marjuss Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Sliter med en fæl sprake/knitrelyd i høyttalerne på mitt Logitech Z5500 anlegg. Frykter at det er forsterkeren som holder på å ta kvelden. Noen med erfaring på dette? Jeg har sjekket alle tilkoblinger og prøvd å koble ett sett med hodetelefoner direkte på kontrollpanelet på anlegget og fikk samme knitringen der. Noe jeg kan prøve for å fikse dette? Gjelder forøvrig uansett hvilken inngang jeg bruker (optisk,coax) eller hvilken enhet det er koblet til (rikstv dekoder, blu ray spiller). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Sprengt dem? Overopphetet kontrollenhet? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) ...sjekke sikring kanskje ? men da ville det vært helt dødt mest sansynlig... Endret 25. februar 2010 av flu Lenke til kommentar
marjuss Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Er nok ikke sprengt, koblet som sagt på headsettet og fikk samme knitrelyd da. Prøvde å tukle litt med det i går, og tok ut og inn strømtilførselen og da kom det en klunkelyd fra subwooferen samtidig som de to linjene der det står tekst på kontrollenheten bare viste to heltrukne svarte linjer. Ettervhert fikk jeg skrudd den av og på igjen og da så det normalt ut, men når jeg skrur den av igjen (til standby) så endrer det seg til to svarte linjer igjen på kontrollenheten. Kan ikke si jeg blir noe særlig klok på dette.. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det er mulig å resette firmware i kontrollenheten, mulig det hjelper. Har Z5500 sjøl, tuklet med dette engang, men husker ikke hvor på nett jeg fant ut av hvordan dette gjøres. Søk litt rundtforbi på dette ! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Høres ut som om du har fått en av de notoriske overopphetende kontrollenhetene, det beste du kan gjøre er å reklamere på anlegget. Lenke til kommentar
marjuss Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Høres ut som om du har fått en av de notoriske overopphetende kontrollenhetene, det beste du kan gjøre er å reklamere på anlegget. Kan nok virke sånn Ble faktisk kvitt knitringen etter å ha resatt kontrollenheten! Men har nå problemet med at alle pikslene på kontrollenheten blir aktive og lyden kutter ut (etter ca. 10 minutter). Blir da seende ut slik som på bildet under. Hvis jeg tar ut og inn strømkontakten så er den slik som den skal igjen (i noen minutter..). Vanskelig å få gjort noe med dette? Kjøpte ny sikring til subben i stad, så den er byttet ut, uten at det hjalp stort på dette problemet. Er 3,5 år siden jeg kjøpte det, så er vel dårlig med garanti ville jeg tro. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ja....dette ligner stygt på samme defekten jeg har hatt på mitt første og nå ødelagte z5500. Dro t subben med beinet i raseri, en gang og vipps så var det jaggu i gang igjen. Klappet til siden på subben med flat hånd en stund for å få den i gang igjen, men med tiden måtte jeg over til hardere saker for at "det" skulle funke og slo til slutt hull i subben. hehehehe. Yes, I'm wierd. Mener dette er en kjent feil med Z5500, at det kobler ut. Min kontrollenhet ble helt svart, så dette problemet muligens ulike symptomer, fellesnevneren er at det kobler ut. Sjekk garantien hos forhandler, deretter Logitech. Klapp til subben middels hardt med flat hånd etpar ganger, bare for å teste, hadde vært morro om det gikk. Og, da har du samtidig bekreftet "noe" ( mer enn at du også er Wierd....) Lenke til kommentar
marjuss Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Hehe, dette er nok ikke en løsning man finner på sidene til Logitech. Prøvde det, men skjedde ingenting. Får prøve å kaste den ut vinduet vel? Blir nok til at jeg hører med stedet der jeg kjøpte den tenker jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hehe, dette er nok ikke en løsning man finner på sidene til Logitech. Prøvde det, men skjedde ingenting. Får prøve å kaste den ut vinduet vel? Blir nok til at jeg hører med stedet der jeg kjøpte den tenker jeg. 5 års reklamasjon på alt av elektronikk i norge. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hehe, dette er nok ikke en løsning man finner på sidene til Logitech. Prøvde det, men skjedde ingenting. Får prøve å kaste den ut vinduet vel? Blir nok til at jeg hører med stedet der jeg kjøpte den tenker jeg. Da Har du ikke slått hardt nok... hehe Lykke til mann, virkelig kjedelig at det skal være prod. feil på Z5500. Det er mye anlegg for pengene, men ikke når det gir seg så tidlig. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hehe, dette er nok ikke en løsning man finner på sidene til Logitech. Prøvde det, men skjedde ingenting. Får prøve å kaste den ut vinduet vel? Blir nok til at jeg hører med stedet der jeg kjøpte den tenker jeg. 5 års reklamasjon på alt av elektronikk i norge. joda, fint det, når man har kjøpt det på Elkjøp borti gata :!: Men det å sende Z5500 i posten til Logitech er ikke like festlig. Dekkes disse 5 årene fra forhandler eller fra produsent egentlig ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hehe, dette er nok ikke en løsning man finner på sidene til Logitech. Prøvde det, men skjedde ingenting. Får prøve å kaste den ut vinduet vel? Blir nok til at jeg hører med stedet der jeg kjøpte den tenker jeg. 5 års reklamasjon på alt av elektronikk i norge. joda, fint det, når man har kjøpt det på Elkjøp borti gata Men det å sende Z5500 i posten til Logitech er ikke like festlig. Dekkes disse 5 årene fra forhandler eller fra produsent egentlig ? Du trenger bare å forholde deg til forhandler, uansett. De kan foreslå at du tar direkte kontakt med produsent for raskere saksgang, men du har krav på at de skal ta hånd om det. Reklamasjon går på forhandler, garanti er fra produsent. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det kan også være en ide å be forhandler sende deg en ferdig frankert pakkeslipp hvis de vil at du skal sende det til produsent, da slipper du det utlegget. Komplett har gjort det for meg etpar ganger. Lenke til kommentar
marjuss Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, da har jeg sendt inn retursøknad til sjappa der jeg kjøpte den. Så får vi se hva som skjer. Litt mer tungvint når det er kjøpt på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå