Gå til innhold

Kjøp av Dell maskin

Anbefalte innlegg

Vet det ikke er noen allmenngyldig regel på hvor lang tid det tar fra kjøp til maskinen er levert.

Men om det i beste fall kan være noe retningsgivende tidsperspektiver så hadde jo det vært hygge!

Bestillingsstatusen går gjennom fem kategorier (vist i spoiler).

1.Bestilling mottatt

Denne statusen er en bekreftelse på at vi har mottatt bestillingen din.

2.Bestillingsbehandling

Betalingen er til behandling. Dette kan omfatte godkjenning av kredittkort eller validering av betalingen (hvis du har valgt en annen betalingsmåte). Hvis vi trenger mer informasjon om bestillingen, vil vi kontakte deg på e-post i løpet av fem virkedager. Hvis du ikke hører fra oss, er det ingenting å bekymre seg over. Når betalingen for bestillingen er ferdig behandlet, mottar du en bestillingsbekreftelse på e-post.

3.Under arbeid

. Hvis du har tilpasset datamaskinen, blir den klargjort for produksjon.

. Hvis du har bestilt elektronikk, tilbehør, programvare eller blekk, blir dette klargjort for pakking.

4.Under produksjon

. Hvis du har tilpasset PC-en, må bestillingen spesialbygges etter spesifikasjonene dine. Når den er ferdig bygget og kvalitetskontrollen er gjennomført, er bestillingen klar til å sendes.

. Dersom du har bestilt elektronikk, tilbehør, programvare eller blekk, har bestillingen blitt pakket og vil snart bli utsendt.

5.Sendt

Bestillingen er sendt ut til levering.

Innen 24 timer vises en kobling som kan brukes til å spore bestillingen via leveringspartnerens webområde, ved siden av sporingsnummeret.

Så om noen som har kjennskap til Dell sitt produksjonsapparat kunne antydet noe tid hadde jeg blitt glad for det!

Og kanskje særlig noe om "Under Produksjon" da det er der min er nå og sendetiden etterpå!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal få ein dato når du bestiller oss dell der dei forvente produktet er levert innen 23.03 til døme. Har du sett igjennom informasjonen? Eg meiner 100% at det skal stå ein dato dei forvente produktet blir levert.

Siden den er under produksjon vil trulig pc bli levert innen 1-2 uke. (Inkludert sendetid på 2-3 dager til Norge)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg hår fått en automatisk estimert dato, men samtidig så står det også at Dell vil gjøre det de kan for å fremskyve leveringen så godt som de kan.

Og det er jo nettopp der mitt store håp ligger.

Forrige gang jeg bestilte hos Dell for noen år siden, så gikk det fra mandag til jeg hadde maskinen på døren på fredag!

:)

Lenke til kommentar

Vanligvis klare dell og framskyve produksjonen med 1 til 2 veker. Med levering av min Dell Studio XPS klarte Dell og framskyve med 1 1/2 veke, men desverre variere dette. Men siden den er i produksjon er det ikkje lenge til du motar den.

Ofte er det motsatte som har hendt med kunder med populere modeler. Der det er 1 veke forsinkelse her er dell vore veldig flinke med og gitt en gratis oppgradering eller utvidet service avtale som eit plaster på såret.

Du vill få melding når pc er ferdig i produksjon og du kan forvente innen 3 dager at du motar pc (Kan variere litt med posten men vaneleg er det Schenker som levere for dell) Har opplevd sjølv at transporten tok 7 dager pga forsinkelse i københavn.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...