Gå til innhold

NTG Tilbud - VDSL2 10/5Mbit til 304kr/mnd

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å informere om at NGT har tilbud på VDSL idag. 304kr for VDSL-linje. Her får man ihvertfall 10Mbit inn og 5 ut for en rimelig koselig pris.

Finner den om man går inn på "bredbånd, "sjekk adresse", skriv inn adressen din og på neste side (under bestill) kommer det opp VDSL2 Jubileumspris 304kr/mnd.

Koselig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel jukser litt der :

*Bindingstid 1 år.

*Månedspris etter 1 år : 379kr + telefonlinje om du ikke bet den fra før, dvs : +70kr = 449Kr/mnd.

Ingen juks dette, er jo et års tilbud og står jo ganske greit forklart på sidene:

http://www.nextgentel.no/privat/jubileum/

Er jo en del av kampanjen og prisen er jo lav ihht hastighet uansett.

Ser at tilbudet også gjelder på Adsl2+ linjer (så da blir det 10 ned og 1 ut på Adsl2+)

Lenke til kommentar

Heller 10/5 Mbit enn 20/1 som jeg har nå. Aldri skjønt meg på den strupinga de driver med på opphastigheten på ADSL.

Og den dumme Telenoravgifta slipper man ikke unna uansett, med mindre man går over til fiber eller kabel som Telenor ikke styrer. Lurer forresten på hva den faktiske kostnaden Telenor har for å vedlikeholde telelinjen min. Det kan da ikke være selvkost på 948kr i året...

Lenke til kommentar

Heller 10/5 Mbit enn 20/1 som jeg har nå. Aldri skjønt meg på den strupinga de driver med på opphastigheten på ADSL.

Og den dumme Telenoravgifta slipper man ikke unna uansett, med mindre man går over til fiber eller kabel som Telenor ikke styrer. Lurer forresten på hva den faktiske kostnaden Telenor har for å vedlikeholde telelinjen min. Det kan da ikke være selvkost på 948kr i året...

Ingen struping på opphastigheten annet enn at Telenor forstsatt vil levere ISDN. Dette gjør at maks hastighet begrenses til 1 ti 1.5mbit.

Lenke til kommentar

Dette har vel faktisk å gjøre med ADSL-teknologien og dens frekvensbruk. og ikke enkeltes fantasier om hvor onde telenor er.

Hvis du har en feil i året hvor montør må ut, så koster det telenor minst 800 kroner som de må betale entreprenøren. Hvis de så må skifte kabel, grave, etc etc så kommer det i tillegg, så en enkelt feilretting kan fort komme opp i 5-10 000.- inkl. materiell og graving for telenor.

Så har du enkelte som bor litt utenfor bysentrum, f.eks. på en øy. Da kommer skyssbåttillegg (sist gang jeg var ute rundt 4000.-), sikkerhetsmann (5-600.- /timen,) materiell, muligens flere utreiser, osv osv.

Siden det er en politikk at alle skal betale likt, så får telenor lov å ta det gebyret for linjeleie. Dette beløpet er det Post og Teletilsynet som har satt.

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar

Dette har vel faktisk å gjøre med ADSL-teknologien og dens frekvensbruk. og ikke enkeltes fantasier om hvor onde telenor er.

Hvis du har en feil i året hvor montør må ut, så koster det telenor minst 800 kroner som de må betale entreprenøren. Hvis de så må skifte kabel, grave, etc etc så kommer det i tillegg, så en enkelt feilretting kan fort komme opp i 5-10 000.- inkl. materiell og graving for telenor.

Så har du enkelte som bor litt utenfor bysentrum, f.eks. på en øy. Da kommer skyssbåttillegg (sist gang jeg var ute rundt 4000.-), sikkerhetsmann (5-600.- /timen,) materiell, muligens flere utreiser, osv osv.

Siden det er en politikk at alle skal betale likt, så får telenor lov å ta det gebyret for linjeleie. Dette beløpet er det Post og Teletilsynet som har satt.

Helt riktig :)

Dog Annex M standarden bruker samme frekvensområde som ISDN bruker.

Så ingenting om hvem som har gjort hva, men at det fortsatt tviholdes på ISDN når det finners bedre løsninger så burde det vært avskaffet lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...