Gå til innhold

Mastergrad eller bachelor?

espendw

Anbefalte innlegg

Jeg går nå ingeniør - bygg - og er til våren ferdig med 2 av 3 år på bachelorgraden.

Er det noen som har erfaring med å fullføre en bachelorgrad (helst ingeniør), for å gå videre med en 2-årig mastergrad, eller sivilingeniør, etter det?

Jeg vurderer veldig å gjøre dette, men da må jeg jobbe litt ekstra for å sikre gode nok karakterer, det ligger omtrent på B. Ligger på C/B nå, og lurer litt på om det er verdt det, med tanke på fremtidig jobb. Jeg ser for meg at jeg får en mer familie- og fritidsvennlig jobb med vanlig ingeniørutdanning, kontra det som kreves av en sivilingeniør-jobb. Stemmer dette? Jeg er klar over at de karakterene jeg jobber for nå, også blir vektlagt ved jobbsøking, men så lenge jeg ikke har en eneste karater under C budre vel det gå rimelig greit.

Det hadde vært fint om noen med erfaring fra denne problemstillinga kunne fortalt litt, er en liten vinglepetter som trenger en dytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan fortelle hva jeg mener om saken. Jeg gikk maskin ingeniør på HiST (Høyskolen i Sør-Trøndelag), mens nå går jeg masterstudier på NTNU i samme studieretning.

I min mening er det lurt å studere videre. Finanskrisen er ikke over, og det kan være vanskeligere å få seg en jobb. En av vennene mine fra HiST har fått seg en jobb et halvt år etter å bli ferdig på HiST. Det beste man kan gjøre når det er få tilgjengelige arbeidsplasser, er å utdanne seg videre. Om 2 år, får du en bedre jobb (flere valgmuligheter) + bedre betalt (mastergrad). Du får også 2 ekstra studieår. Det er vel deilig å være student? :love:

Les og regn deg frem til gode karakterer, og lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...