faaeri Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Vanntett og støtsikkert og med spennende makrofunksjon. Les mer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Artig design. Minner meg om ghettoblastere på 80-tallet ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det minner også litt om overdimensjonerte armbåndsur ment for røff og våt bruk. Spesifikasjonene synes jeg virker helt gjennomsnittlige for denne typen kamera. Kanskje litt liten bildebrikke (ca 1/3,3"). Vidvinkelen kommer nok godt med under vann. Særlig når man snorkler over korallrev med pene småfisk i alle mulige farger. Siden W90 skal erstatte W80 så regner jeg med at utsalgsprisen blir omtrent lik: ca 2000 kr På speilrefleks-fronten har Pentax opparbeidet seg høy status innenfor røff og våt fotografering etter hard satsing på dette området i flere år. Det virker som de vil hevde seg på det samme feltet innen kompaktkameraer også. Så vidt jeg vet er det vel bare Olympus som satser like hardt på vanntette kompaktkameraer med sin Tough-serie. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Panasonic og Canon har også serier med vanntette og støtsikre kameraer. Men er det faktisk Pentax som selv produserer disse kompaktkameraene med Pentax-logo? Så vidt jeg vet, er det noen merker som blir produsert av andre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Pentax produserer nok kameraene i egne fabrikker ja. Skjønt Pentax ble jo kjøpt opp av Hoya for en stund siden og de er jo kjent for Optikk, så det kan godt hende at glass stammer fra fabrikker Hoya hadde før de kjøpte Pentax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg