Gå til innhold

Hvorfor er norske kristene så begeistret for Israel?

Anbefalte innlegg

Den lære som du forkynner, kommer ikke fra kristus. Den kommer fra Satan, for å føre folk på avveie. Du må begynne å lese bibelen, og begynne å tro på det som står skrevet. Fordi det virker ikke som om du kjenner den samme Jesus som jeg kjenner. Jeg vet ikke om du bevisst ønsker å villede noen, men den læren du forkynner har ingenting med Gud å gjøre.

Når du nevner satan.

Jesus Kristus til jødene > Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far.

Hvorfor tror du ikke på Jesu Kristi ord ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og tilslutt. Israel har ingenting med dem som tror på Jesus, Israel er jødene, og jødene er Guds folk. Men det står også at på èn dag skal hele Israel bli frelst. Derfor kan jo ikke Israel være de troende, hvis de ennå ikke er frelst. Kristne inngår ikke i den pakten som Gud hadde med jødefolket. Derfor er vi ikke hans utvalgte folk. Vi er utkalt til tjenesten for evangeliumet, men ikke et utvalgt folk.

Les litt om jødenes historie, og litt om Israel i bibelen så skjønner du hvorfor

Rett jøde er ikke den som er jøde i det ytre, og den rette omskjærelse skjer ikke i det ytre, på kroppen. Jøde er den som er jøde i det indre, og omskåret er den som er omskåret på hjertet, ikke etter lovens bokstav, men ved Ånden. Han får sin ros av Gud, ikke av mennesker. Romerbrevet 2:27-29

med vennlig hilsen rosin

+ 1

Lenke til kommentar

Jeg tror på Kristi ord, men du må lese sammenhengen av det som fortelles i bibelen. Du kan ikke bare plukke ut hva du vil, uten å ta med hele sammenhengen

Der er jeg enig med deg Tmsaa, de fleste "kristne" holder ikke biblen hellig i det hele tatt for tiden, men henger seg gjerne opp i deler av den som de syns er flotte. skal man tro på ett par snnsyke historier i boka må man tro på alle spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror på Kristi ord, men du må lese sammenhengen av det som fortelles i bibelen. Du kan ikke bare plukke ut hva du vil, uten å ta med hele sammenhengen

Sammenhengen er klar, tmsaa

Jødene må bli kristne for å arve riket.

Lenke til kommentar

Det er de enfoldige som skal arve det riket IHS... Det står i skriften. Så du skal nok se at du får en gedigen tomt helt alene der... :)

Lenke til kommentar

Jødene må bli frelst for å arve himmelriket. Ikke Judea, det har de allerede arvet. Det står at i endetiden skal hele Israel bli frelst på èn dag, vet ikke om du har lest det, skal finne bibelverset for deg om du ønsker det. Gud bryter aldri sine egne løfter, og det står heller ingen plass at riket skulle bli tatt fra dem. Og hvis det er blitt tatt fra dem, hvordan kan det ha seg at de alikevell har fått det tilbake?

Endret av tmsaa
Lenke til kommentar

Gud valgte riktignok ut et folk i GT, og det var Israel. Men de ble utvalgt i en hensikt og for å spre kunnskapen om Gud til de andre folkene, og ikke fordi de var noe bedre enn andre folk. Israel oppfylte ikke den hensikten, og derfor kom Jesus inn i bildet. Jødene avviste Jesus, og derfor forkynte Jesus og apostlene til de andre av Israels stammer, som da befant seg utenfor judea, og for det meste i Europa.

Det er disse Israels stammer i europa og USA som har spredt kunnskapen om Gud til alle folkeslag. Og alle som omvender seg og blir kristne, blir også tatt opp som en del av Israel.

Jødene er ikke Israel, og ikke Guds utvalgte folk heller. Det er det kristne som er, de som følger Jesus.

De kristne som tror at det er noe frelse i å nærmest "tilbe" jødene fordi de er "Guds utvalgte folk" er sørgelig på villspor, for jødene er ikke Guds utvalgte folk, de fleste av dem er ikke engang ekte jøder, men etterkommere etter khazarene, et mongolsk folkeslag som konverterte kollektivt til jødedommen i år 740.

Og følgelig er de heller ikke semitter.

Ordet jøde kommer opprinnelig fra ordet Judah som er en av Israels stammer, og det har ikke noe med religion å gjøre.

Jødedom og kristendom har heller ikke noe til felles. Jødene bruker til en viss grad Torah som er moseloven, og tanagh som de kaller GT. Men de bruker den bare i forvridd form og til å understreke sin egen perverse lære i den babylonske talmud, som er jødenes "hellige" bok.

Det fins ikke noe oppfordring i Bibelen om at kristne skal støtte jødene. Tvert imot så kritiserte Jesus jødene på det sterkeste, og sa de har satan til far. Og ganske riktig så har også ledende jøder innrømmet at de tilber Lucifer, som jo også kalles for satan.

Jerusalem har forøvrig aldri vært en jødisk by, før jødene erobret den i 1967. Og følgelig så har det landet vi nå kaller Israel, aldri tilhørt jødene inntil de fikk tildelt landet av FN i 1948.

Jerusalem var en kristen by fra Jesu tid og til muslimene erobret den i år 638.

De kristne som støtter jødene fordi de tror at jødene er Guds utvalgte folk, har gått i en felle. For jødene ønsker å utrydde kristendommen, fordi de har satan, Guds fiende, til far. Og hvis kristne forlater Jesu budskap, til fordel for et annet evangelium, nemlig det at frelsen ligger i å støtte jødene, så gjør de nettopp det Jesus og apostlene advarte dem mot, og da er de jo ikke kristne lenger, slv om de fortsatt kaller seg for kristne.

Lenke til kommentar

Kan det stemme at kristne støtter Israel,

fordi de på en eller annen måte føler at de støtter gud ved å gjøre det?

En interresant link om det krympende Palestina:

http://sabbah.biz/mt/archives/2006/05/10/the-shrinking-map-of-palestine/

Hei!

Det virker som om det er ulike meninger om hva Israel er. Er det snakk om staten Israel, rent geografisk? Er staten Israel det samme som Bibelens Israel? Eller er det sanne Israel de som tror på Jesus?

Jeg støtter Israel i den definisjon at jeg tror Israel er en betegnelse på de troende, så du kan si at ja, jeg støtter de troende. Når det gjelder staten Israel har jeg delte meninger om den. Flere ganger i det gamle testamentet kan vi se at Gud refset Israel når de gjorde urett, og jeg mener det også er bibelsk av kristne å refse staten Israel om den gjør noe galt i dag, uansett hvor mye velsignet eller ei den er.

En blogg jeg vil anbefale om dette er http://juergen.vgb.no/

Jeg har ikke lest alt og kan ikke si om jeg er enig i alt som står der, men sålangt har jeg funnet bloggen forfriskende. Se gjerne kategori B "Midtøsten" i margen til høyre.

mvh rosin

Endret av rosin
Lenke til kommentar

Det virker som om det er ulike meninger om hva Israel er. Er det snakk om staten Israel, rent geografisk? Er staten Israel det samme som Bibelens Israel? Eller er det sanne Israel de som tror på Jesus?

Opprinnelig så var Israel et folk bestående av 12 stammer,og judah var bare en stamme. Staten Israel i dag er ikke det Bibelske Israels folk, det Bibelske Israel inkluderer alle Israels stammer. Ordet jøde kommer av judah, og har ingenting med religion å gjøre.

De fleste av jødene i israel er ikke etterkommere etter judah stamme, og har ingen røtter i midtøsten, men i khazaria, som var et stort rike som lå omtrent i området der georgia er i dag.

90-95 prosent av de jødene som er i verden i dag, er jøder i kraft av religionen som de kaller jødedommen. Og de sionistjødene som har dannet staten Israel, er ikke ekte jøder(judah stamme) men etterkommere etter khazarene som er jøder i kraft av religionen jødedommen.

De er heller ikke semitter, for semitter betyr etterkommere etter Noahs sønn Sem, men de er mongoler og etterkommere etter Noahs sønn Jafet.

Sa det landet vi kjenner som Israel i dag er ikke Bibelens Israel, og heller ikke judah stamme.

De fysiske Israels stammer er i dag ethniske hvite europeere, samt de hvite som bosatte seg i USA og de andre europeiske koloniene.

Fysisk sett så er det etnisk hvite europeere som er Israels stammer, men alle må omvende seg og følge Jesu budskap uansett.

Så spørsmålet om Israel er ikke så viktig i dag, for alle folkslag har i dag mulighet til å omvende seg og følge Jesu evangelium, og dermed få del i Guds rike.

Lenke til kommentar

Opprinnelig så var Israel et folk bestående av 12 stammer,og judah var bare en stamme. ..

Jesus Kristus grunnla det nye Israel, når Han valgte de 12 apostler, en av dem het judahs.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprinnelig så var Israel et folk bestående av 12 stammer,og judah var bare en stamme. ..

Jesus Kristus grunnla det nye Israel, når Han valgte de 12 apostler, en av dem het judahs.

Riktig. Alle folkeslag har nå mulighet til å bli opptatt i Israel gjennom å omvende seg og bli kristen og følge Jesu sanne budskap.

Når du nevner de tolv apostlene og judas, så kommer jeg til å tenke på at det muligens var en dypere symbolikk i det også. En apostel for hver stamme.

Noen tror jo at de tapte Israels ti stammer ble utryddet og at dagens jøder er Israel og "Guds utvalgte folk".

Dette er helt feil, men det er det jødene vil vi skal tro.

Judah stamme er antakelig også i europa,lokalisert i England. Men de er ikke kjent som jøder, for det er jo bare de som har jødedommen som religion som verden kjenner som jøder i dag

Men slik er det jo ikke, for de utvandret til europa. Og er ikke i midtøsten

http://www.cryaloud.com/lost_tribes_israel.htm

Men disse er falske jøder og khazarer. Men det er antakelig også andre falske jøder blant dem. For allerede på Jesu tid så var judea okkupert av falske jøder, både Jesus og apostlene nevnte dette faktum.

Kristne som tror at det er noe frelse i å følge og støtte jødene og Israel, har ganske enkelt ikke lest Bibelen skikkelig, og med åpent sinn, slik det bør gjøres.

Lenke til kommentar

Riktig. Alle folkeslag har nå mulighet til å bli opptatt i Israel gjennom å omvende seg og bli kristen og følge Jesu sanne budskap.

Når du nevner de tolv apostlene og judas, så kommer jeg til å tenke på at det muligens var en dypere symbolikk i det også. En apostel for hver stamme.

Selvsagt, de 12 stammer var opprinnelig Jakobs 12 sønner.

Derfor valgte Jesus Kristus 12 (ny sønner) som etterhvert

ble 12 nye stammer (det nye Israel) Guds folk :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gud valgte riktignok ut et folk i GT, og det var Israel. Men de ble utvalgt i en hensikt og for å spre kunnskapen om Gud til de andre folkene, og ikke fordi de var noe bedre enn andre folk. Israel oppfylte ikke den hensikten, og derfor kom Jesus inn i bildet. Jødene avviste Jesus, og derfor forkynte Jesus og apostlene til de andre av Israels stammer, som da befant seg utenfor judea, og for det meste i Europa.

Det er disse Israels stammer i europa og USA som har spredt kunnskapen om Gud til alle folkeslag. Og alle som omvender seg og blir kristne, blir også tatt opp som en del av Israel.

Jødene er ikke Israel, og ikke Guds utvalgte folk heller. Det er det kristne som er, de som følger Jesus.

De kristne som tror at det er noe frelse i å nærmest "tilbe" jødene fordi de er "Guds utvalgte folk" er sørgelig på villspor, for jødene er ikke Guds utvalgte folk, de fleste av dem er ikke engang ekte jøder, men etterkommere etter khazarene, et mongolsk folkeslag som konverterte kollektivt til jødedommen i år 740.

Og følgelig er de heller ikke semitter.

Ordet jøde kommer opprinnelig fra ordet Judah som er en av Israels stammer, og det har ikke noe med religion å gjøre.

Jødedom og kristendom har heller ikke noe til felles. Jødene bruker til en viss grad Torah som er moseloven, og tanagh som de kaller GT. Men de bruker den bare i forvridd form og til å understreke sin egen perverse lære i den babylonske talmud, som er jødenes "hellige" bok.

Det fins ikke noe oppfordring i Bibelen om at kristne skal støtte jødene. Tvert imot så kritiserte Jesus jødene på det sterkeste, og sa de har satan til far. Og ganske riktig så har også ledende jøder innrømmet at de tilber Lucifer, som jo også kalles for satan.

Jerusalem har forøvrig aldri vært en jødisk by, før jødene erobret den i 1967. Og følgelig så har det landet vi nå kaller Israel, aldri tilhørt jødene inntil de fikk tildelt landet av FN i 1948.

Jerusalem var en kristen by fra Jesu tid og til muslimene erobret den i år 638.

De kristne som støtter jødene fordi de tror at jødene er Guds utvalgte folk, har gått i en felle. For jødene ønsker å utrydde kristendommen, fordi de har satan, Guds fiende, til far. Og hvis kristne forlater Jesu budskap, til fordel for et annet evangelium, nemlig det at frelsen ligger i å støtte jødene, så gjør de nettopp det Jesus og apostlene advarte dem mot, og da er de jo ikke kristne lenger, slv om de fortsatt kaller seg for kristne.

