JanFr Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hei. Vi skal kanskje kjøpe oss hytte (egentlig leilighet) på fjellet igjen etter å ikke å ha hatt det på noen år. Langt opp på ønskelista mi (og forsovet for de andre også) er da å få bredbånd på hytta. På hytta skal jeg være på internett med en PS3, en PC og en iPhone. Søstra mi med en DS, en PC og en iTouch. Moren min med en PC og en iPhone. Og faren min med en PC og en telefon. Med andre ord opp mot 10 enheter på internett samtidig. I tillegg ser vi mye på nett-tv, laster ned torrents, spiller online osv. Med andre ord oppgaver som krever mye av nettkapasiteten. Så kommer det største problemet. Vi skal kun være på hytta noen helger i året + juleferie, vinterferie og påskeferie. Og ønsker selvfølgelig ikke å betale for så mye annet enn når vi er der. Vi trenger dog alltid internett når vi er der oppe. Hvordan skal vi få raskt nok internett til en billigst mulig pris? Og hvilken leverandør burde vi benytte? Skal legges til at vi har bredbånd (hjemme) og 5% rabatt hos Telenor. Endret 24. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Greit å få med hvor dette er.. Er dere heldig og kan få fiber fra en lokal kraft leverandør så har di egne abonnement for hytter,d.v.s at kan skru av internett når du ikke vil ha det,du må betaler for min 1 måned når du aktiverer det. Så har du ICE UKE-abonnement,men hvor bra det funker vet jeg ikke.. Endret 24. februar 2010 av taz Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Dette er på Norefjell. Har prøvd å lete, men tror ikke det er fibermuligheter der. ICE har alt for lav hastighet vil jeg tro. Endret 24. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå