Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ulcerøs Colitt og galle anfall?

Simpfan

Anbefalte innlegg

For tiden er det Ulcerøs Colitten min som herjer ja, og legene trodde jeg også kunne ha et galle anfall. Så skal til medisinsk poliklinikk om 14 dager. Har konstant kvalme og diare, så er slitsomt å spise igjen når man føler alt bare renner igjennom. Har noen råd om dette? Hva som kan være lurt å spise og ikke spise? Bruker Mesasal mot dette, men virker ikke å hjelpe så mye. har stadig tilbakefall hver måned. Hva slags medisin skal jeg bruke når jeg får tilbakefall hele tiden? Har også prøvd Colazid, men virker heller ikke så bra. Legen jeg har på medisinsk poliklinikk mener jeg har en liten grad av dette. men jer er uenig, hvis man har så mye plager hver måned eller annenhver måned, så er det vel ikke en mild grad? Jeg har som regel normale verdier på blodprøver, og fecal testen min harvært bra sist gang selv om jeg hadde sånne plager. Kan man ha anfall av UC når fecal testen er normal og blodprøvene og crp er normale? Hvorfor har jeg vondt i magen, diare, og kvalme konstant om ikke jeg har UC anfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tiden er det Ulcerøs Colitten min som herjer ja, og legene trodde jeg også kunne ha et galle anfall. Så skal til medisinsk poliklinikk om 14 dager. Har konstant kvalme og diare, så er slitsomt å spise igjen når man føler alt bare renner igjennom. Har noen råd om dette? Hva som kan være lurt å spise og ikke spise? Bruker Mesasal mot dette, men virker ikke å hjelpe så mye. har stadig tilbakefall hver måned. Hva slags medisin skal jeg bruke når jeg får tilbakefall hele tiden? Har også prøvd Colazid, men virker heller ikke så bra. Legen jeg har på medisinsk poliklinikk mener jeg har en liten grad av dette. men jer er uenig, hvis man har så mye plager hver måned eller annenhver måned, så er det vel ikke en mild grad? Jeg har som regel normale verdier på blodprøver, og fecal testen min harvært bra sist gang selv om jeg hadde sånne plager. Kan man ha anfall av UC når fecal testen er normal og blodprøvene og crp er normale? Hvorfor har jeg vondt i magen, diare, og kvalme konstant om ikke jeg har UC anfall?

Lenke til kommentar

Har du tatt colonoskopi? Du går ikke på noen medisiner for tiden? Altså mot betennelse. Er det blod i avføringen? Mulig en prednisolon-kur ville virket kjapt og effektivt, spesielt siden det er en mild grad. Hvor lenge prøvde du Colazid? Asacol er jo et alternativ, det er jo et langtidsmedikament, vil tro Colazid også er det.

Det er mulig å ha alle symptomer på aktiv ulcerøs colitt selv med lave verdier i fecal-testen, men en lav verdi vil jo tilsi lav betennelsesaktivitet.

Finnes jo sterkere medikamenter, men enhver oppegående lege vil nok syte med å dele det ut så lenge fecal og blodprøver viser ok verdier. Kvalmen kan jeg ikke svare på, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...