Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av stasjonsvogn

Empty

Anbefalte innlegg

Hallois godt folk!

Må snart bytte inn Polo'en i en litt større bil, stasjonsvogn. Budsjettet er ikke det største, hadde håpet å holde meg under 80'000. Har kikka litt på Fabia & Focus, pga. man får en ny bil til en rimelig penge, men er litt bekymret for plassen baki (må ha plass til hundebur). VW Golf og Passat er to andre alternativ, spes. Passat, som jeg har sansen for, men må da ta til takke med en litt eldre bil.

Hvis det er noen som har input så tar jeg gjerne imot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hund er det dere har?

Har selv kjøpt en Audi A4 Stasjonsvogn, og denne går akkurat hvis man skal ha plass til en voksen Golden Retriever i bur bak i bilen. Da blir også hele bagasjerommet brukt.

Har du en mindre hund, så klarer du deg nok med en mindre bil, men det kan fort bli trangt. Særlig hvis du og kjærringa, samt hund og bagasje skal på ferie. Da blir det litt polakk-tendenser.

Ser mange biler som er stappfulle av bagasje hvor man ikke engang ser inn/ut av bilen.

Har du vurdert en varebil?

Ifg. finn.no så får du en 5-6 år gammel Touran Varebil til rundt den prisen.

Har en Touran selv, og her får man både en voksen Golden, en sykkel, samt noen heftige kofferter inn i bilen.

Lenke til kommentar

Det var vel kanskje litt vesentlig :p

Det er en Flatcoated Retriever vi har, ca samme størrelse som deres.

Trenger ikke noe voldsomt med plass i første omgang, men hadde vært fint om det var plass til bikkje og en bag til oss hver. Har ikke unger ennå og kommer ikke til å bli aktuelt på et par år.

Var hos naboen som har Flat (ganske stor) og Focus, og der tok buret litt over halve bagasjerommet.

Edit:

Glemte også å si at 2 seter blir nok uaktuelt for kjerringa sin del...

Endret av Empty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...