Gå til innhold

Har jeg optimal FPS for min maskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 17500+- med min.

E8400 @ 4,3Ghz

HD4890 1000/1100

4GB RAM

I min står det:

Quad core 2,4 men klokket til 3,6 ghz

2stk 8800 GTS 512 mb (SLI)

4gb 800hz ram

Nvidia 780i SLI hovedkort

Som sagt et ganske "gammelt" system. Skal mene det er noe rundt 2 år gammelt.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

jeg ser nå uansett ikke problemet da, 350fps i cs:s er mer enn skjermen din klarer, så selv om du hadde hatt 150 ville det ikke utgjort noen forskjell.

Kan heller se bekymringen mtp andre spill

Ikke visst jeg har 2ms skjerm ^^

Lenke til kommentar

jeg ser nå uansett ikke problemet da, 350fps i cs:s er mer enn skjermen din klarer, så selv om du hadde hatt 150 ville det ikke utgjort noen forskjell.

Kan heller se bekymringen mtp andre spill

Ikke visst jeg har 2ms skjerm ^^

ms brukes for å måle sort til hvitt, ergo har det ingenting med hvor mange bilder i sekundet skjermen din klarer å vise. Forøvrig har 99% av alle LCD-skjermer en Hz på 60, ergo 60 bilder i sekundet ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

No er ikkje akkurat CS:S eit krevende spel og kjøre. Angånde MW2 har du 100 fps som er veldig høg verdi, men no vet eg ikkje kva settings du kjøre på osv.

Trulig er det ingen feil med pc og den fungere heilt optimalt.

100 FPS er ikke spesiellt høyt for multiplayer spill. Fullt spillelig, tho.

Klarer selv ikke spille CoD4 uten stabilt 125FPS.. Noen jeg spilte med før trengte 250 FPS..

Kanskje mest for fordelene, og ikke frameraten, men.. (du hopper høyere og slikt)

Lenke til kommentar

No er ikkje akkurat CS:S eit krevende spel og kjøre. Angånde MW2 har du 100 fps som er veldig høg verdi, men no vet eg ikkje kva settings du kjøre på osv.

Trulig er det ingen feil med pc og den fungere heilt optimalt.

Klarer selv ikke spille CoD4 uten stabilt 125FPS.. Noen jeg spilte med før trengte 250 FPS..

Kanskje mest for fordelene, og ikke frameraten, men.. (du hopper høyere og slikt)

Bullshit..

100 fps er høyt i alle spill, om det så er online eller singelplayer.

Bare så det er sagt, i q3-engine så er 125FPS det magiske tallet hvor du faktisk hopper høyest/lengst. Kjør igang quake 3 på map q3dm13. sett com_maxfps til 125 og gå til Megahealth. Hopp opp til den fra nedsiden.. Prøv det samme hoppet med com_maxfps satt til 60, 90, 140, 250, 333, osv. og dere vil se forskjellen selv.

100 FPS i ett multiplayer spill er tilstrekkelig, sant den er dønn stabil. Det er det som ofte er misforståelsen - ulåst FPS som spiker opp i 1000+ (hvis man ser rett opp feks), men under load går på 50ish oppleves helt bedritent, men ser kanskje pent ut i ett gjennomsnitt.

Har du en FPS som går fra 99-100 om du ser opp eller ned, midt i action med masse røyk osv rundt deg så klarer du enhver situasjon, FPS messig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

dette resultate var kjempedårlig synes jeg, fikk 8474 på 3dmark06 -.-

SM2.0 score 3434

SM 3.0 score 3259

CPU score 3659

windows 7 ultimate.

asus p5ql-Am

intel core 2 quad q8300 med 2.5 ghz.

XFX GeForce GT240 1 GB

ddr2 4 gb ram.

er det skjermkorte som drar ned eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Fordelene med høy fps er jo at når det først kommer fps drop, så merker man det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

På COD4 regner jeg med at man kan få et stort fps drop noen ganger, når det kommer for mange effekter på skjermen (eksplosjoner etc.), men i CSS så blir det ikke så mange høyoppløselige effekter som i COD4, så høyere fps der er ikke så nødvendig som i COD4. Men nå skal jeg passe meg for å utale meg for mye siden jeg ikke har så mye erfaring med FPS-spill. Jeg bare skriver det jeg syns er logisk, det kan jo hende at det er litt annerledes i praktisk da.

EDIT: Poenget mitt er, at man merker fps drop bedre i COD4 enn i CSS.

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...