Gå til innhold

Treningsprogram

Yois111

Anbefalte innlegg

Hei styrkeutøvere!

Jeg har holdt på å puslet litt med et treningsprogram da jeg vurderer å begynne å trene litt. Hoved idé'en bak programmet er at jeg vil helst slippe så mye utstyr som muligt. Jeg bruker min egen kropp som vekt hvor det går ann, og senere kommer jeg sannsynligvis til å få tak i noen manualer, men regner ikke med noe mer utlegg enn som så.

Har kuttet ned på nikotin inntaket og bylivet for å få en fin start på dette året. Kommer til å se litt på kostholdet mitt etter jeg har fått varmet opp med programmet i noen uker.

Etter noen timer igår og idag så har jeg fått satt opp en del av treningsprogrammet, som består av bryst, nedre rygg og magen. Legger ut mitt fåreløbige oppsett for vurdering av folkemassen, og eventuelt korrigering. Planen er å starte 1. mars neste uke.

Transversus Abdominis: The Stomach Vacuum

Obliquus Abdominis: Cross Body Crunch og Double Crunch

Gluteus Maximus: Glute Kickback

Pectoralis: Pushups w/elevated feet og Pushups

Rectus Abdominis: Jackknife Sit-Up og Crunch - Hands Overhead

Quadratus Lumborum: Superman og Contralateral Superman

Leter fremdeles etter gode øvelser for nakke, biceps, triceps, øvre rygg, lår og legger. Kommenter gjerne på øvelsene jeg har valgt dersom det skulle være noe galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker ideen med å ikke bruke vekter. Gjør det enklere å få det til hjemme, og du trenger ikke stresse med å komme deg til et studio hver gang du skal trene.

Kan samtidig anbefale "kjernetrening" i tillegg eller som et substitutt for noen av øvelsene. Se denne som en start:

Om du vil ha flere er det bare å søke på youtube - core exercise.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...