Gå til innhold

Bærbar eller stasjonær gaming?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lest veldig mange plasser at bærbar ikke egner seg som gaming pc. Men hva er egentlig rett? Vil en gaminglaptop til omtrent 7k+/- greie å kjøre CSS, CS, COD4 og slike spill på full grafikk og uten lagg? Stasjonær er noe jeg egentlig ikke vil ha, siden jeg kommer til å være mye på lan, + at jeg reiser en del. Så hva ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint kjøre de spilla på en "spillbar" bærbar

fra f.eks Multicom.

Multicom Compal KHLB2 har ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne som yter veldig bra i selv nyere spill og den koster den nette sum av 6995kr i standard utgave.

Jeg har lagt ut en liten tråd med link til noen lettfattelige tabeller ang. bærbar spillytelse som du kan sjekke ut her i bærbar seksjonen.

Hjelp til selvhjelp ved kjøp av spillbar bærbar

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Det finnes haugevis med bærbare som er brukbare til å spille på, problemet er bare at de vanligvis ikke stikker seg ut eller er lablet som spillmaskin,spillytelse osv. derfor så må vi anstrenge oss litt ekstra for å finne det vi ønsker.Jeg tror muligens noe av skylden er at spilling tradisjonelt har vært forbeholdt stasjonære pc'r. Så er definitivt ikke tilfelle lenger, du kan få nærmest hva slags ytelse du ønsker fra en bærbar nå om dagen hvis du bare veit hva du skal se etter.

Lenke til kommentar

Cpu'en på den modellen er litt midt på treet hvis du tenker på gaming ytelse men den er parret med et godt skjermkort så totalt blir det en bra pakke. Du kan spekke den modellen med en bedre prosessor også.Hvis du ønsker cpu med mer fres så er intel core 2 extreme dual core,Intel Core i3,i5 og i7 de neste stegene oppover skalaen men da blir prisen også høyere selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Absolutt mye for penga i den Asus'n der ja og et perfekt eksempel på hvor anonyme disse pc'ene fremstår på de fleste webshops.

Jeg tror selgerne av disse pc'ene ville vært tjent med å kategorisere laptops på samme måte som de gjør med stasjonære pc'r.

Samle dem under en "Gaming" kategori.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...