Gjest jente19 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 hei Jeg er en 19 år gammel jente som har en kjæreste som er 22 år gammel som jeg har vært sammen med i noen måneder. Jeg er veldig glad i ham og har lyst til å ta forholdet videre jeg har flere ganger prøvd å by meg selv på ham, men han viser ganske liten interesse. dette kan være veldig frusterende, derfor spurte jeg ham om noe var galt med forholde vårt. han svarte at han var veldig glad i meg og alt det der, men at han hadde problemer med kroppshåret mitt. jeg har ikke unormal vekst av kroppshår, tingen var at han ville jeg skulle fjerne alt håret mitt på hele kroppen. jeg er veldig glad i kjæresten min, og vil gjerne ha han, men jeg vet ikke om jeg vil gå så langt som å fjerne alt håret mitt? jente19 ps: jeg skriver anonymt fordi jeg er en kjent bruker på dette forumet Lenke til kommentar
Gjest Yeah Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvis han er glad i deg burde ikke noe "normalt" kroppshår være et problem... Men det er nå min mening da Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hele kroppen? Rygg? Håret på hodet? Nakken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Kroppshår er riiimelig normalt. Jeg ville heller sagt at å ikke ha noe er unormalt. Å ha noe problem med det er ganske unormalt spør du meg.. Edit: Nei vet du hva, nå fikk jeg tenkt meg litt om. Det er så utrolig dårlig gjort å forlange noe sånt som det der! Be han skjerpe seg, seriøst! Endret 24. februar 2010 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Nei, det er ikke unormalt og ha kroppshår! For en fjott. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Han ønsker seg åpenbart noe som ikke er menneskelig. Kanskje du skal foreslå et plastikkalternativ for ham, noe uten hår, porer, kroppsvæsker, smak eller lukt. Slike holdninger hadde aldri jeg tolerert, i hvert fall. Lenke til kommentar
trixter Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Slik jeg tolker det første innlegget, synes jeg ikke han gjør noe galt. Han får spørsmål om hvorfor han har litt manglende interesse fysisk, og forteller ærlig om noe som kunne gjort det bedre. Om hårvekst er noe som tar vekk lysten hos ham, er jo ikke det noe han velger, det er bare slik det er for ham. Alternativet er at han ikke sier noe, og enten fortsetter å vise lite interesse, eller presser seg til å gjøre noe han ikke føler for. Er det en god løsning? Å si at det "ikke er menneskelig" å være hårløs er selvsagt helt feil. jente19, hva du gjør er så klart helt opp til deg. Det er på ingen måte noe han kan kreve av deg. På den annen side er det ikke noe galt eller uvanlig i å gjøre det heller, om du ikke har noe imot det. Uansett bør du prate med ham, og fortelle hva du tenker; kanskje dere kan finne en løsning sammen. Det verste du kan gjøre, slik jeg ser det, er å bli sint. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Tror trådstater må utdype. Massivt hår under armene og busk på musen er ganske lite appellerende. Om det er snakk om dun, så synes jeg det er veldig rart. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei Du sier at du ikke har en unormal vekst når det kommer til kropps hår. Det kan godt hende det, men det er mengden hår som du har akkurat nå som er problemet. Kan hende det var det du mente, men da må du formulere deg litt bedre neste gang. Du må også utdype deg litt bedre. Hvor mye har du på kroppen (som du mener er normalt). Jeg kan ikke støtte typen din eller deg når jeg ikke vet hvor mye det er snakk om. Selv synes jeg hår (unntatt på hode) på jenter er stygt/turn off. Og det skal holdes nede (dunhår er greit nok, men begynner det å gro lengere er det på tide å gjøre noe). Hvis du elsker han er dette en liten ting å gjøre for å vise din kjærlighet. Hvorfor du lager oppstyr om det kan jeg ikke skjønne. Men som sagt vet ikke om hvor mye det er snakk om. Jeg vil aldri ha ei ubarbert jente til sengs... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Å si at det "ikke er menneskelig" å være hårløs er selvsagt helt feil. Ja, jeg mener selvsagt ikke dem som går på cellegift eller av andre medisinske eller naturlige årsaker ikke har en kropp med noen form for hårvekst. For oss andre, er det kroppshår en del av det å være menneske. Det kommer enten vi vil eller ikke. Ja, det er en fæl, fæl verden. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 som andre sier her så må du utdype litt mer. Det er stor forskjell med masse hår på musa og under armene, mot dun på kroppen. Så sant du ikke ser ut som en apekatt og ikke har noe mye hår på de to førstnevnte, så synes jeg ikke typen din skal forlange dette. Selv er minst mulig hårvekst et pluss i boka fra min side, dama har litt på armer, men ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om... Men de jentene som har bart og skjegg synes jeg ikke noe særlig om, selv om de ikke kan noe for det. Lenke til kommentar
