Blåbær Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Kortet du har er rask nok den, men du sier ingenting om resten av maskinvaren. Men til trådstarter, så husk at du har 280 som cuda og physix-prosessor. Og det vil fungere sammen med atikortet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Ikke sikkert det er noe galt med kortet. Det kan være tull med drivere også. Last ned Driversweeper og installer det. Last ned ATI drivere (Linken viser til Vista 32-bit drivere), men kun drivere, ikke Catalyst Control Center. Avinstaller de gamle driverne, restart PCen i Sikker modus, og kjør Driversweeper, merk av for ATI display og klikk Analyze, deretter Clean. Restart PCen som vanlig og installer ATI drivere. Mulig dette hjelper. Endret 9. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 takk skal prøve senere idag, resten av maskinvaren er q6600 @ stock, 5 gb ram og asus p5n32. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 hei har lenge venta på GTX 480 til nvidia for å få et DirectX 11 kort med Cuda og PhysX. men har et GTX 280 kort fra før som har Cuda og PhysX så lurte på om jeg heller burde kjøpe meg et Ati 5970 kort med Dx11 og bruke det som main gpu og bruke GTX 280 som PhysX kort. vil dette funke? eller er d bedre om jeg venter på GTX 480? mvh Tim Angående Nvidia og ATI sammen så kjører jeg 4870 sammen med 8600gt som tar seg av PhysX. Det fungerer glimmrende, også i Bad Compay 2 har nå solgt GTX 280 min og kjøpt meg 5870 som jeg har merka er endel bedre^^ men kan jeg nå kjøpe meg f.eks et billig gtx 260 kort og kjøre physx i tillegg til Ati kortet? støtter BC2 PhysX? og merker du no forskjell? og en annen ting, kan jeg kjøpe nvidia 3d briller + skjerm ved å kjøre både et ati og nvidia kort hvis ati kortet er main? eller må jeg kjøre et nvidia kort som primary gpu? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Å bruke et Nvidia kort til et fåtall Physx spill er nok i mine øyne bortkasta penger, når det gjelder Nvidia 3d briller så er det nettop avhengig av at renderen er hovedkortet, dvs Nvidia, tviler sterkt på at du kan få Ati kortet til å gjøre skjermkortberegningene og Nvidia kortet til å sørge for 3d Overlayen. Så i det tilfellet så må du ha et Nvidia main kort, men tar jeg ikke feil så får Ati kortene snart 3d støtte via en driveroppdatering som kommer snart. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ja det stemmer det. Catalyst 10.3 vil få 3D stereoscopic støtte. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 tror dere Nvidia sine 3d briller vil funke med den 10.3? trur nvidia kommer til å sørge for at det ikke gjør d jeg har egentlig altid likt nvidia best og kjøpt meg radeon bare da jeg har hatt dårlig råd. men nå er jo faen mæ radeon helt konge. altså siden 4xxx serien da. og som folk sier, d blir mindre og mindre av physx spill, eller.. det blir ikke så mange tittler som bruker d. så om 10.3 støtter nvidia brillene eller noen som er bedre så er jo det dritbra Lenke til kommentar
Logitrust Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) ... Endret 11. mars 2010 av Logitrust Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Hei! Kjøpte meg WC utstyr fra USA, samt GPU block til GTX 295 singel PCB. Ser ut som jeg har driti meg ut ganske godt her med tanke på at det ikke finnes tilbydere der ute som selger dette kortet på nett her i Norge lenger. Vet det har vært mye blest rundt Nvidia den siste tiden, å ser at de billigere versionene av GTX serien fremdeles er mulig å få tak i norske nettbutikker. Kontaktet MPX & Komplett via mail for å høre om de vil ta inn 295 igjen, men fikk da beskjed om at siden Nvidia kommer med nytt kort (må vel da være GTX 480) så vil produsenten ikke lage fler 295 singel PCB. Noen som har tips/råd på hva jeg burde gjøre her? Holder for min del med et OK skjermkort som tar spill greit ut 2010. Blocken jeg har kjøpt, som var ment for GTX kortet er: EK-FC295 GTX SLI REV 2 (Single PCB) - Acetal. Denne er jo sikkert umulig å selge i Norge siden WC ikke er så utbredt her. Vanskelig å ta besluttning her, så alle svar vil sikkert hjelpe meg frem til en avgjørelse hehe eh tror du har posta i feil tråd.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 tror dere Nvidia sine 3d briller vil funke med den 10.3? trur nvidia kommer til å sørge for at det ikke gjør d jeg har egentlig altid likt nvidia best og kjøpt meg radeon bare da jeg har hatt dårlig råd. men nå er jo faen mæ radeon helt konge. altså siden 4xxx serien da. og som folk sier, d blir mindre og mindre av physx spill, eller.. det blir ikke så mange tittler som bruker d. så om 10.3 støtter nvidia brillene eller noen som er bedre så er jo det dritbra Nei, antar at Nvidia sine briller som er Red / Cyan variant i steden for Rød / Blå ikke vil fungere optimalt med ATi sin løsning, I alle fall så var fargene langt fra optimale når jeg brukte en Rød / blå brille med Nvidia steoreoscopisk driver. Men, vi får vente og se hva som skjer med kommende Ati driverne og om disse er kompatible med Nvidia sin variant Lenke til kommentar
Logitrust Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 sry. dårlig å tregt forum foresten. foretrekker xtremesystems.org istedenfor! cheers Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 tror dere Nvidia sine 3d briller vil funke med den 10.3? trur nvidia kommer til å sørge for at det ikke gjør d jeg har egentlig altid likt nvidia best og kjøpt meg radeon bare da jeg har hatt dårlig råd. men nå er jo faen mæ radeon helt konge. altså siden 4xxx serien da. og som folk sier, d blir mindre og mindre av physx spill, eller.. det blir ikke så mange tittler som bruker d. så om 10.3 støtter nvidia brillene eller noen som er bedre så er jo det dritbra Nei, antar at Nvidia sine briller som er Red / Cyan variant i steden for Rød / Blå ikke vil fungere optimalt med ATi sin løsning, I alle fall så var fargene langt fra optimale når jeg brukte en Rød / blå brille med Nvidia steoreoscopisk driver. Men, vi får vente og se hva som skjer med kommende Ati driverne og om disse er kompatible med Nvidia sin variant er iZ3D brillene rød/blå? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 sry. dårlig å tregt forum foresten. foretrekker <url her>.org istedenfor! cheers Forumet har jo aldri vært bedre en sånn som det er nå. Men kan være enig med deg at det er litt treigt\downtime på kveldstid ganske ofte for meg Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 tror dere Nvidia sine 3d briller vil funke med den 10.3? trur nvidia kommer til å sørge for at det ikke gjør d jeg har egentlig altid likt nvidia best og kjøpt meg radeon bare da jeg har hatt dårlig råd. men nå er jo faen mæ radeon helt konge. altså siden 4xxx serien da. og som folk sier, d blir mindre og mindre av physx spill, eller.. det blir ikke så mange tittler som bruker d. så om 10.3 støtter nvidia brillene eller noen som er bedre så er jo det dritbra Nei, antar at Nvidia sine briller som er Red / Cyan variant i steden for Rød / Blå ikke vil fungere optimalt med ATi sin løsning, I alle fall så var fargene langt fra optimale når jeg brukte en Rød / blå brille med Nvidia steoreoscopisk driver. Men, vi får vente og se hva som skjer med kommende Ati driverne og om disse er kompatible med Nvidia sin variant er iZ3D brillene rød/blå? Hvorfor snakker dere om farger? nVidia-brillene er såkalte "active shutter glasses" (eller noe slikt), som betyr at de åpner og lukker annethvert brilleglass, timet med oppfriskningsfrekvensen til skjermen. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 tror dere Nvidia sine 3d briller vil funke med den 10.3? trur nvidia kommer til å sørge for at det ikke gjør d jeg har egentlig altid likt nvidia best og kjøpt meg radeon bare da jeg har hatt dårlig råd. men nå er jo faen mæ radeon helt konge. altså siden 4xxx serien da. og som folk sier, d blir mindre og mindre av physx spill, eller.. det blir ikke så mange tittler som bruker d. så om 10.3 støtter nvidia brillene eller noen som er bedre så er jo det dritbra Nei, antar at Nvidia sine briller som er Red / Cyan variant i steden for Rød / Blå ikke vil fungere optimalt med ATi sin løsning, I alle fall så var fargene langt fra optimale når jeg brukte en Rød / blå brille med Nvidia steoreoscopisk driver. Men, vi får vente og se hva som skjer med kommende Ati driverne og om disse er kompatible med Nvidia sin variant er iZ3D brillene rød/blå? Hvorfor snakker dere om farger? nVidia-brillene er såkalte "active shutter glasses" (eller noe slikt), som betyr at de åpner og lukker annethvert brilleglass, timet med oppfriskningsfrekvensen til skjermen. vet nvidia deler skjermen i 2 og gir 2 vinkler av 1 bilde for å få 3d effekt, men bruker Ati den samme metoden eller bruker Ati og iZ3D fargekoder på bildene istedet så det gir 3d-effekt? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) sry. dårlig å tregt forum foresten. foretrekker xtremesystems.org istedenfor! cheers Det går bra, vi foretrekker postere som behersker et minimum av skriftlig framstillingsevne. For min del venter jeg på nvidia, om ikke annet for den problemfrie driverfunksjonaliteten. Kjører for øyeblikket BC2 problemfritt på den angivelig trøblete .75 driveren, og regner med at nvidia har noe smågodt til de siste spillene i den kommende driveren deres slik de bruker å ha. Så kort sagt, for meg er ikke ati et tema engang. Ytelse er en ting, men jeg ofrer gjerne et par titalls prosent for å slippe blåskjerm og mangelfull support. Endret 18. mars 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
anbar Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 for de (alle oss regner jeg med) som lurer, benchmarks har blitt "sluppet". Dette er uofisielle, men antagelsene ser ut til å stemme.. Lenke til kommentar
Madcatatlas Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 for de (alle oss regner jeg med) som lurer, benchmarks har blitt "sluppet". Dette er uofisielle, men antagelsene ser ut til å stemme.. Som andre har sagt, alle "benchmarks" bør tas med noen sekker salt intill NDA for GTX4xx korta lettes/oppheves. @ Lilac1 du klarer deg fint med et GTX2xx hvis du har den innstillingen til grafikkort og det å dytte grenser for hva utviklere kan gjøre med 3d ikke spiller noe rolle for deg. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 for de (alle oss regner jeg med) som lurer, benchmarks har blitt "sluppet". Dette er uofisielle, men antagelsene ser ut til å stemme.. Som andre har sagt, alle "benchmarks" bør tas med noen sekker salt intill NDA for GTX4xx korta lettes/oppheves. @ Lilac1 du klarer deg fint med et GTX2xx hvis du har den innstillingen til grafikkort og det å dytte grenser for hva utviklere kan gjøre med 3d ikke spiller noe rolle for deg. Tro meg. Offisielle benchmarks blir ikke annerledes enn de Lenke til kommentar
Madcatatlas Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Velger å ikke tro deg. Venter på harde facts som det heter. Om vi skulle trodd alt vi ble servert så hadde vi ikke vært der vi er nå. Gleder meg til offisielle benchmarks fra blant annet Anandtech.com Det er synd å måtte si det, men Hardware.no s bench vil sannsynligvis bli en heller mager artikle. Det sier jeg med bakgrunn i at det er så altfor mange artikler hvor illustrasjonsbildet som brukes tar mer plass en det som skrives i selve artikkelen. uansett! måtte den beste vinne fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå