Microsoft burde døpe om maskina si til Kræsjbox 360. :p

Fortsetter og havarere

Det er jo den samme greia han postet. Alle de som har svart der er nok folk som har hatt gamle maskiner. Dagens maskiner er dønn stabile.

Riktignok har ikke undersøkelsen gjort noe forskjell på når maskinene er kjøpt inn og hvilke modeller det er snakk om. Microsoft lover tross alt at nye Jasper-baserte maskiner skal være problemfrie.

Mediene er jo veldig glade i å kritisere ms så artikkelen overrasker meg ikke.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1213021

Sjekk den tråden der på Sony forumet. De krever 1800kr for PS3 rep pga han ikke har kvittering? MS reparerer 360'er gratis kvittering eller ei.

Merkelig hvordan mediene ikke bryr seg om dette. Særlig med tanke på at PS3, sørlig eldre maskiner,ikke er all verdens stabile de heller. Har hørt om mange som må betale for PS3 rep. Men det selger vel ikke like godt som usaklig MS kritikk i Sony landet Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...