Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp mot mørke ringer under øynene

Gjest Tralle

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk.

Jeg sliter med mørke ringer under øynene. Faktisk så mørke at det går ut over selvtilliten.

Jeg har tilogmed opplevd at ukjente kan komme til å tro at jeg er narkoman.. Litt morsomt av og til, men kan gjøre en allerede dårlig dag helt forjævlig. Og en noe lav selvtillit enda lavere :/

Finnes det noe kjerringråd mot ringer under øynene? eventuelt andre mer drastiske metoder som kirurgiske inngrep? Har hatt ringene siden jeg var 5-6 år gammel og de har blitt verre og verre med årene. Spesielt ille rundt 17 årsalderen og frem til nå. Er 22 atm.

Kan si at jeg sover 8-9 timer i døgnet og spiser sunt. Trener ikke mye, men spaserer en hel del.

Jeg regner med at mine ringer skyldes i hovedsak gener da min far og bestefar også har mørke ringer under dere øyner.

Takk på forhånd! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postet førsteposten litt vel kjapt.

Kan legge til at jeg ikke røyker (noe som helst) og at jeg har et moderat alkohol inntak. Ca 2-3 ganger i måneden.

umm, mer kommer jeg ikke på i farten. Lurer dere på noe så spør :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det finnes nok ingen kjerringråd og lignende som kan hjelpe deg. Kom deg til en dyktig hudlege som er åpen for plastisk kirurgi og laser. Hun kan gi deg alle muligheter og svar. Det er faktisk mulig å slipe ned området og fjerne all pigmentasjon med mørkhet i det området.

Lenke til kommentar

Får du i deg nok vann som fnats skriver ?

Hvordan føler du deg om morgenen? Er du trett og slapp ?

Selv om du får 8 timer søvn er det hos mange viktig at søvnen er regelmessig. Eks 23.00 - 07.00 hver dag, og ikke 23,00,01,02,03 + 8 timer.

Du kan også forsøke kremmer, disse kan faktisk hjelpe. Ta deg en tur på apoteket eller parfymeriet å hør om de kan hjelpe.

Et siste alternativ jeg kan komme på blir vel å benytte sminke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...