Jeg opplever at du har et helt forvrengt bilde av jødene Guds folk, og jeg kjenner sterk motstand i ånden.. Her er bibelvers du og IHS burde lese;

Romerbrevet 11:1 Jeg spør da: Har Gud forkastet sitt folk? Slett ikke! For også jeg er israelitt, av Abrahams ætt og Benjamins stamme. 2 Gud har ikke forkastet sitt folk, det folk han hadde vedkjent seg

Esekiel 36:24 Jeg vil hente eder fra folkene og samle eder fra alle landene, og jeg vil la eder komme til eders eget land

Vennligst les disse artiklene:

http://www.ordetogisrael.no/index.php?id=view-article&article_id=2

http://www.ordetogisrael.no/index.php?id=view-article&article_id=2

Lenke til kommentar

Jeg opplever at du har et helt forvrengt bilde av jødene Guds folk, og jeg kjenner sterk motstand i ånden.. Her er bibelvers du og IHS burde lese;

Romerbrevet 11:1 Jeg spør da: Har Gud forkastet sitt folk? Slett ikke! For også jeg er israelitt, av Abrahams ætt og Benjamins stamme. 2 Gud har ikke forkastet sitt folk, det folk han hadde vedkjent seg

Romerbrevet 11:1-5 Jeg spør så: Har Gud forkastet sitt folk? Slett ikke! For også jeg er israelitt, av Abrahams ætt og Benjamins stamme. Gud har ikke forkastet sitt folk, det folket han hadde vedkjent seg. Vet dere ikke hva Skriften sier i fortellingen om Elia, der han anklager Israel overfor Gud? «Herre, dine profeter har de drept, og dine altere har de revet ned. Jeg er den eneste som er igjen, og nå står de meg etter livet.» Men hva er det guddommelige svaret han får? « Jeg har holdt sju tusen mann igjen som ikke har bøyd kne for Ba’al.» På samme måte er det også i vår tid blitt en rest igjen som Gud i sin nåde har utvalgt.

Paulus sikter her til seg selv og alle de andre kristne jødene på den tiden. Siden han selv og de andre kristne jødene var utvalgt som en rest av Guds folk, var det et bevis på at Gud ikke hadde forkastet sitt folk. Ikke dermed sagt at også ikke-kristne jøder er Guds folk. Kun kristne.

Lenke til kommentar

Romerbrevet 11:1-5 Jeg spør så: Har Gud forkastet sitt folk? Slett ikke! For også jeg er israelitt, av Abrahams ætt og Benjamins stamme. Gud har ikke forkastet sitt folk, det folket han hadde vedkjent seg. Vet dere ikke hva Skriften sier i fortellingen om Elia, der han anklager Israel overfor Gud? «Herre, dine profeter har de drept, og dine altere har de revet ned. Jeg er den eneste som er igjen, og nå står de meg etter livet.» Men hva er det guddommelige svaret han får? « Jeg har holdt sju tusen mann igjen som ikke har bøyd kne for Ba’al.» På samme måte er det også i vår tid blitt en rest igjen som Gud i sin nåde har utvalgt.

Paulus sikter her til seg selv og alle de andre kristne jødene på den tiden. Siden han selv og de andre kristne jødene var utvalgt som en rest av Guds folk, var det et bevis på at Gud ikke hadde forkastet sitt folk. Ikke dermed sagt at også ikke-kristne jøder er Guds folk. Kun kristne.

De ikke kristne jødene er fortsatt Guds folk, fordi de er en del av den gamle pakt og fornyet i den nye. Gud bryter aldri sine løfter, derfor er jødene fortsatt Guds folk.

Men Jesus er veien, sannheten og livet, så jødene kommer heller ikke til himmelen uten Jesus lik som alle andre, men jødene er fortsatt en sentral del av Guds planer.

Det står at hele verden skal vende øynene mot Israel, og Israel skal være forhatt over hele verden. Tilslutt skal hele verden angripe Israel, og blodet skal flyte i gatene av Jerusalem, da skal Jesus stige ned på oljeberget å stanse all krig. Og Jesus og alle de hellige, inkludert de kristne skal styre fra Jerusalem i 1000 år. Står mye interessant i Åpenbarningen. Så jødene, Jerusalem og Israel er en viktig å sentral del av endetiden, og Israels opprettelse i 1948, og anneksjonen av Jerusalem i 1967 er en del av endetidsprofetien.

Jeg vet ikke hvilken menighet du tilhører, men jeg synes det er greit å opplyse om at jeg selv er pinsevenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...