Gå til innhold

Umulig å sende mail fra forskjellige exchange domener?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å sende mail fra forskjellige epostadresser i exchange?

F.eks jeg har [email protected] og [email protected], begge domenene håndteres av exchange, og brukeren arne mottar mail fra begge domener i sin mailbox. Men man er nødt til å definere èn hovedmail i exchange som han kun får sendt fra.

Det virker helt umulig å kunne velge hvilken man skal sende fra? Finnes det noe støtte for dette eller er det kun sære tredjepartsløsninger evt?

Ser bortifra pop/smtp kontoer i tillegg ettersom alt er hosta i exchange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noen sære tredjepartsprogrammer som tilbyr muligheten til å manipulere avsenderadrese i OWA, og jeg mener samme utvikler har laget et tillegg til Outlook også. Men jalla tredjepartsløsning er det :)

Exchange har ikke fått denne funksjonaliteten, og sist jeg så noe som lignet på en offisiell uttalelse ville de ikke implementere det heller.

Men pop som quickfix fungerer jo fint det. Bare å lage en pop-konto som ikke henter noe, men bare sender.

Endret av enden
Lenke til kommentar

Takk for svar, det var det jeg var redd for! Jeg vil helst unngå pop kontoer i tillegg ettersom det er så veldig mange brukere spredd rundt i norge som skal ha så veldig mange domener, så det blir vanskelig og administrere. Hadde det bare vært noen lokale brukere med noen domener :)

Ettersom man kan sette primary emailadress på brukeren i exchange frem og tilbake som man vil, er det jo teknisk sett en enkel sak å implementere støtte for dette i exchange?

Fant et tredjepartsprogram som endrer dette på serversiden, men skeptisk til å legge inn det.

http://www.ivasoft.biz/choosefrom2007.shtml

Brukerne er vant med masse popkontoer de kan velge mellom og sende fra, og når de får exchange mister de plutselig en vesentlig funksjon de hadde før, litt drøyt egentlig..

Hvis jeg skulle gått for løsning med ekstra pop kontoer, vet du om man får gjort det gjennom exchange?

Endret av Rairai
Lenke til kommentar

Jeg har også sett på Choosefrom, og slo det fra meg :)

Pop fra Exchange er ikke noe problem (ut over det åpenbare misbruket av en gruppevareserver :p). Bare å enable servicen og starte virtual-servicen i ESM for 2003. Stort sett samme greie i 2007/2010.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...