- Nero - Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Med en gang utorrent blir aktivert så fungerer ikke internett, jeg kommer ikke inn på internettsider, og programmer som trenger nettilgang blir disconnecta. Det har ikke noe og si på upload eller downloaden hastigheten. Jeg kan gjerne prøve laste ned en torrent som er superdårlig seedet, hvor jeg har 4kb/s ned og 1kb/s up, og alikevel forsvinner nettet... Eller jeg kan sette en sperre på feks 50kb ned og 25 ut, men det hjelper ikke. Jeg har også en bærbar pc, og når jeg prøver å laste ned til den så skjer akkurat det samme som på den stasjonære. Nettet faller ut.. Det må jo selvfølgelig(?) ha noe med modemet eller ruteren og gjøre. Og kanskje det er mulig reparere det med noen instillinger? Jeg har modem og linje fra nextgentel , speedtouch ST546 og en Linksys wrt54g. Bruker verken firewall i modemet, linksysen eller på pcene. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det handler om antall koblinger. Juster number of connections, global, per torrent etc. til et nivå som passer for din linje. Det kan hende at Linksys-ruteren din ikke liker BT og har det problemet der det husker alt av koblinger i lang tid. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) For min del hjalp det veldig mye på loaden på rutern og skru av DHT i torrentklienten, samt å begrense hvor lenge den husket koblinger. Det kan også hjelpe å legge inn dd-wrt på linksysen Endret 24. februar 2010 av MrEspen Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Dette pleier å være et problem om antall seeds og peers står for høyt, at torrentprogrammet står innstilt på flere tilkoblinger en modemet takler, da kutter nettet. Edit For sen Endret 24. februar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå