Vifteron Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sitter med høy temperatur på cpu (2500xp+ barton) og her bestemt meg å bruke kjølepasta på prosessoren. Kjøleribben kommer med en thermal pad, og lurer på om jeg må fjerne den før jeg legger pastaen, eller kan jeg bare legge kjølepasta på prosessoren? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 er ikke no' expert men... må du ikke ha sånn pasta uansett Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du bør fjerne thermal padden. Du kan rense prosessorkjerna og kjøleribba med isopropanol før du legger på nytt lag med artic silver eller Shin Etsu. (eller andre kjølepastaer) Isopropanol får du på bensinstasjoner. Kjøp en flaske kondensfjerner til 14-15,-. Den inneholder fra 60-100% isopropanol. Evig godt nok (veldig bra faktisk!) til å rense prosessor/kjøleribbe. DrErling Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du bør fjerne thermal padden. Denne thermal padden er som regel alltid totalt ubrukelig. Du får mye bedre resultater ved å fjerne den, rense og ha på skikkelig pasta i stedet. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Nå cpu ligger på 57 Grader. I helgen forteller jeg hvor mye gikk ned. Takk for svarene! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Bare hyggelig! Post tempen etter helga da, så får vi se resultatet! Lenke til kommentar
frans Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du bør fjerne thermal padden. Denne thermal padden er som regel alltid totalt ubrukelig. Du får mye bedre resultater ved å fjerne den, rense og ha på skikkelig pasta i stedet. Termal Pad trenger tid og varme til å fungere optimalt. Jo lengre tid med varme, jo bedre vil termal paden fungere. Vurderte å skifte ut termalpaden på northbridgen med kjølepasta og sette på ekstra vifte for å få høyere FSB men har droppet det da effekten i følge mitt syn i står i forhold til bryderiet. Kjølepaste generelt litt bedre enn termalpad forutsatt at en bruker en god type som Artic Silver og ikke smører for tykt på (kun en dråpe). Smører en for tykt på blir resultatet uansett ikke bedre enn med termalpad (i værste fall dårligere). Termal Pad er for de usikre og for de som vil være på den sikre siden. Kjøle pasta er for de som vet hva de gjør. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Hei! Har nettopp oppgradert Biosen, nå vises riktig cpu temperaturen, 42 grader. Tror ikke at jeg kommer til å rense kjøleren. Hvis du har problemer med cpu-temperaturen, sjekk om hovekortet har en ny version a biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå