Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg har litt problem med å kjøre WoW og CoDMW2. WoW er litt laggete i raids og i Dalaran eneste. Og CoD kan jeg bare kjøre på 800*600 for å få en brukbar fps. Men jeg kunne tenkt å kjøre det litt bedre.

Har for øyeblikket:

XFX GeForce 8500GT 500M 512MB DDR2

AMD Athlon X2 64 Dual Core Processor 4200+ 2,2ghz.

Crucial DDR2 PC5300 2gb (2*1gb) kit.

Windows XP 32bit.

Noe jeg har sett på selv:

Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4gb (2*2gb) DDR2

EVGA GeForce GT 240 512 MB Physx CUDA

Men er usikker på prosessor som passer hovedkortet.

Om jeg vil drive spill litt bedre, hva er det først og fremst dere ser jeg trenger? Skjermkort, RAM, prosessor eller hva? Finn gjerne noe jeg burde kjøpe for å drive spill litt bedre, ikke så allt for dyrt. 2000-2500. Skjermkort bør ha HDMI-input.

Forresten, PCen min er 2-3 år gammel, en som ble kjøpt på komplett. Har aldri bytta på delene.

Endret av olesaue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det i utgangspunktet skjermkortet som er avgjørende for å kjøre spill lettere, men jeg tror prosessoren din også kunne hatt godt av en oppgradering.

Siden du har et AM2+ hovedkort så kan du kjøre en AM3 CPU på den ved hjelp av en BIOS-oppdatering.

Jeg ville nok valgt en av disse to prosessorene:

AMD Athlon II X4 630 ca 800

AMD Athlon II X2 250 ca 500

Sammen med et ATI Radeon HD 5770 skjermkort som koster ca 1300. Det blir ca 2000 +\- for begge komponentene.

Dersom du vil ha enda bedre ytelse så kan du gå for ATI Radeon HD 5850 på ca 2000. Men da vil du nok overskride budsjettet litt når du regner med frakten.

Mellom disse to (både i pris og ytelse) finner du HD 4890, men siden det er forrige generasjon vet jeg ikke om jeg ville kjøpt det.

Jeg tror du skal klare deg fint på 2GB RAM framover, (jeg antar at du fremdeles kjører 32bit OS.)

Hvilken strømforsyning har du forresten?

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar

Nå er det i utgangspunktet skjermkortet som er avgjørende for å kjøre spill lettere, men jeg tror prosessoren din også kunne hatt godt av en oppgradering.

Siden du har et AM2+ hovedkort så kan du kjøre en AM3 CPU på den ved hjelp av en BIOS-oppdatering.

Jeg ville nok valgt en av disse to prosessorene:

AMD Athlon II X4 630 ca 800

AMD Athlon II X2 250 ca 500

Sammen med et ATI Radeon HD 5770 skjermkort som koster ca 1300. Det blir ca 2000 +\- for begge komponentene.

Dersom du vil ha enda bedre ytelse så kan du gå for ATI Radeon HD 5850 på ca 2000. Men da vil du nok overskride budsjettet litt når du regner med frakten.

Mellom disse to (både i pris og ytelse) finner du HD 4890, men siden det er forrige generasjon vet jeg ikke om jeg ville kjøpt det.

Jeg tror du skal klare deg fint på 2GB RAM framover, (jeg antar at du fremdeles kjører 32bit OS.)

Hvilken strømforsyning har du forresten?

takk. skal sterkt vurderes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...