Baranladion Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Har en Volvo v40 og i helga slutta 5. giret å funke, altså det gikk ikke ann å sette bilen i 5. gir. Virket nesten som det ikke var noe sted å dytte girspaken på. Idag på vei til jobb så gikk det plutselig.. Noen som aner hva som kan ha skjedd?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er vel muligens veldig slitt i girkassen din. Det som kan hjelpe er å bytte olje på girkassen. mulig du har for tykk olje, som vil resultere i at bilen blir tyngre å få i gir. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg kan tenke meg til at feilen ligger i giroverføringen. Dersom det er wireoverført fra girkassen kan det være at wiren er oppfliset eller lignende som gjør at den/de ikke beveger seg korrekt. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kamerat av meg hadde akkurat det samme. Bilen sto parkert noen dager, og når han skulle kjøre igjen virka det som bare det! Hadde ikke trøbbel i ettertid heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Husk at Volvo er en Kina- bil, og justér forventningene deretter. (Er litt irritert på Kina-produkter etter at clutchwiren på snøfreseren min gikk av i går.) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Husk at Volvo er en Kina- bil, og justér forventningene deretter. (Er litt irritert på Kina-produkter etter at clutchwiren på snøfreseren min gikk av i går.) Hehe, er vel akkurat blitt kinesisk? Har ikke hatt noe problemer siden,så jeg får bare være glad til ett eller annet ryker igjen Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kina har vel ikke rukket å engang produsere en Volvo, så å kalle volvo kinabil blir feil!: p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kina har vel ikke rukket å engang produsere en Volvo, så å kalle volvo kinabil blir feil!: p Vet det, og det ser ut som om både utvikling og produksjon fortsetter i Europa. Når det gjelder topic, ville jeg begynte med å sjekke gearoverføringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå