violator Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei Jeg har ei lyd fil hvor det er en dialog mellom 2 personer. Men når den ene snakker, så taster den andre på et tastatur og det overdøver hva personen sier. Noen som har gode tips til å fjerne "tastatur" lyden fra filen, slik at jeg kun sitter igjen med lyden av de to personene? -V- Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Ja. Gjør opptaket på nytt. Det du spør etter er som å bake et brød, og etterpå prøve å fjerne melet. Om du har prøvd det, så vil du vite at det ikke er helt lett... Du kan prøve deg med å bruke en grafisk equalizer, og/eller klippe bort selve klikket, men perfekt blir det nok ikke. Når CSI eller hvem det nå er fjerner lyden av en passerende bil fra et opptak, er det nok dessverre bare fantasi... Lenke til kommentar
violator Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 hehe ville ikke neven CSI i første melding, men tar hintet... Har du noen gode grafisk equalizer du kan nevne også? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du kan prøve "Equalization effect" (se nederst her) hos Audacity. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei Jeg har ei lyd fil hvor det er en dialog mellom 2 personer. Men når den ene snakker, så taster den andre på et tastatur og det overdøver hva personen sier. Noen som har gode tips til å fjerne "tastatur" lyden fra filen, slik at jeg kun sitter igjen med lyden av de to personene? -V- hvilke redigeringsprogram har du? Det er hvertfall mulig i nuendo og cubase å velge støy fjerning,markere det feltet som du mener er støy (tastaturet) og prøve å redusere lyden. Det som er et must er at du har et tastaturklikk uten stemme over, slikt at du kan fryse akkurat den. Det vil ikke bli pent, ei heller bra, men bedre. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 De fleste store audio-programmer har slike muligheter, Sonar (som selvfølgelig er det beste! ) har også dette. Men tenkte at dette nok lå noe over nivået til trådstarter, dessverre... Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 kom på at Cool Edit Pro har denne funksjonen. CEP kan lastes ned som demo og benyttes i 30 dager Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Cool Edit er vel kjøpt av Adobe, og heter nå Adobe Audition hvis man vil ha nyeste versjon. Men som nevnt var vel denne funksjonen i beste fall beskrevet som "dårlig", om jeg husker riktig... Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Cool Edit er vel kjøpt av Adobe, og heter nå Adobe Audition Nice, thanx Lenke til kommentar
Oys Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Vet dere om noen programmer som kan gjøre noe tilsvarende i real-time? Skulle gjerne ha dempet denne vuvuzela-lyden fra fotball-VM Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Tja.... de fleste store sequenser-programmene kan gjøre det for deg. Hvis du vet hva du gjør. Og har et godt lydkort med lav latency. Prøv å ringe CSI... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå