Gå til innhold

Vente på Nvidia?

Balleflass

Anbefalte innlegg

hei har lenge venta på GTX 480 til nvidia for å få et DirectX 11 kort med Cuda og PhysX.

men har et GTX 280 kort fra før som har Cuda og PhysX så lurte på om jeg heller burde kjøpe meg et Ati 5970 kort med Dx11 og bruke det som main gpu og bruke GTX 280 som PhysX kort.

vil dette funke? eller er d bedre om jeg venter på GTX 480?

mvh

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PhysX og CUDA er bare tøv for folk flest.

Lite PhysX utnyttelse da de fleste implenterer det i software og driter i hardware.

Som sagt, har kun sett noen utnyttelse av det i Ghost Recon Advanced Warfighter så langt, og dette er GAMMELT, i nyere spill etter siste testrunde av Anandtech eller var det Toms så var det så få spill utenom Mirrors Edge at det var poengløst.

Så vil du ha power NÅ! Så kjøper du ATi, har du så du overlever så venter du på varmeovnen til Nvidia.

Men fortsatt må du være obs på at Nvidia vil mest sannsynlig være Out Of Stock en måned eller to før du får tak på ett om du ikke er megarask på avtrekkeren og villig til å svi av en god del.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Du kan kjøre 4 skjermer så lenge du ikke har aktivert SLI.

Mao så kan du kjøre 4 skjermer med 1 480gtx + 1 280gtx

mener du å kjøre 1 skjerm for 280'n og 3 skjermer med en matrox box på 480'n?

eller kan jeg kjøre 4 skjermer uten matrox box? for tenkte meg 3 24" skjermer til spill pluss den siste 20" min for film, så lurte bare litt på om jeg får gjort så korta mine samarbeider om det samma spillet uten å bruke SLI?

Lenke til kommentar

Skal du ha øket ytelse med 2 kort så MÅ du ha SLi, ingen vei utenom.

Eller du har riktignok Hydra da, men det er vell samme sak der, om du får tak på ett Hydra kort her til lands.

Nvidia kommer fortsatt til å støtte maks 2 skjermer per skjermkort fortsatt så vil du ha 3 uten noe ekstra Matrox adapter så må du ha 5970 med ett DP adapter som er aktivt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

gadd ikke vente på Nvidia. blir svindyrt å bruke nvidia med 3 skjermer ved tanke på matrox boks og at nvidia korta vil nok ligge rundt 1000 kr over ati. og det blir da 3500 kr å bruke på noe da jeg velger ati. så kjøpte meg powercolor 5870. håper d blir bra med 3stk benq 24" i eyefinity^^

Lenke til kommentar

får nok d da ja. men kan jeg kjøre 4 skjermer hvis jeg har 2 gtx 480? eller må jeg kjøre dem i SLI så jeg bare kan kjøre 2 skjermer ut? eller hvordan fungerer det her?

Ja, det kan du.

Slik Nvidia sin "Surround Gaming" kommer til å fungere på GTX 4x0 så har du 2 stk. kort koblet sammen i SLI, driver en skjerm fra ett kort, og to skjermer fra det andre kortet.

Dette kommer forresten også til å fungere på GTX 2x0 kort i SLI, og Nvidia sine 3D briller kan også brukes i disse oppsettene.

Lenke til kommentar

Men dette slår neppe eyefinity funksjonaliteten til 5xxx serien til Ati :

"Operate up to six high-resolution displays simultaneously and independently, flexibly configured in various combinations of landscape and portrait orientations. Group multiple monitors into a large integrated display surface, enabling windowed and full-screen 3D applications, images, and video to span across multiple displays as one desktop workspace. ATI Eyefinity advanced multiple-display technology supports Duplicated Mode operation (PC desktop cloned on multiple displays) and Extended Mode (PC desktop extended across multiple displays), and offers comprehensive operating system support that includes Windows® 7, Windows Vista®, and Linux4."

Ønsker man derfor mulighet for flerskjermsoppsett med en viss fleksibilitet så er nok Amd/Ati sitt skjermkort veien å gå.

Lenke til kommentar

Men dette slår neppe eyefinity funksjonaliteten til 5xxx serien til Ati :

"Operate up to six high-resolution displays simultaneously and independently, flexibly configured in various combinations of landscape and portrait orientations. Group multiple monitors into a large integrated display surface, enabling windowed and full-screen 3D applications, images, and video to span across multiple displays as one desktop workspace. ATI Eyefinity advanced multiple-display technology supports Duplicated Mode operation (PC desktop cloned on multiple displays) and Extended Mode (PC desktop extended across multiple displays), and offers comprehensive operating system support that includes Windows® 7, Windows Vista®, and Linux4."

Ønsker man derfor mulighet for flerskjermsoppsett med en viss fleksibilitet så er nok Amd/Ati sitt skjermkort veien å gå.

Det påstod jeg heller aldri...

Det er verdt å merke seg at skal man ha seks skjermer så kreves en spesialversjon som enda ikke er gitt ut. Vanlige kort kan drive fire skjermer. Fint i 2D, i 3D vil kravet om videominne fort bli et problem på single-GPU kort.

Lenke til kommentar

Standard versjonene støtter out of the box 3 skjermer.

Med nvidia trenger du vel 2 skjermkort for å komme opp i samme antall.

Amd/Ati tok Nvidia litt på senga med Eyefinity og Nvidia kan sikkert ikke komme med et bra alternativ (ytelse / funksjonalitet) inntill neste generasjon.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke billig, men jeg skal i hvert fall vente på GTX 480.

Du vil jo ikke kjøpe et 5970 også bare 4 uker senere er det noe bedere :p

Hei hei.

Tviler sterkt på at du har følgt med på det som har kommet ut av benchmarks, info osv. med tanke på hvor Gtx480 plasserer seg ytelsesmessig.

Alt av info hittil, tilogmed det Nvidia selv har kokt sammen, tyder på en ytelse på noe over det en Radeon5870 yter. Med andre ord ikke i nærheten av Radeon5970.

Tviler på at Nvidia kommer til å forsøke å sammenligne Gtx480 med radeon5970 i det hele tatt. Dette kommer de til å gjøre med en eventuel x2/sli/multigpu løsning noe senere, som vanen er.

men som de sier, "time will show".

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 6. mars 2010 - 21:55' timestamp='1267908917' post='15327635']

Slik Nvidia sin "Surround Gaming" kommer til å fungere på GTX 4x0 så har du 2 stk. kort koblet sammen i SLI, driver en skjerm fra ett kort, og to skjermer fra det andre kortet.

Dette kommer forresten også til å fungere på GTX 2x0 kort i SLI, og Nvidia sine 3D briller kan også brukes i disse oppsettene.

Surround gaming kommer med 2xx.xx driverne eller?

Lenke til kommentar

hei har lenge venta på GTX 480 til nvidia for å få et DirectX 11 kort med Cuda og PhysX.

men har et GTX 280 kort fra før som har Cuda og PhysX så lurte på om jeg heller burde kjøpe meg et Ati 5970 kort med Dx11 og bruke det som main gpu og bruke GTX 280 som PhysX kort.

vil dette funke? eller er d bedre om jeg venter på GTX 480?

mvh

Tim

Angående Nvidia og ATI sammen så kjører jeg 4870 sammen med 8600gt som tar seg av PhysX. Det fungerer glimmrende, også i Bad Compay 2 :w00t:

Lenke til kommentar

jeg har lusket litt rundt i prisguiden, for i likhet med trådstarter har jeg også begynt å vurdere en nytt grafikk kort. Dog har jeg ikke tatt noe valg enda. Jeg har foreløpig kommet til å vente til det blir tilgjenglig. Og om nvidia klarer å få gitt ut nok kort på markedet til at det kan bli en eventuell priskrig. Jeg håper igrunn at 5870 kommer til å prise seg litt lavere enn de er idag, og da blir de ett simpelt kjøp. Om den foreløpige benchmarken viser seg å stemme.

Akkurat nå sitter jeg på en 4870 kort (512mb) og er meget skuffet.

Kjører alt på low og dx9 grunnet ekstrem lagg, begynner å tro det er noe galt med kortet fordi jeg opplever det samme i modern warfare. En type fps drop lag.

Det går bedre i mp enn i sp. Er dette et grafikkkort issue?

Lenke til kommentar

Akkurat nå sitter jeg på en 4870 kort (512mb) og er meget skuffet.

Kjører alt på low og dx9 grunnet ekstrem lagg, begynner å tro det er noe galt med kortet fordi jeg opplever det samme i modern warfare. En type fps drop lag.

Det går bedre i mp enn i sp. Er dette et grafikkkort issue?

Det må være noe galt med skjermkortet eller andre hardware komponenter som er flaskehals.

Pappa spiller BF BC2 med alt på fullt (tilog med AA) og DX 10, er ikke tegn til fpsdropp der.

Shadows er det eneste som står på "Medium", ellers er alt på high.

Riktignok 1440x900 oppløsning, men alikavel :)

Samme skjermkort som du bruker. 2.8ghz quad. cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...