hans A Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Har et Canon powershot digital kamera som har HD video funksjon. (1920x1080) Og i bruksanvisningen står det at man skal bruke Class 4 eller bedre. Men HD filmene har ca 5MB per sekund. Er class4 (4Mb/s) stort nokk da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 HD videostrømmen (5MB/s) gjelder vel avspillingsfarten etter at filen er pakket ut? Mener å ha lest at noen har testet med class 4 kort og det har gått bra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg bruker dette Class-4 kortet i mitt Samsung H100 og det går fint med både 720p/60 og 1080p/30. Jeg har et 3 år gammelt billig Kingston 2 GB SD-kort uten klasse-merking som HD-kameraet klagde på. Det henviste meg til lavere kvalitetsinnstillinger. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Det er en ting jeg ikke har blitt klok på ennå. Hva er egentlig hastigheten på Class4? Noen plasser står det 4mb/s mens andre plasser oppgir de 15mb/s. de Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Class 4 har en garantert minimumshastighet på 4 MB/s. Det vil si under verst tenkelige bruksmønster for minnebrikken (tilfeldig skriving av små filer). Topphastigheten er normalt langt høyere. F.eks 15 MB/s. Topphastigheten får man typisk ved lesing av store filer. Med små filer mener jeg under 1 MB og med store filer mener jeg over 1 MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå