Gå til innhold

Formatere skole-pc

dem0

Anbefalte innlegg

Halla, vi har "fått" en skole-pc hver, med brukere uten administrator rettigheter.

Jeg har prøvd det meste for å få tak i administrator passordet, samt bios passordet.

Siden jeg ikke har bios passordet for jeg ikke valgt så jeg kan boote på en cd, og siden jeg ikke har admin passordet får jeg ikke installert programvare.

Men uansett, noen som vet hvordan jeg kan formatere den uten bios/admin passord? ty.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla, vi har "fått" en skole-pc hver, med brukere uten administrator rettigheter.

Jeg har prøvd det meste for å få tak i administrator passordet, samt bios passordet.

Siden jeg ikke har bios passordet for jeg ikke valgt så jeg kan boote på en cd, og siden jeg ikke har admin passordet får jeg ikke installert programvare.

Men uansett, noen som vet hvordan jeg kan formatere den uten bios/admin passord? ty.

1. Bruker dere domene eller Cisco på skolen?

2. Ta ut bios batteri og passordet er borte;)

3. Du kan miste retten på skolepc eller bruk av pc ved skolen om misstanke ved brudd på IKT regler just so you know :)

Lenke til kommentar

1. Bruker dere domene eller Cisco på skolen?

2. Ta ut bios batteri og passordet er borte;)

3. Du kan miste retten på skolepc eller bruk av pc ved skolen om misstanke ved brudd på IKT regler just so you know :)

Bruker domene ja

Lenke til kommentar

[...]2. Ta ut bios batteri og passordet er borte[...]

For det er særlig smart; å begynne å demontere en bærbar, som ikke engang hører han til. Og for å i det hele tatt komme nær hovedkortet må vel nesten hele shiten skrus fra hverandre, da er det bedre å droppe det.

Til trådstarter: Om du på død og liv vil inn, kan jeg kanskje gi det et par hint for å kunne finne administratorpassordet (om passordet ikke er for vanskelig da).

Lenke til kommentar

[...]2. Ta ut bios batteri og passordet er borte[...]

For det er særlig smart; å begynne å demontere en bærbar, som ikke engang hører han til. Og for å i det hele tatt komme nær hovedkortet må vel nesten hele shiten skrus fra hverandre, da er det bedre å droppe det.

Til trådstarter: Om du på død og liv vil inn, kan jeg kanskje gi det et par hint for å kunne finne administratorpassordet (om passordet ikke er for vanskelig da).

Adminpassordet hadde vært fint å få tak i, så fill me up with your hints

Lenke til kommentar

Win XP, det var bra.

Vel, siden du ikke kan velge hva du vil boote fra, må du skru løs harddisken og på et eller annet vis koble den til en annen maskin, for å kopiere over de filene som kan gi deg administratorpassordet. Og med "gi" mener jeg at du må knekke det..., om ikke passordet er for komplisert da, noe det er stor fare for at det er.

Og alt dette gjør du på egen risiko. Så om du fortsatt vil inn, må du nok jobbe for det. Nå må du bruke Google fra herav. Lykke til.

Lenke til kommentar

Forumet er ikke stedet for å spørre om ting som dette. Hvis du ikke har administratortilganger så er det nok en god grunn til dette. Jeg skjønner hvorfor dette kan føles frustrerende og urettferdig, men tenk også på de ansvarlige som bruker flerfoldige timer på å konfigurere maskinene for hundrevis av elever.

Spør heller de ansvarlige direkte om du kan få tilgangene. Hvis du viser at du heller vil gå om de riktige kanalene enn å bare gjøre det uten tilatelse skal du nok se at de aller fleste IT-ansvarlige får et mye bedre inntrykk av deg.

Tråden stenges og tilbakemeldinger kan tas på PM :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...