trixter Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, jeg mener selvsagt ikke dem som går på cellegift eller av andre medisinske eller naturlige årsaker ikke har en kropp med noen form for hårvekst. For oss andre, er det kroppshår en del av det å være menneske. Det kommer enten vi vil eller ikke. Ja, det er en fæl, fæl verden. At hårene kommer, er nok ganske vanlig, ja - men her var det snakk om å beholde dem, og det er veldig mange som velger å fjerne denne hårveksten, uten at det er noe "umenneskelig" eller uvanlig med det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jo, jeg får faktisk en sterk fornemmelse av at man helst ønsker seg noe umenneskelig når man bare vil ha en partner dersom vedkommende ikke har noe hår på kroppen. Det blir bare alt for radikalt. Når det er sagt, skal han selvsagt få han sin smak i fred. Men, han kan ikke kreve noe av kjæresten som han ikke er villig til å yte selv, og det å sørge for å være kroppshårfri til enhver tid, det er faktisk en ganske omfattende jobb. Spesielt dersom dun også teller på fy-listen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Umenneskelig å ikke ha hår på kropp - feil, faktisk veldig vanlig. Bare fordi du ikke gidder bryet betyr ikke at det er noe umenneskelig over det. Det er en forskjell mellom det og ha dunhår og lange kropps hår. Vet ikke hvor lange hår trik snakker om, men mener han dunhår så er det litt for mye å forlange. Ja det tar sikkert lang tid for dere jenter å fjerne hår (skal ikke si imot det). Men du må tenke over om det er verdt det. Og i TS problemstilling så er det verdt det (ettersom det er det som skal til for at typen hennes vil ha sex med henne. Og det er noe hun vil). Hvordan vet du hva typen til TS er villig til å gjøre? Hun nevner ikke noe om det eller at hun har forlangt det av typen, og han har nektet å gjøre det. Så for alt vi vet kan det hende han kan barbere kroppen sin for å tilfredsstille kjæresten. Lenke til kommentar
trixter Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jo, jeg får faktisk en sterk fornemmelse av at man helst ønsker seg noe umenneskelig når man bare vil ha en partner dersom vedkommende ikke har noe hår på kroppen. Det blir bare alt for radikalt. Hvor tar du dette fra? Det står ingenting om at han bare vil ha henne om hun fjerner alt håret sitt. Han er derimot ærlig om hva som gir ham mindre lyst. Hva er galt med det? Din reaksjon tror jeg forresten bare ville gjort gutten mye mer tilbakeholden med denne typen litt vanskelige sannheter senere. Ikke særlig produktivt i et forhold, med andre ord. Når det er sagt, skal han selvsagt få han sin smak i fred. Men, han kan ikke kreve noe av kjæresten som han ikke er villig til å yte selv, og det å sørge for å være kroppshårfri til enhver tid, det er faktisk en ganske omfattende jobb. Spesielt dersom dun også teller på fy-listen. Igjen, hvorfor tror du dette er et "krav"? Virker som om du tillegger gutten i det første innlegget en del holdninger og meninger du ikke har grunnlag for. Hvorfor kan man kreve noe av en partner bare fordi man er villig til å gjøre det selv? Dessuten er det da mange som holder seg helt hårfrie. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Umenneskelig å ikke ha hår på kropp - feil, faktisk veldig vanlig. Bare fordi du ikke gidder bryet betyr ikke at det er noe umenneskelig over det. Det er en forskjell mellom det og ha dunhår og lange kropps hår. Vet ikke hvor lange hår trik snakker om, men mener han dunhår så er det litt for mye å forlange. Ja det tar sikkert lang tid for dere jenter å fjerne hår (skal ikke si imot det). Men du må tenke over om det er verdt det. Og i TS problemstilling så er det verdt det (ettersom det er det som skal til for at typen hennes vil ha sex med henne. Og det er noe hun vil). Hvordan vet du hva typen til TS er villig til å gjøre? Hun nevner ikke noe om det eller at hun har forlangt det av typen, og han har nektet å gjøre det. Så for alt vi vet kan det hende han kan barbere kroppen sin for å tilfredsstille kjæresten. Dette handler ikke om hva jeg gidder eller ikke gidder, det handler om hvor langt man skal føye seg for å tilfredsstille partneren sin. Ei heller har jeg sagt noe som helst om hva trådstarters kjæreste er villig til å gjøre, men jeg har påpekt at han ikke bør kreve mer av henne enn han er villig til å gi selv. En slik enighet synes jeg passer fint i et hvilket som helst forhold, og gjelder ikke bare kroppshår. Trådstarter har åpenbart en del tvil rundt denne saken, og da gir jeg min mening om saken. Akkurat slik man gjerne gjør på et forum. Og ja, jeg vet at mange gutter har et hysterisk forhold til kvinnelig kroppshår, så for husfredens skyld burde jeg nok ikke blande meg borti denne saken. Men så er det nå sånn, da, at jeg synes det skal være lov å beholde nesehårene sine hvis man vil det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hvor tar du dette fra? Det står ingenting om at han bare vil ha henne om hun fjerner alt håret sitt. Han er derimot ærlig om hva som gir ham mindre lyst. Hva er galt med det? Din reaksjon tror jeg forresten bare ville gjort gutten mye mer tilbakeholden med denne typen litt vanskelige sannheter senere. Ikke særlig produktivt i et forhold, med andre ord. Det står ganske tydelig at han viser liten interesse, og at hans løsning på dette problemet er at hun fjerner alt håret på kroppen. Så jo, det tolker jeg i den retning. Selvsagt er det fint at han er ærlig. Og jeg når jeg svarer på dette, kan man da ikke anta at det er slik jeg hadde reagert uansett tilfelle. Jeg svarer på generelt grunnlag, ut ifra veldig sparsomt med informasjon. Tro det eller ei, men jeg har faktisk et snev av sosial intelligens og til og med noe empati, og dette gjør at jeg min reaksjon gjerne er et resultat av situasjonen. Og ja, jeg har hatt mange hårprater med min egen kjæreste også. Vi er fortsatt venner. Wow. Igjen, hvorfor tror du dette er et "krav"? Virker som om du tillegger gutten i det første innlegget en del holdninger og meninger du ikke har grunnlag for. Hvorfor kan man kreve noe av en partner bare fordi man er villig til å gjøre det selv? Dessuten er det da mange som holder seg helt hårfrie. Nei, jeg tillegger ham ingenting, faktisk. Det er din tolkning, det. Som sagt, er dette noe jeg mener bør gjelde alle. Ingen skal kunne kreve mer av kjæresten enn de vil gi selv. Men altså...hver sin lyst. Lenke til kommentar
trixter Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 OK, jeg følte bare at når du startet med dette: han svarte at han var veldig glad i meg og alt det der, men at han hadde problemer med kroppshåret mitt Og konkluderer slik: jeg får faktisk en sterk fornemmelse av at man helst ønsker seg noe umenneskelig når man bare vil ha en partner dersom vedkommende ikke har noe hår på kroppen. Det blir bare alt for radikalt. , så virket det som du gjorde noen kraftige antagelser om hva han faktisk mener. Det er da ikke sikkert ut i fra det vi vet at det betyr all verden for gutten, bare nok til å nevnes som en faktor som kunne gi ham noe mer lyst. Men for all del, det er lett å tolke situasjoner i samme kontekst som man selv har opplevd dem, så kanskje dine "hårprater" spiller inn. Uansett, poenget er at det: a) Ikke er noe galt, feil eller unormalt å foretrekke hårløse jenter (eller gutter), b) ikke er noe galt, feil eller unormalt i å være (naturlig eller ei) hårløs, c) bør være helt opp til den enkelte om man vil fjerne kroppshåret sitt eller ikke d) er vanskelig å være ærlig om slike ting som at man foretrekker partneren hårløs, fordi det _kan_ (mis)oppfattes som sårende, og e) bør settes pris på når partneren faktisk er ærlig og stoler nok på en til å snakke om det likevel. Lenke til kommentar
krize Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 bestem selv ... viss man liker noen så bryr man seg ikke om slikt.... Lenke til kommentar
Penance Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg synes det høres litt merkelig ut å skulle fjerne alt kroppshår, med det kommer an på om jeg hadde litt mer enn "normalt" av kroppshår, hvor håret er plassert, hvor mye jeg eventuelt måtte fjerne før han ble fornøyd. Om problemet i hovedsak ligger på f.eks legger, under armer og nedentil hadde jeg lett fjernet det uten noe mer. Om problemet hadde vært f.eks armer/lår/mage/rygg hadde jeg nok "krevd" litt mer forklaring. Og om det er hår i rette forstand, eller mer dun tror jeg det hadde vært uaktuelt å styre med å fjerne det hele tiden. Men jeg skal aldri si aldri.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg