LiaN-S Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei Har en hardisk som jeg vil slette os fra, hvordan gjor jeg det? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei Har en hardisk som jeg vil slette os fra, hvordan gjor jeg det? Er den ekstern? I så fall gå til min datamaskin høyreklikk på harddisken og velg formater. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Siden det er en OS disk så er den antagelig ikke ekstern. Hvis du ikke har tenkt å ta disken ut av PC for å slette den, så er det enkleste å boote fra en CD og slette partisjoner. Kan være en Windows CD, UBCD, eller en Linux CD. Det kan også nevnes at dette bare sletter 'innholdsfortegnelsen' på disken, det er fremdeles mulig å hente fram data. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Linux har en pen kommando innebygget som oversvømmer disken med nuller om du vil bli kvitt data. Så dette er en mulighet. Lenke til kommentar
LiaN-S Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Skrev litt feil i første post, jeg vil slette alt på den. Det ligger windows xp på den nå. Hårek jeg kan godt ta ut hardisken ut av pcen. Kan noen forklaere en enkel måtte å slette hele hardisken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Du kan la disken stå i, og boote en CD som heter UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Der er flere program under "Hard Disk Wiping Tools", som f.eks KillDisk. Alternativet er å koble disken til en annen PC, og kjøre 'diskpart' fra kommandolinje. Der er det en 'clean all' kommando. http://support.microsoft.com/kb/300415 Endret 25. februar 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå