KristiaNtre_Razer Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei! Jeg skal kjøpe meg en laptop. Jeg vil komme til å surfe, musikk, filmer, spille (ikke for avansere spill) osv. Altså jeg skal ha en allround god pc. Det viktigste er at den er meget rask! Jeg har altså kommet frem til Dell Studio 15. Jeg konfiguerer selv om har kommet frem til disse komponentene: Prosessor: Intel® Core™ i7 Mobile 720QM-prosessor (1.6 GHz turbomodus opptil 2,8 GHz, 6 MB L3-buffer) Windows 7 Home Premium 64 bit 15,6 " FULL HD (1920 x 1080) RAM: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024] Harddisk: 500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk Skjermkort: 1GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 Graphics Card Batteri: Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh) Nettverkskort: Intel WiFi Link 5300 halvt minikort (802.11 a/g/n) 3 års garanti Det jeg lurer på er da om dere mener dette er verdt en pris på rett under kr 9000 ,- inkl. frakt? Vil det være verdt i legge til 6 GB RAM til kr 2170 ,- ekstra? Andre komentarer om oppsettet, Dell eller Studio 15? (Siste sjanse til å bestille i dag) Tusen takk! Mvh Kristian! Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Løp og kjøp! Har selv sett på Dell Studio 15 og skulle gjerne kjøpt en, men økonomien strekker ikke til desverre. Ang. minneoppgradering ser jeg ikke helt vitsen enda. Prøv den en stund først, så finner du ut om du vil oppgradere etterpå, det koster ikke noe mer senere likevel. Lykke til med laptopkjøp! Lenke til kommentar
luckytommy Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Ser ut som et veldig bra kjøp! + for CPU, skjermkort, minnehastighet og -kapasitet - kun 1 plass til harddisk. Tips: Du behøver ikke kjøpe ram fra dell! Maskinen har to slots til ram-brikker: med 4GB oppsettet har du en ledig slot så du kan kjøpe billigere/bedre ram et annet sted. Har selv kjøpt en studio 17 for noen måneder siden. Er kjempefornøyd! Har hatt inspiron tidligere og må si at studio-modellen virker mer solid bygget (plasten som dekker skjermlokket er fortsatt i tynneste laget syns jeg). Et kriterium for meg var plass til 2 harddisker så jeg kan kjøpe en SSD når de blir litt billigere. Skal da også oppgradere fra 4 -> 8GB ram. Tenker jeg vil merke stor forskjell i ytelse da! Var jeg deg ville jeg droppet oppgradering til 500GB. Heller kjøpe SSD og evt. en ekstern disk senere. Kan da kjøpe et ExpressCard og en ekstern disk som begge støtter USB 3.0 Lykke til med laptop-jakten! Thomas Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Ser ut som et veldig bra kjøp! + for CPU, skjermkort, minnehastighet og -kapasitet - kun 1 plass til harddisk. Tips: Du behøver ikke kjøpe ram fra dell! Maskinen har to slots til ram-brikker: med 4GB oppsettet har du en ledig slot så du kan kjøpe billigere/bedre ram et annet sted. Har selv kjøpt en studio 17 for noen måneder siden. Er kjempefornøyd! Har hatt inspiron tidligere og må si at studio-modellen virker mer solid bygget (plasten som dekker skjermlokket er fortsatt i tynneste laget syns jeg). Et kriterium for meg var plass til 2 harddisker så jeg kan kjøpe en SSD når de blir litt billigere. Skal da også oppgradere fra 4 -> 8GB ram. Tenker jeg vil merke stor forskjell i ytelse da! Var jeg deg ville jeg droppet oppgradering til 500GB. Heller kjøpe SSD og evt. en ekstern disk senere. Kan da kjøpe et ExpressCard og en ekstern disk som begge støtter USB 3.0 Lykke til med laptop-jakten! Thomas Tusen takk for fint svar! Eneste jeg fant ut nå var at skjermkortet egentlig ikke er noe bra. Noen som vet noe om skjermkortet? -Kristiantre Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) 5470 er noe under middels i ytelse men kan fremdeles brukes til spill. Har sett flere poster hvor folk spiller Assassin Creed på dem og da med betydelig svakere cpu'er enn du har i ditt oppsett. Hvis du ikke er ute etter å spille de nyeste titlene på high settings så tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye over det. Men det er jo bare du som kan avgjøre. Denne modellen har noe svakere cpu men et atskillig kraftigere grafikkort så hvis du skal spille nye titler på high settings så kan det jo være verdt å vurdere ASUS X77JA 17.3" WXGA HD+ LED eller Multicom Compal NBLB2 - 15.6" HD LED, Radeon 5650, Intel Core i5/i7 og Windows 7 med en i7 cpu. Endret 24. februar 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå