reminett Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei folkens! Jeg har en headless server som kjører alsa-lyddriver, og alt funker som det skal. Men jeg hadde likt å kunne styre mp3-spilling, volum osv via et web-grensesnitt. Det vil si, ikke streame lyden, bare styre f. eks mplayer via web. Prøver å lage et "virtuelt stereoanlegg" som man kan styre hva hvor som helst i hjemmet Noen forslag? Lenke til kommentar
Videomaker3000 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvis jeg helt forstod spm ditt. Så skal du kjøre musikk fra pc, og styre via andre pcer/mobil rundt random i huset? Jeg sier bare spotify premium og iphone + trådløs nett da. Men du ditt tilfelle så kjør winamp og via iphone og trådløst kan du bruke telefonen som fjernkontroll (da laster du bare ned winamp app på iPhonenen og styr musikk derifra) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 MPD + en eller annen web-basert MPD-klient må jo være midt i blinken. Jeg er helt forelsket i MPD ihvertfall. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Genialt! Takk skal du ha! Funker utmerket! Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Idd. MPD er fantastisk Lenke til kommentar
reminett Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg ser bare for meg alle linuxboksene jeg skal ha rundt i huset når jeg en gang bygger meg hus. Én boks for hvert rom, altså en MPD-server for hvert rom.... Bare velge på iPhone hvilket rom jeg vil styre... hehe... Jeg lukter sene nattetimer med server-oppsett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå