FransiS Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hei, jeg har en Inteno X5668 router som jeg holder på med å åpne porter på. Alt virket helt fint helt til den bytta IP adressen til min andre router som jeg bruker som klient. Og hver gang jeg bytter portene jeg skal åpne til den riktige ip adressen bytter routern adressen så det ikke virker. Så spørsmålet mitt er: Kan jeg få Inteno X5668 til å ha en spesefik adresse til en "device" og låse den til den? Jeg vet jeg kunne dette med min forrige router, men finner ikke noe på denne. Takk for svar hvis dere svarer EDIT: Kan legge til at det er en Linksys WRT54GL jeg bruker som klient, det er den som skal ha den samme ip adressen hele tiden. Endret 24. februar 2010 av FransiS Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Enten må du sette opp statisk IP mot macadresse i Intendo eller så kan du sette statisk IP på internettporten til Linksys. Lenke til kommentar
FransiS Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Takk for svar, men jeg har problemer med å finne ut hvordan man gjør noen av de to. Jeg vil ikke si at Inteno routeren er den mest brukervenlige routern. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Logg inn på Linksys og endre internet connection til statisk. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei jeg har akkurat samme router og sliter med akkurat det samme. Har prøvde å finkle veldig mye, men for ikke inteno til å huske utstyret den var koblet til og dette medfører jo selvfølgelig at intern adressene forandrer seg. Eneste muligheten var til slutt og velge manuel ip og DNS på vært ekelt utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå