haqbar Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Har fått i oppgave å sette opp et trådløst nettverk for en liten bedrift. Bedriften består av ca. 8-10 faste ansatte og har en del freelancere innom til forskjellige tider, det kan på det meste bli oppimot 30 personer på av gangen. Bedriften ønsker to separate trådløse nettverk, et nettverk for de faste ansatte og et gjestenettverk for freelancere og andre besøkende (stort pluss om det er mulig å lage engangspassord på gjestenettverket) Lokalene til bedriften er på ca. 800-1000 kvm. Lokalet er relativt smalt og det er derfor relativt stor avstand fra ende til annen så en form for trådløs extender må anskaffes. Jeg har ikke så altfor god erfaring med trådløse nettverk for bedriftsegmentet og trenger derfor litt hjelp til hvilket utstyr som skal kjøpes inn. Jeg har kikket rundt på en del Cisco utstyr og deres trådløse produkter for small business, men det er ønskelig med 802.11n og det har jeg hatt litt problemer med å finne. Jeg har veldig god erfaring med Cisco, men ikke noe spesiell erfaring med noen andre leverandører, derfor vil jeg veldig gjerne ha noen forslag til merke/modell på en router med trådløs basestasjon og en extender. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 jeg tror du kan ha nytte av å lese tråden Kjøpsråd: Aksesspunkt i skolenettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå