Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen og restarting pgs Errorcode 1044 og ntoskrnl.exe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

googlet fila du nevnte, og fant dette

du sier ikke noe om hvor mye minne du har (bluescreen of death er ofte ett resultat av at det er for lite minne tilgjengelig, så pcen slår seg automatisk av for å ikke ødelegge komponnenter eller noe sånt.), og du sier heller ikke når det er du får BSOD, når vi ikke vet hva slags maskinvare det dreier seg om, eller når problemet oppstår, er det umulig å løse. Har du forresten installert noe ny programvare på pcen? Eller koblet til noe nytt, slik som et nytt tastatur, ny mus, IPod eller sånt? Det er også en mulighet for at er synderen, ihvertfall om du skal høre på hva Microsoft skriver i "feilmeldingen" du får når du får en BSOD. Fikk selv mye BSOD på den gamle maskinen min, men der gikk det så fort i svingene at jeg ikke fikk sett "feilmeldingen", men fant ut at det antageligvis var Garrysmod som var synderen, siden jeg bare fikk BSOD når jeg spilte det. Men, gi oss litt mer info om problemet ditt, så kan vi kanskje hjelpe deg litt mer. :)

Lenke til kommentar

Dette er maskinen:

ASUS P755D Socekt 1156.

ASUS EAH4770 skjermkort.

I5-750 prosessor

Kingston minne: 4GB (2x2GB PC3 - 10600 Cl9)

Windows 7 Home Prem.

Gammel logitech trådløs rullemus. (Med W7 sine drivere)

HDD : 650GB.

Så langt har feilen bare vært når man har surfet på nett.

Har som sagt hentet driverne fra ASUS.

Prøvde å laste opp dumpfilen, men det funka ikke.

Her er bilde av dumpfila:

dumpmini.jpg

Endret av hans A
Lenke til kommentar

Hepp, 0x7f er typisk feil som oppstår pga feil eller mismatch på installert hardware og da ofte relatert til ram.

Kjør en test på minnet, ville prøvd med memtest86+ ved å boote med Ultimate BootCd. Husk å teste en brikke av gangen.

Eventuelt så kan du prøve å kjøre med en brikke en stund og se om feilen fortsatt kommer.

Lenke til kommentar

Har googlet litt, og fant ett annet forum der noen andre hadde nettopp det samme problemet (men han her har problemer når han prøver å spille spill, og noen ganger når han ser på film på pcen, har du samme problemet?) tråden finner du her, han som har best svar der, skriver at du burde sjekke harddisken din etter at du har sjekket minnet på pcen, og deretter grafikkkortet ditt. Han nevnte at du kan bruke ett HDD-sjekke program, et sånt kan du finne her. Vet ikke om ett program du kan sjekke grafikk-kortet ditt med, men du kan jo goolge litt :). Jeg hadde noen problemer med pcen før (ett program ville ikke fungere), fikk ikke fikset det, men ble tipset om at det kunne være ett problem med minnet på pcen (pcen var en bærbar, så jeg hadde ikke giddet å fikse problemet dersom minnet var ødelagt, siden det koster nesten en formue å kjøpe minne til bærbare datamskiner), så jeg fikk ett tips om ett program som kan sjekke det (ikke nøyaktig, siden OS-et bruker minne selv om du ikke kjører ett program) det kan du finne her.

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Hepp, 0x7f er typisk feil som oppstår pga feil eller mismatch på installert hardware og da ofte relatert til ram.

Kjør en test på minnet, ville prøvd med memtest86+ ved å boote med Ultimate BootCd. Husk å teste en brikke av gangen.

Eventuelt så kan du prøve å kjøre med en brikke en stund og se om feilen fortsatt kommer.

Nå har jeg prøvd memtest86+ uten å få noe utslag.

Skal prøve å test HDD'en i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...