RulleRimfrost Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Min app har en sub som utfører 2 operasjoner, en fil-kopiering og en database insert. Jeg har en catch22-situasjon. Om en av opersjonene feiler, skal også den andre feile. Noen som har et clue til å løse dette? Private Sub xxx 'filoperasjon Try If Not DirectoryExists(currentPath) Then CreateDirectory(currentPath) End If CopyFile(currentFile) Catch ex As Exception errorHandler(ex.Message) End Try 'database insert Using d As New SqlConnection(My.Settings.conStringMB) Using dCom As New SqlCommand(dQuery, d) d.Open() dCom.ExecuteNonQuery End Using End Using End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) edit: glem det jeg tenkte ikke nok Endret 24. februar 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 1. Lag på DB tilkobling og start en transaksjon. 2. Kjør insert. 3. Skriv til fil. 4. Commit/Rollback på transaksjon. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Fikk ikke helt til rollback sist jeg prøvde, og det var i en stored procedure Men, kobling mot databaser er helt løs, så jeg sender sql-code som string. Går det fortsatt å bruke comit og rollback når det ikke er en stored procedure ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå