reor Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei. Jeg benytter Skandiabanken til banktjenester og det fungerer stort sett ok. Prøver å benytte samme banken til aksjehandel og det fungerer overhode ikke. I forbindelse med innlogging benyttes bankId og java. Her fungerer java og jeg får logget inn. Når jeg derimot skal starte aksjetraderen som er på bankens hjemmeside vil ikke java starte og de forskjellige rutene viser en pil som går rundt hele tiden og det står "Laster". Etter å ha gått igjennom forskjellige teorier med kundeservice er konklusjonen nu den at jeg er på et dårlig nettverk. Banken har ikke brydd seg med å informere om "hvilket nettverk som er godt" så jeg som kunde må prøve forskjellige nettverk med 12 mndrs bindingstid pr stk i håp om å finne netterk av god nok kvalitet. Tips motas med takk. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Alle moderne tilknytningsformer bør i utgangspunktet være "godt nok" til dette, så lenge det er stabilt og feilfritt. Hva som er stabilt hos deg avhenger av infrastrukturen der du bor. Det som fungerer smertefritt for meg kan være ubrukelig hos deg. Hva slags tilknytning benyttes i dag, fra hvilken leverandør? Hvilken nettleser, operativsystem, plattform? Hvordan er det satt opp lokalt, og hvem har gjort det? Hva er forsøkt av andre tiltak? At noen har anbefalt deg å skifte nettverksleverandør grunnet problemer med en enkelt Java-løsning høres ut som et dårlig råd. Problemet kan like gjerne skyldes maskin eller lokale nettverkskomponenter. Dette virker derfor som en noe forhastet konklusjon, eller et ønske om å få stengt saken fra bankens side? Anbefaler heller en en grundig sjekk av maskin- og lokalnettoppsettet ditt, gjennomført av en kyndig fagperson. Lenke til kommentar
reor Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Takker for svaret. Det har vært gjort forsøk på oppkobling med 3 laptopper, samtlige Acer, men forskjellige modeller , samt stasjonær PC. Maskinene har hatt henholdsvis XP, Vista og Win 7 Proff alle fullt oppdatert. Browserne som har vært prøvd er IE8 , Firefox og Opera, alle siste versjoner. Java siste versjon. Oppsettet har blitt gjort av meg. Dette har siden blitt gjenomgått av datateknikere uten å finne noe galt. Da jeg ikke kunne se bort fra en teoretisk mulighet for komflikt ba jeg teknikerne om å installere det nødvendige på firmaets nye tomme pc og prøve på oppkobling. Dette ble gjort og med nøyaktig samme resultat som jeg selv opplevde på 3 laptopper.: "Java fungerer ved innlogging, men vil ikke fungere med hensyn til traderen som åpnes etter innlogging." I Norge benytter jeg mobilt bredbånd fra Netcom. På Gran Canaria ble ADSL fra Telefonica benyttet av firma samt meg , i tillegg prøvde firmaet med mobilt bredbånd fra Vodafone. Det er svært mange med samme problemstillig. Et søk på google etter "skandiabanken trader" eller på debattforumet til Hegnar online spesielt under "handel" finner man mange. Det virker ikke som Skandiabanken tar problemstillingen seriøst. Endret 27. februar 2010 av reor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå